Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mea Proefrok

Mea Proefrok

28-04-2012 om 16:49

Kleuterpraat (nieuw draadje)

Dochter: "Mama, er zijn heel stoute mannen, die heten kinderjokkers."
Ik: "O ja? En wat doen die stoute mannen dan?"
Dochter: "Die liegen tegen kinderen."


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zeggik Nie

Zeggik Nie

30-04-2012 om 10:19

Mini's

Zoon (5) gebruikt graag woorden die hij zelf niet begrijpt.

Hij maakt een paar zakjes mini's open van AH die opa heeft gespaard: "Hee, die is nog niet geconsolideerd!"

madelief

madelief

06-05-2012 om 18:10

Luca

Ik vroeg aan een kleuter op het plein die stond te worstelen met zijn rits: lukt't? Zegt hij: ik heet geen lukt't ik heet Luca........ Prietpraat 2: een meisje uit mijn groep heeft thuis een viskraam, welke vis lust je graag vroeg ik. Anwoord ze: de dooie....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kleutergebaar

Kleuterdochter van 5 zat in een wat aparte houding met haar voet omhoog. Ik vroeg haar wat ze deed. Ondeugende blik: Ik steek mijn middelteen naar je op!
(2 oudere broertjes, dan krijg je dat, maar dat van die téén had ze zelf verzonnen

Slak

Dochter at weer eens erg langzaam en haar vader zegt daarom "wat ben je toch weer een slakkie".
Nee hoor papa, is haar antwoord, slakken kunnen niet praten en ik wel, dus dan ben ik geen slak !

Biene M.

Biene M.

07-05-2012 om 20:42

Nootjes

We reden naar het ziekenhuis om op bezoek te gaan en ik zei tegen zoon: in dat ziekenhuis ben jij geboren!
Zoon: Ja, en toen moest ik huilen, want ik had pijn.
Ik: Hoezo had je dan pijn?
Zoon: Toen had ik nog nootjes in mijn keel!
Ik: Nootjes??
Zoon: Ja, want toen waren mijn amandelen er nog niet uit.

Irene

Irene

08-05-2012 om 13:13

Eh?

Zoon (8): "is het 1 mei?"
Dochter (3): "nee, 1 jou"

Sunja

Sunja

09-05-2012 om 22:17

Hij leeft

Zoon (net 4) komt binnen met een lieveheersbeestje in zijn vuist geklemd, hij legt hem op tafel (op zijn rug, gekruiste pootjes) en zegt tegen zijn broertje (ruim 1): hij leeft want ik zag hem net over een blaadje kruipen!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

12-05-2012 om 09:39

Tweemaal over lucht

Twee kleuteruitspraken voor de zaterdagochtend. Vanmorgen werd er een springkussen neergezet op het sportveld voor ons keukenraam. Na een half uur zakte het in elkaar. Dochter: "De lucht is eruit. Er is geen lucht meer. Misschien hadden ze in Marokko teveel lucht nodig."
En gisteren vroeg ze wat "hemelvaart" betekende. Dus ik leg uit dat Christenen geloven dat Jezus in de lucht is opgestegen naar de hemel. Kind denkt even na en zegt dan: "Christenen moeten dan wel een jas aan in de hemel, want het is heel koud bovenin de lucht."

Kiki

Kiki

12-05-2012 om 23:06

Jezus

Hier deed onze kleuterzoon ons als atheïstische ouders schrikken, door te vragen:

Mamma, ik moet je wat vragen? "Ja schatje wat is er" (denkend aan een verzoek over koek of snoep)

"Wil je me alsjeblieft over Jezus vertellen"

Knip nubbes en andere prietpraat

Mooi woord van mijn vierjarige zoon Neo: "knip nubbes" (kipnuggets).
Bij het voorstellen aan nieuwe mensen zeg ik tegen hem: "zeg eens wie je bent!" en Neo zegt, heel serieus: "wie je bent."
Neo pakt zijn enkel vast en zegt: "mam ik heb pijn aan mijn hinkel"

K.tertje

K.tertje

14-05-2012 om 18:49

Kip nuggets

Hier hebben kip nuggets heel lang kip lubbes geheten. is ook best een lastig woord

groet K.tertje

Haha geerke

Wat een grappige zoon heb je. Als je zegt: "Zeg eens gedag", zegt hij dan ook: "Gedag!"?

Pijn in mijn hinkel, da's haast poëtisch!

skik

Geerke

Ik heb nog een mooie variant op "wie je bent".
Onze oudste zoon stond op een dag boven aan de trap en kon niet naar beneden omdat het traphekje dicht was. Ik was zelf even bezig met voeden en kon hem niet helpen, dus ik vertelde hem dat hij "papa" moest roepen. Dat deed hij braaf, maar papa hoorde hem niet. Ik zei vervolgens tegen hem dat hij harder moest roepen. Je snapt vast wel wat hij toen deed
G

Mea Proefrok

Mea Proefrok

15-05-2012 om 20:18

Geerke en galaxias

Wat een leuke anecdotes, ik zit hier breed te glimlachen.

kroontjespen

kroontjespen

16-05-2012 om 19:56

En toen, kiki?

