Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke uitspraken

Zoon van 6 moppert tegen zijn vader: "weet je nog dat ik van jou een keer mijn beschuit met honing op moest eten, en ik lust helemaal geen honing!". Broer van 9: "oh pap, dat is kindermishandeling". Andere broer van 12: "we gaan je aangeven bij de kinderbescherming". Zoon van 6: "ja! dan ga je daar maar kinderen mishandelen!"


Evanlyn

Evanlyn

14-06-2013 om 11:37

Uit de mond van kinderen...

Hij weet niet hoeveel gelijk hij heeft!

Hier ook kindermishandeling: zoon dacht dat het betekende dat een kind zijn zin niet krijgt. Nou, dan wordt hier heel wat af-mishandeld...

Mea Proefrok

Mea Proefrok

14-06-2013 om 20:43

Jippox

Grappig! Opschrijven, hoor. Voor later.

Mijn dochtertje...

(6 jaar) zag tussen de middag een leeftijdgenootje met een lichamelijke beperking lopen met een hulpmiddel. Ze keek nog eens achterom. "Mam, dat meisje loopt met een rollator." kwam er redelijk snel achteraan. "Waarom zou dat zijn?". Dus ik vroeg haar waarom mijn grootouders dan met een rollator liepen. Antwoord: "omdat Oma en Opa J. niet goed kunnen lopen." "Inderdaad, en zo leert dat meisje dus ook beter lopen!" "Dan moeten we snel naar huis mama, want anders heeft zij dadelijk al mijn boterhammen op." was het antwoord. Kinderlogica

Yaron

Yaron

24-06-2013 om 22:51

Opruimen

Dochter van vijf moet van mij opruimen, vraagt ze of opruimen ook sport is, waarop ik antwoord dat dat wel een beetje zo is, want je beweegt. Zegt ze tegen me: dan moet jij maar opruimen, want jij bent de dikste hier in huis en je kunt dus wel wat sport en beweging gebruiken.

Yaron

Eerlijk gezegd vind ik het eerder brutaal dan grappig, echt op het randje en ik zou er niet van gediend zijn als mijn zoon met zo'n opmerking zou komen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yaron

Yaron

26-06-2013 om 20:56

Sinilind

Zo komt het op het scherm misschien wel over, maar zo was het niet bedoeld. We hadden vorige week een gesprek over wie hier in huis de dikste/dunste, grootste/kleinste en ga zo maar door, is. En ik ben nu eenmaal de dikste in huis en ik heb toen ook uitgelegd hoe ik dunner zou kunnen worden, oa door te sporten dus, het was van haar kant dus ook geen waarde oordeel.

judiths mama

judiths mama

26-06-2013 om 21:45

Reputatie

Pas geleden stonden we met onze buren te kletsen, over een weekendje weg en vertelden we tegelijk aan onze kinderen dat we naar de Efteling zouden gaan.
De kinderen reageerden vrij lauw, en toen ik later vroeg of ze de Efteling niet leuk vonden zei de oudste (10 jaar): jawel, maar ik moet aan m'n reputatie denken!

Oh ok!

Ja in het context dat je schetst begrijp ik het beter!

Sinilind

liora

liora

27-06-2013 om 08:59

Brutaal sini?

Waarom? Jij verbindt er een waardeoordeel en daarom vind je het brutaal.

Merel

Merel

27-06-2013 om 09:40

Vond ik ook

Ja ik vond het in eerste instantie ook brutaal overkomen, maar goed je kan ook niet de intonatie waarmee het gezegd is lezen.

Het kind is vijf! Dan zeggen ze in hun onschuld wel eens wat dat als brutaal zou worden kunnen opgevat als het door een puber gezegd zou worden. Kan je zo'n kleuter toch niet kwalijk nemen.

Skik

Merel

Merel

27-06-2013 om 19:36

In eerste instantie

Ik schreef ook 'in eerste instantie'. Had n.l. compleet over het feit dat het kind 5 jaar was heen gelezen. (heb zelf pubers, dus heb al snel een iets ouder kind op mijn netvlies) en dat gecombineerd met een andere intonatie en het plaatje is compleet.
Maar nadat ik de context heb gelezen snap ik inmiddels wel hoe het gegaan is, en dan is het gewoon grappig.

Niet slapen

Zoon kan niet slapen en komt steeds uit bed. Hij kwam iets brengen wat ik al kwijt was, had hij in een bak speelgoed gevonden - terwijl hij in bed zou moeten liggen.
Ik pakte het aan en stuurde hem streng naar bed, hij: 'Nu moet je toch iets aardigs zeggen, "dank je wel?" '.

