Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Frisbee

Frisbee

18-06-2012 om 09:20

Luiers voor 5-jarige

Mijn dochter wordt in september 6 en maakt nog geen aanatalten 's nachts zindelijk te worden. Ze vindt een luier ook niet vervelend. Ik moedig haar wel aan om dan tenminste als ze 's morgens wakker wordt naar de wc te gaan, maar het boeit haar niet. De ene vraag is dus: heeft ze/hebben we een probleem of is het niet gek om nu nog niet zindelijk te zijn 's nachts?
Vraag 2 is: mijn ex koopt nu de Dry Nites voor haar (10 st. voor bijna EU 7,00) maar ik koop nog steeds Pampers maat 6, ook broekjes (27 st. ca. EU 11,00). Bij mijn weten is er geen grotere luier dan de maat 6 maar die dure Dry Nites kan ik me niet veroorloven. Weet iemand een alternatief?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Grotere maat

luiers ken ik ook niet eigenlijk. En ik kan me voorstellen dat dit een aanslag is op je portemonnee. Dat ze met 6 nog niet zindelijk is 's nachts is ongebruikelijk maar zeker niet ongewoon. Heb je al eens het gebruik van een plaswekker overwogen?

Chris

Hanne.

Hanne.

18-06-2012 om 09:46

Kruidvat luierbroekjes

Hier hebben we heel lang de kruidvat luierbroekjes in maat 6 gebruikt. Die vallen een stuk groter dan de pampers (en zijn ook een stuk goedkoper; geloof 12.50 voor een jumbo pak).

Rafelkap

Rafelkap

18-06-2012 om 10:01

Libero up en go

libero up & go maat 7, die is iets groter dan pampers maat 6. Je kan het alleen niet overal kopen dus koop ik het online.

amk

amk

18-06-2012 om 10:59

Voor elke maat

zijn luiers te koop, hoe denk je dat niet zindelijke gehandicapten de dag door komen.

Alleen zijn die bij de apotheek te koop, op bestelling bij een kleine apotheek..
Je kunt dan bij de ha vragen om een recept en dan heb je zelfs kans dat de verzekering ze voor je betaald.

Frisbee

Frisbee

18-06-2012 om 11:11

Dank!

Dank voor de tips van o.a. Kruidvat. Die ga ik eens proberen. Plaswekker is een volgende stap, daar zou ze nog net iets te jong voor zijn, lees ik. Ik weet dat het een lichamelijk iets is, maar het boeit haar echt niet. Ze was overdag al vrij vlot zindelijk, dus ik maak me niet direct zorgen, maar ja, als het niet hoeft. Scheelt ook weer in de portemonee

Limi

Limi

18-06-2012 om 11:12

Hoe laat

Hoe laat wordt er in bed geplast? Mijn man zet er hier eentje slapend op het potje als hij zelf naar bed gaat en als hij opstaat (stapelbed, ik kan 'm daar niet zo goed uit tillen). Zo blijft hij droog. Maar dat werkt natuurlijk alleen als er niet midden in de nacht geplast wordt.

Frisbee

Frisbee

18-06-2012 om 11:56

Geen idee lima

want ik slaap zelf ook 's nachts
Soms is de luier overvol (zelfs tot bijna overstromen, zeg maar) en soms lijkt er maar 1 plasje in te zitten.
We hebben een paar keer geprobeerd om haar om een uur of 11 nog te laten plassen, maar dat gaf hysterische taferelen, dus daar zijn we snel mee gestopt, want dat is het me niet waard. Mijn kind moet je écht niet wakker maken als je leven je lief is

Guinevere

Guinevere

18-06-2012 om 20:09

Echt niet die dure dingen

Waarom zou je van die luierbroeken kopen als het met gewone ook gaat? Zoon van 5 houdt het hier ook nog niet droog (vaak), maar die krijgt echt een gewone luier (huismerk supermarkt) om zijn billen. En direct voor en na het slapen naar de wc. Verder boeit het hem voor geen meter, dat hij het 's nachts niet droog houdt, hij is geloof ik van plan tot aan zijn volwassenheid 's nachts een luier te dragen. "Nou en, wat maakt dat uit!", is een gevleugelde uitspraak van hem.