Hoe heb je hem als atheistische moeder dat verhaal verteld?

Sunja

Sunja

21-05-2012 om 21:26

Water

Aan tafel zeg ik: 'oja de saus is een beetje dun geworden want ik de groenten zijn meer geslonken dan ik had ingeschat.' Kleuterzoon: 'wat is dat, geslonken?' Ik: 'dan komt er water uit de groenten, eigenlijk zit overal water in en nu is dat in de saus gegaan.' Hij, geschrokken: 'overal water in - toch niet in mijn drinken he?!'

Ayanna

Ayanna

22-05-2012 om 09:27

Hit

Hier wordt dag in dag uit, bijna 24/7 het volgende gezongen: ah ah fonno, ah fonno kjoe, tiepsie beebie, ah fonno kjoe.
Herkent iemand het liedje? Ik kan het in ieder geval niet eens meer 'normaal' zingen, heb alleen nog maar zoon zijn versie in mijn hoofd.

Hanne.

Hanne.

22-05-2012 om 10:21

I i follow

Da's toch volledig fonetisch engels.

Wat dacht je van

"I I follow, I follow you easy baby etc etc"

Hier ook een grote hit.

Hanne

Dan zat Ayanna's kind er toch dichter bij, het is nl. deep sea baby i.p.v. easy baby ;0) Schijnt wel een van de meest fout gezongen regel te zijn hoorde ik laatst op de radio.


http://www.youtube.com/watch?v=uUDHqzuBXf0

skik

Ayanna

Ayanna

22-05-2012 om 11:37

Nog een zomerhit

Tis idd I follow, maar dan de kleuterversie...
Ook populair: nossa, nossa, ai sie toe pelli mata... Leuk zo'n muzikaal kind! Wat dacht je van: aap schoot de sheriff...arme Bob M. Verder schijnt Bob M. ergens in een liedje niet: 'say something', maar 'theezakje' te zingen! Mama appelsap-momentje...) Wij gaan hier iig vrolijk zingend door het leven!

Spinvis

Zoon zei vanmiddag: je moet goed eten en niet te laat naar bed van de dokter. (uit wespen op de appeltaart)

Sunja

Sunja

24-05-2012 om 14:06

Schapen

De schapen van de buren worden geschoren, mijn zoon komt aanrennen: mama, mama, de schapen worden kleiner gemaakt!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

25-05-2012 om 08:05

Sunja

Geweldig, ik lag in een deuk.

Guinevere

Guinevere

25-05-2012 om 20:30

Ruzie

Zoon (5) heeft fors woorden gehad met zijn oudere broer.
Even later wil hij weer met oudste spelen, die reageert: "Maar ik dacht dat je mij helemaal niet aardig vond!?". "Jawel, ik vind je wel aardig, maar dat was ik even vergeten."..

caropiet

caropiet

29-05-2012 om 16:03

Grote zitzak

Leuk om te lezen, al die prietpraat

Zoonlief had in zijn 'nieuwe' kamer een grote zitzak gekregen en dochter (4) was hoogst beledigd toen we allemaal moesten lachen toen zij "ook op de dikzak" wilde.

Zeewier

dochter (4 jaar) vindt "de bloemetjes" in het water van het zwemmeertje erg vies ... het zeewier dus

Irene

Irene

04-06-2012 om 13:39

Vreemd insect

Zoon (5): "mam, is dit een spin of een mier?"
Ik: " hoeveel poten heeft 'ie?"
zoon: "euh... 3"
(gelukkig bleek hij 3 per kant te bedoelen)

Kiki

Kiki

05-06-2012 om 19:01

Mijn kleuter is in februari begonnen met school

na een weekje vakantie vroeg ik hem: Heb je weer zin om naar school te gaan?

Hij kijkt me aan en schudt zijn hoofd "nee mamma, ik ben school wel een beetje zat tegenwoordig

Ayanna

Ayanna

06-06-2012 om 09:48

Familie

Onze drie katten zijn een behoorlijk onderdeel van ons gezin. Onze zoon is dol op ze en gaat iedere ochtend eerst de poesjes begroeten (goeiemorgen, hebben jullie lekker geslapen) inclusief kusjes en knuffels. Gisteren hadden we het over onze katten, ze zijn inmiddels 14 jaar, en ik zeg dat ze ook een beetje mijn kindjes zijn. Waarop zoon reageert met: ja, en ik ben hun kleinvader!

Malihu

Malihu

23-06-2012 om 09:28

Uitslapen

Oeps,zie ineens dat er nog een draadje was (heb hieronder ook gepost...)

Dochter (5jr) is boos omdat ze in het weekend 's morgens iets langer in bed moet blijven van ons. Reactie: "Als ik later moeder ben ga ik ALTIJD om 7 uur uit bed." Hahaha, ben benieuwd...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.