Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Babs

Babs

10-01-2017 om 22:17

Lego Ninjago partijtje - ideeën?

Hallo allemaal! Mijn zoontje wordt 5 en mag zijn eerste partijtje geven. Hij wil graag het thema Lego Ninjago. Ik heb hier https://www.ladylemonade.nl/ninja-lego-ninjago-partijtje/ al wat leuke ideeën gevonden maar wil het vooral niet te ingewikkeld maken. Heeft er nog iemand leuke ideeën? Groetjes, Babette

Petra

Petra

14-01-2017 om 01:00

lego feestje

Ik heb vorig jaar een lego feestje gegeven. Je kunt kartonnen bordjes, bekertjes, tafelkleed etc. kopen van lego. Ik heb van internet kleurplaten geprint (webiste lego.com) en mooie posters op A4-formaat.
Ik heb de kinderen lekker laten spelen met lego maar ook met ander speelgoed. We hebben veel houten treinen + rails en ze gingen met ze allen in de woonkamer bouwen. Overal omheen, iedereen een trein. Ik heb er dus gewoon een "speel-feest" van gemaakt met als thema op de achtergrond lego.
Bijvoorbeeld ook een beetje M&M's uitgedeeld (lego kleuren).
Af en toe een pauze voor wat eten/drinken en er gewoon gezellig bij gaan zitten. De kinderen kwamen soms ook even lekker kletsen.
Voor de kinderen die even een rustig momentje wilden, had ik een hoekje ingericht om de lego kleurplaten in te kleuren.

Met trakteren bij de Patchshopgirl lego doosjes gekocht en gevuld met wat lekkers.

Toen het feestje afgelopen was heb ik ze wat lekkers meegegeven en een kleine polybag met iets van lego (via MP gekocht, wel nieuw).

Het was een groot succes.

Eén tip : houd het feestje niet te lang. Op een gegeven moment worden ze moe (en jij ook). Ik heb het gelijk uit school gedaan om 11.45 uur de kinderen meegenomen en ze om 14.30 uur weer laten ophalen.
Bij thuiskomst even in de tuin laten voetballen, kon ik de poffertjes klaar maken. Na poosje spelen limonade en taart/cake versieren. Ondertussen lekker kletsen met ze. Vinden ze hartstikke leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.