Marktplaats

heb nog wat pakken attends extra small, deze zijn net wat groeter dan luiers nummer 6. Allen zijn ze wat breder en hebben vier plaktrips ze staan op marktplaats te koop, kijk maar op zoekterm: luiers, bedplassen

En wij

Gebruiken zodra de kinderen overdag zindelijk zijn voor de nacht katoenenluiers. All in one van kushies. En wij hebben ook een paar oefenbroekjes. Ook van kushies.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elvira

Elvira

20-06-2012 om 07:34

Hier ook geen broekjes

maar gewoon het "pamper" type luier. Mijn jongste dochter van 6 heeft er ook geen problemen mee, voordeel is dat ze als ze haar pyjama aan trekt, de luier niet direct om hoeft, maar die pas om krijgt als ze echt in bed ligt en 's ochtends als die nat is zelf uit doet. Dit vindt ze zelf ook prettiger.
Omdat ze heel tenger gebouwd is, past ze makkelijk in de standaard luiers en hoef ik niet die speciale dure broekjes te gebruiken. Ik gebruik op dit moment de Kruidvat Junior luier (nr. 5) en ik kan nog uitwijken naar de Extra Large (nr. 6). En ik betaal iets meer dan 20 cent per luier!

Frisbee

Frisbee

20-06-2012 om 09:59

Kruidvat

Ik heb bij wijze van test bij het Kruidvat zgn pyjamabroekjes medium gekocht. Wel duurder dan Pampers, maar goedkoper dan de Dry Nites. Ze past die grootste Pamper niet meer, dus ik moet wel uitwijken. We gaan het meemaken! Ik hou jullie andere tips zeker in gedachte!

Ook niet van de luier af

Onze dochter van 6 is ook nog niet zindelijk 's nachts en wij hebben nog luiers nummer 6 van Kruidvat. Het lijkt haar ook niet veel uit te maken of ze die luier nog draagt. Ik heb ook al geprobeerd om haar van die luier af te helpen met een kadootje wat ze dan mag open maken als ze 1 nachtje droog blijft maar zelfs dat maakt haar niet uit. Kadootje staat nog ongeopend. Heeft iemand tips waardoor ik haar wel kan motiveren 's nachts niet meer in de luier te plassen? Ze gaat voordat ze gaat slapen ook al naar toilet toe...

Accepteren

http://www.ouders.nl/mopv2007-zindelijkheid.htm
Misschien kun je het beter maar accepteren dat je dochter 's nachts nog niet zindelijk is. Gelukkig wel overdag want het zou een veel groter probleem zijn als ze naar school gaat en dan nog niet zindelijk is.
En je dochter geruststellen: 1 op de 10 kinderen is met 6 jaar nog niet zindelijk. Je dochter voelt waarschijnlijk wel dat het ongewenst is dat ze 's nachts nog niet zindelijk is maar kan dat zelf niet veranderen. Daardoor komt er een oneigenlijke druk op die ook nog eens negatief kan werken op het zindelijk worden. De meeste kinderen worden uiteindelijk gewoon zelf zindelijk, daar kun je op wachten.

Ok...

misschien heb je wel gelijk...voorlopig past ze nog in de luiers ...op zich oefen ik niet heel veel druk op haar uit hiermee. ik dacht dat het kadootje op zich een leuke motivator is...

Anne Carin

Anne Carin

22-06-2012 om 12:02

Luiers

Ik weet via mijn werk dat je inderdaad van je huisarts een verwijzing kunt krijgen voor grotere luiers die bij de apotheek besteld kunnen worden. Dat wordt echter pas vanaf een bepaalde leeftijd vergoed door de verzekeraar. Ik weet het niet zeker maar dacht dat dat vanaf 7 jaar is.

Luiers

hoi

Luiers tegen bedplassen worden niet vergoed ongeacht welke leeftijd.

Elvira

Elvira

25-06-2012 om 06:07

Grotere luiers

wil je echt niet hebben, die zijn enorm duur (soms meer dan 1 euro per luier), voor een leek moeilijk om te doen (omdat er 4 plakstrips op zitten ipv 2 klitteband), laat staan dat je kind het zelf kan. Dan kun je beter gewoon die drynights gebruiken of de Kruidvat Pyjamabroekjes. Het verbaasd mij trouwens dat de XL maat gewone luiers bij sommige 5 jarige kleuters niet past, heeft mijn dochter dan zo'n klein kontje?

P, er valt niet veel te snappen

de ene kleuterbibs is namelijk de andere niet

dc

dc

25-06-2012 om 13:51

Dat kan best

De bips van mijn 2e zoon zijn ongeveer 2 keer zo groot als die van de oudste.