Grr

Caitlynn

Caitlynn

28-06-2013 om 12:30

Harry

Man vraagt aan zoon onder het eten: wanneer ga je nou eens naar Harry (een zoon van een collega aan wie onze zoon had aangeboden een keer te helpen om iets in elkaar te zetten, wat Harry zelf niet lukt).
Zoon: Harry??? Welke Harry??? Harry van de Sunweb?
Eh... misschien moet hij wat minder tv kijken.

Datum

Dochter 6 wijst naar haar geboorte datum en zegt, mama is dat de dag waarop ik jarig ben of waarop ik geboren ben?

Sneeuwitje

Sneeuwitje

28-06-2013 om 22:41

Marsy

Hahaha, dat is grappig..dat doet me denken aan mijn 6 jarige die laatst ook constateerde heeee....ik ben jarig op de dag dat ik geboren ben

Sneeuwitje

Judith H

Judith H

01-07-2013 om 21:49

Abnormale varkens...

Terwijl we aan het eten zijn uit ons eerste "buitengewone-varkens" pakket merkt dochter (11) heel serieus op: veel lekkerder, die abnormale varkens! ))

Sporten

Zoon staat zich op de trampoline in het zweet te springen. Roept hij: ik ga lekker veel sporten, dan krijg ik een sexpik!!
Pardon??? Blijkt hij een sixpack te bedoelen!
))

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Vic

07-07-2013 om 21:28

Triple

Grappig!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

09-07-2013 om 20:31

Hahaha triple

Die is echt grappig.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

09-07-2013 om 22:37

Hahaha!

Geweldig! Hahaha

madelief

madelief

10-07-2013 om 10:36

Facebook

Zoon van 8 vraagt: mama waarom werk je zoveel? Antwoord: jullie zijn de hele dag naar school en wat moet ik dan de hele dag? Zegt hij: dan ga je toch lekker op facebook
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Caitlynn

Caitlynn

12-07-2013 om 12:22

Sms

Ik krijg een sms van zoon: "bel oma dat ik er aan kom"
Ik sms terug: "mam, wil je oma even bellen dat ik eraan kom? (Dat is de manier waarop je zoiets aan je moeder vraagt)."
Krijg ik sms terug: "zoveel letters heb ik niet, misschien moet ik nieuwe telefoon?"

Caitlynn

Grijnzzz. Leuk geprobeerd...

Groeten,

Temet

Jaymza

Jaymza

12-07-2013 om 20:06

Snap iets niet

Als hij een telefoon heeft kan hij oma toch zelf even bellen?
Jaymza

Caitlynn

Caitlynn

13-07-2013 om 20:54

Uitleg voor jaymza

Oma is nogal hardhorend en dat kost behoorlijk wat van zijn beltegoed, heeft hij ervaren. Ze heeft geen mobiel dus sms-en gaat niet. Dus we hebben afgesproken dat hij mij een smsje stuurt en ik haar vervolgens bel om door te geven dat hij er aan komt (en de pannenkoeken klaar kan zetten.

Maaike

Maaike

14-07-2013 om 11:47

Mooie mama

Ik knuffel met mijn zoontje van 9. Hij ziet mijn oksels, die wel weer eens geschoren mogen worden. 'Geeft niet, hoor mama!' zegt hij. En dan met een grijns: 'Weet je wat ik het mooiste aan jou vind? Je kastanjebruine... beenharen'.

Jippox, sixpack

Ik vertelde mijn zoons van jouw zoon zijn verspreking, ze vonden hem heel grappig. Mijn ene (sportieve) zoon zei: kijk, ik heb ook al een beetje een sixpack! De ander (totaal a-sortief) zei: hmm, ik heb een nixpack.

skik

slavink

slavink

14-07-2013 om 18:00

Twopack

Oudste kwam laatst thuis een jongen uit zijn klas een "twopack" zei te hebben. Hij zei het op een manier dat ik begreep dat dat nóg beter zou zijn dan een sixpack. Volgens mij heb ik zelf ook een twopack trouwens hahaha. Ik heb niet doorgevraagd want oudste heeft een hypergevoeligheid op dun/dik dus soms luister ik alleen als hij zoiets vertelt.

Nixpack vind ik briljant trouwens

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

20-07-2013 om 19:48

Herenboerderij

Voor de vakantie vraagt dochter nogmaals waar we ook al weer heen gaan en of ze een plaatje mag zien. Daar heb ik op dat moment geen tijd voor dus ik leg uit dat het een grote boerderij is, een herenboerderij, waar ze huisjes in gemaakt hebben. Een paar minuten later zegt ze, maar mama, jij en ik mogen helemaal niet naar Terschelling op vakantie. Ik: hoezo niet? Nou: een herenboerderij, dat is toch alleen voor heren, niet voor dames!

(Gelukkig mocht ze toch mee en was de vakantie super!)

Sneeuwitje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.