Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Knutselidee voor feest

Aanstaande zaterdag geeft mijn dochter een feestje omdat ze acht wordt. Ze vindt het leuk om te knutselen en de meeste andere vriendinnen ook.

Wie heeft nog leuke ideeen van wat we kunnen maken. Mag dus vrij veel werk zijn, maar wel met makkelijk te verkrijgen materialen (heb geen tijd meer om bijv. mozaieksteentjes te scoren).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heb net de folders weggegooid, was het nu bij kruidvat? Iig zelf een bord en/of mokje beschilderen incl alle benodigde spullen.

Anders houten fotolijstjes beschilderen/beplakkken met glitterspul?

T Slingerland

T Slingerland

16-04-2009 om 21:51

Zelfportret

Wat bij ons vorig jaar een grote hit was; zelfportret maken. En dan wel op ware grote. Rol behangpapier kopen. Voor ieder kind een stuk afrollen. Kind gaat erop liggen en wordt 'omgetrokken' vervolgens mogen ze zichzelf aankleden met papier, stickers, wol, stift, krijt, etc. En als het klaar is gaat het kind naast het portret liggen voor een foto! Leuk om te doen, en leuk resultaat. Ik weet dat hij bij een aantal kinderen nog steeds aan de muur hangt.

Toke

Toke

16-04-2009 om 21:57

Fotolijstjes en sieradendoosjes

Je kunt ze fotolijstjes en/of sieradendoosjes laten maken. Koop je blank bij Xenos of Ikea (fotolijstjes) en je kunt ze laten beplakken met vanalles:

Rijst, pasta, stukjes krantenpapier, glitters, schelpen, zand, stukjes rietjes, zilverpapier,
noem maar op.
Materialen die van zichzelf niet zo spannend zijn, kunnen ze eventueel nog verven. Moet je wel zorgen dat het goed droog is als ze het weer willen meenemen.
Doosje kun je beter eerst verven en dan beplakken met bijvoorbeeld zilverpapier en schelpen.

Niny

Niny

17-04-2009 om 12:17

Schilderen op glas

Vorig jaar had ik bij de Action weckpotten gekocht en die heb ik ze laten beschilderen. Was een groot succes.
Ook houten sieradenkistjes (Xenos) hebben we al eens gedaan, vonden ze ook leuk.

Wat een leuk idee trouwens, dat zelfportret! Die ga ik misschien gebruiken voor het feestje van mijn zoon.

Niny

Schilderen op spiegel

Ik heb de kinderen wel eens een spiegeltegel (bouwmarkt) laten versieren. Jongere kinderen doe je het grootste plezier met stickers, wat oudere vinden "beschilderen" met nagellak en beplakken met kleine dingetjes ook erg leuk.

mama 78

mama 78

17-04-2009 om 17:25

Bloempot

Hier hebben ze een aardewerk bloempot beschilderd en beplakt.Was echt een succes. Na afloop heb ik er een plantje ingedaan, een supergrote lollie ingestoken en cellofaan eromheen.

Verder naam-armbandjes gemaakt, met kant en klare lettertjes van de hobbywinkel (was wel veel werk hoor) en ook weleens een spiegeltje (Ikea) versierd.

Lou

Lou

17-04-2009 om 21:41

Snoepschilderij

Ik zag het een keer op De Parade en later hebben we het thuis gedaan op een kinderfeestje: een snoepschilderij maken. Met eetbaar papier en zelfgemaakte lijm (glazuur, dus poedersuiker met water mengen) en dan spekkies en smarties en dropveters en weet ik wat niet allemaal erop plakken. Leuk voor als je een themafeestje doet met het thema buikpijn

Dit jaar wordt mijn dochter ook acht en hebben we wat minder tijd voor een knutsel, dus ze gaan spookjes maken: je neemt een lapje stof, een propje watten, stiften en een haarelastiekje. Leg de stof om de watten, doe het elastiekje eromheen en teken er een gezichtje op. Wel erg snel klaar.

groet,

Lou

Brenda129

Brenda129

18-04-2009 om 16:16

Fotoboekje

Een minifotoboekje in elkaar zetten, versieren enz enz.
Ondertussen maak jij leuke foto's van het knutselgebeuren. Als de foto's een paar dagen later klaar zijn kunnen ze die foto's in hun eigengemaakte boekje plakken.
Hebben ze gelijk een leuk aandenken!

liat

liat

19-04-2009 om 20:16 Topicstarter

Geen action of xenos in de buurt

dus ik kocht wat zelfdrogende klei bij de speelgoedwinkel. Ik ben echter helemaal vergeten ze tevoorschijn te halen! De kinderen hadden het veel te druk met de speurtocht. Toch bedankt voor de tips.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.