Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke uitspraak

In de kerstvakantie waren we in Burgers Dierenpark en daar was in de Bush een Pasar Malam georganiseerd met allemaal leuke kraampjes. Het was een drukte van belang en het leek wel of je echt op een drukke markt in Indonesië was.
Zoon van 8 vond het maar niks en zei met een gezicht als een onweerswolk: Ik kom hier toch niet om bóódschappen te doen, ik kom hier voor de dieren!!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Crematorium

Hij is leuk Triple
Ik heb er ook nog eentje, vers van de pers. Vanmiddag in de lunchpauze bespreken dochter (10) en ik een krantenartikel. Dit artikel gaat over het cremeren van heel dikke mensen en welke problemen het oplevert. In een crematorium waar een heel dikke vrouw werd gecremeerd brak zelfs een brand uit, zo vermeldt het artikel.
Waarbij dochter droog opmerkt: nou, ik zie het probleem niet zo. Dan is de crematie toch geslaagd, of niet soms?
n@nny

krin

krin

11-01-2013 om 16:27

Tijd

Zoon: "Mag ik chips?"
Ik: "Nee, vanmiddag pas, na vieren of zo."
Zoon: "Het is nu toch ook na vieren? Eigenlijk is het altijd na vieren, behalve om vier uur."
Ik: "Dat is waar, maar je mag nog steeds geen chips."
Zoon: "Maar het was wel heel slim bedacht van me, toch?"

+ Brunette +

+ Brunette +

11-01-2013 om 19:18

Hahahaha, krin, wat bijdehand.

(De andere anekdotes waren ook leuk hoor.)

Leuk

Leuke uitspraken

Jongste (8) had net ook een leuke. We hadden het over dat mijn vader vroeger niet veel verdiende. Jongste "o net zoals een kapper en tandarts?" Nou, zeiden wij, een tandarts verdient juist erg veel geld. " o ja natuurlijk, want dat is erg vies werk"

gruffalo

Mobiele eenheid

De Mobiele Eenheid volgens mijn dochter van 8: iemand van de meldkamer die de telefoontjes van 112 beantwoordt

Wat staat daar

Zoon gaat met opa in Duitsland winkelen. Opa houd een stuk witte chocola omhoog (zoons lievelingssnoep) en vraagt aan zoon, wijzend op de chocola: "Wat staat daar?" Antwoord zoon: "Voor zoon." Hahahahaha

Pham

Onze crimineel

We hebben het over (verboden) wapens, het werken bij de politie enzovoort en zo verder en zo kom ook het begrip 'strafblad' voorbij. Zoon (8, bloedserieus): "heb ik eigenlijk een stafblad?"

kastanjet

kastanjet

08-02-2013 om 22:07

Jan smit

In de C&A kwamen dochter (11) en ik langs een rek met witte en oranje mannenonderbroeken van de collectie van Jan Smit. Heel verbaasd vroeg ze: zijn die van Jan Smit? Toen ik dat bevestigde, vroeg ze weer, nog verbaasder: heeft hij die allemaal gedragen???

A zorac

A zorac

21-02-2013 om 10:45

Sigaren opladen

De sigarettenaansteker in de auto wordt uitsluitend gebruikt om ds'en en telefoons van nieuwe energie te voorzien.
Zoon (10) had het er laatst over: 'Hoe heet dat ook al weer? De sigarenoplader.'

Zielig

We eten kippenpootjes, zoon (8) kluift met smaak de zijne af. Ondertussen zijn zijn vader en ik in gesprek over onze grootvaders, die duivenmelkers waren. Dat duiven die niet vlogen de nek omgedraaid kregen en in de soep terecht kwamen. Zoon roept verontwaardigt " Wat zielig!", Zijn vader kijkt naar de kippenpoot en vraagt " wat denk je dat jij nu aan het eten bent dan?". Waarop zoon, tussen twee happen door, zegt: " nou. ik vind het ook niet AL te leuk om dit te eten hoor!".