"Verder: zou het echt zo zijn dat een jongen van 6,5 enorm veel kleinere billen heeft dan dit meisje van 5?
Nou dat kan makkelijk hoor. Zoon van 9 heeft kikkerbilletjes en die zijn echt véél kleiner dat die van zijn kleuterzusje. Hij past nog in een broek die we op zijn 3e (!!) hebben uitgezocht, die komt alleen iedere jaar iets hoger te zitten Dit allemaal terzijde.
on topic: Ik kocht de grootste maat luierbroekjes bij de Lidl en daarmee heb ik het nét gered.

dc

dc

25-06-2012 om 22:27

Uh,

De ene heeft gewoon bolle billen (en is over het algemeen vrij sterk gebouwd en al bijna net zo groot als z'n 2 jaar oudere broer) en de oudere broer heeft amper billen. Draagt nog dezelfde onderbroeken die ik heb gekocht toen hij 2 was!

Je krijgt me bijna zo ver dat ik de boel even ga opmeten (het staat nu toch allemaal bloot in de badkamer)
Maar nee, ik doe het even uit de losse pols: als het gaat om de "diepte" van de bil, de bolling zeg maar, zijn die van kleuterzusje 2x zo "dik" als die van grote broer. Minstens Volle bolle meisjesbillen tegen graatmagere kikkerbilletjes, een enorm verschil. Net als bij dc past-ie nog in broeken van 5 jaar geleden.

Elvira

Elvira

26-06-2012 om 19:15

Kloppen dan die luier maten niet?

Dat ga je onderhand denken, een gemiddelde 5 jarige weegt 20KG en een gemiddelde 6 jarige 22KG, dan zou je zeggen dat ze zeker de XL maat 6 luier van 16 t/m 30KG om de billen moeten kunnen passen?

Tango

Tango

26-06-2012 om 21:46

Bil-en luiermaten

Bilmaten verschillen natuurlijk veel. Tangozoon heeft ook hele kleine billen, die paste op zijn 6e jaar nog makkelijk in maat 5 luiers. Aan maat 6 zijn we niet eens gekomen. Tangodochter destijds heeft met 5 jaar wel maat 6 gedragen.
Wat betreft luiermaten. De pampers-luiers vallen volgens mij veel kleiner dan bijv. Kruidvatluiers. Dat was in ieder geval zo bij de luierbroekjes. Maat 5 van Pampers zat zelfs bij Tangozoon strak. Pampers gebruikte ik overigens zelden. Veel te duur en ik vond de kwaliteit echt niet beter dan van Kruidvat.
Overigens denk ik niet dat een kind van 30 kg, bijv. Tangodochter van 11, nog in maat 6 van luiers past. Volgens mij zijn die maten altijd wat krapper dan wat erop staat. Maar tjonge, weegt een gemiddelde 5-jarige echt 20 kg. Daar komt mijn 7-jarige dus nog niet eens aan.

Elvira

Elvira

27-06-2012 om 00:15

Klopt

alleen zou je zeggen dat zo'n elastische luier beter zou passen dan een jeans maatje 116

Elvira

Elvira

27-06-2012 om 00:29

@sahara huh kaoenen luiers?

Dat meen je niet, dat moeten van die belachelijke dikke dingen zijn, als ze een keer een slaapfeestje hebben, kun je ze dat toch niet aandoen?

@elvira

Ja die. Werkt bij ons prima. En zo dik zijn die all in one luiers helemaal niet hoor. Voor logeerpartijitjes zou ik dan trouwens een luierbroekje van kushies meegeven.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Katoenen luiers.

Ik begrijp eigenlijk niet dat je bij een logeerpartij je kind een katoenen luier meegeeft. Dit is toch onhandig en zo confronteer je je kind nog meer met het bedplassen in een andere omgeving. Nou moeten die ouders de natte luier mee terug geven, als het kind een paar dagen blijft krijg je een hele luierwas mee terug.

Hanne.

Hanne.

27-06-2012 om 10:46

Katoen confronterender?

Waarom zou een katoenen luier 'confronterender' zijn dan een gewone luier? Een goede katoenen luierbroek is geen dikke prop, maar juist een dikke onderbroek met een gaaf plaatje. Lijkt me voor een groter kind minder erg dan een 'babyluier' aan te moeten.

Als ik een logee zou krijgen zal het me een zorg zijn of ik een luier in de prullenbak moet gooien of een luier in een plastic tasje mee naar huis moet geven. De extra was is dan ook niet mijn probleem.

En voor Sarah zal dat ook geen probleem zijn. Of je kind nu thuis of bij een ander in de luier plast, de hoeveelheid was scheelt niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.