Vic

Vic

04-03-2013 om 21:32

Schoenen

Deze is niet van mijn eigen kind, maar van het broertje (6, groep 3 sbo) van een klasgenootje van dochter. Hij kwam zijn nieuwe heel erg stoere schoenen laten zien, merk SKX, en vroeg 'kun je lezen wat erop staat?' Dus ik antwoord 'Sss kuh iks'. Zegt hij: 'En nu plakken!' Schattig!

Oefening baart kunst

Ik was aan het pianospelen. Om een stuk te leren moet je het natuurlijk een paar honderd keer oefenen. Mijn zoon was het wel zat om steeds hetzelfde riedeltje te moeten aanhoren. Hij zei: nu heb je wel genoeg geoefend, nu kan je concerten gaan geven waar ik dan niet naar toe ga.

skik

Skik

LOL

Skik

Die is grappig

ppc

ppc

05-03-2013 om 15:42

Fruit

Er wordt voor de zoveelste keer om een broertje gevraagd. Ik leg uit dat ik mezelf daar te oud voor vind en dat er geen broertje of zusje meer gaat komen. Maar je bent toch nog niet onbefruit mama? vraagt mijn dochter. Ik zeg: onvruchtbaar bedoel je misschien? Nou ja, zegt ze, iets met fruit.

Vic

Vic

02-04-2013 om 19:04

Baby

De juf van de bso van jongste (8) is met ingang van deze week met 'verlangerschapsverlof'.

Vic

"verlangerschapsverlof", poëtisch!

skik

Waarom

zoon: Waarom mamma
mamma: Daarom
zoon Daarom is geen reden
mamma: En als je van de trap af valt ban ben je
zoon : dood

tja

krin

krin

05-04-2013 om 09:04

Updaten

Zoon vroeg laatst of ik de snoeptrommel al had geüpdatete.
(Dat was niet het geval, dus ben ik maar boodschappen gaan doen om nieuwe salmiaklolly's te downloaden.)

Vic

Vic

05-04-2013 om 09:21

Krin

Grappig, hoe die begrippen door kinderen gehanteerd worden. Dochter vertelde laatst dat de auto van haar vader uitviel midden op de weg. 'Toen moest hij hem opnieuw opstarten.'

krin

krin

05-04-2013 om 09:34

Wandelende bitjes zijn het, die computergeneratiekinderen.

Haha, kinderen van deze tijd

Zo vroeg mijn dochter van toen 3 in het Kröller Muller museum bij een modern kunstwerk:"is dat met minecraft gemaakt?"

lisbeth

lisbeth

05-04-2013 om 11:53

Zoon ook

tijd terug toen hij wilde dat ik de tv voor hem aandeed. Mam duw eens even op start

Hier

Zoon die de tv op pauze wil als hij gaat plassen

En hier

Toen ik zoons bril een keertje goed schoonmaakte:

"Oh, het lijkt wel HD!!"

Groeten,

Temet

Oja temet

HD, dat is mooi omschreven! Ik heb geen hd tv maar wel een bril

Tango

Tango

05-04-2013 om 21:56

Haha, heel herkenbaar

Hier vraagt zoon geregeld bij een tv-uitzending of we even iets willen door- of terugspoelen. Tja, dat gaat dan niet natuurlijk.

Egel

Egel

06-04-2013 om 11:13

Pauze

Heel herkenbaar die associaties met de digitale wereld! Iets updaten, of (vooral als mijn zoontje iets dat hij heeft gemaakt van Lego techniek en dat nog mooier of uitgebreider wil maken): iets upgraden.
Alleen kunnen wij tv-programma's wel op pauze zetten, dus dat is voor ons niet raar. En soms ook terugspoelen en dergelijke (maar dat alleen als we het programma al opgenomen hadden), want we hebben digitale tv.
Groeten, Egel

Sancy

Sancy

06-04-2013 om 11:56

Ook

ook hier kunnen we tv-programma's pauzeren wegens digitaal, maar ook als we ze niet opnemen hoor. Daarna moeten we echter niet zappen want dan ben je weer in real time beland.

Egel

Egel

06-04-2013 om 12:01

Ja klopt

Ja klopt, weet ik, maar ik bedoel niet terugspoelen of zo, terwijl je niet opneemt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.