Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Gisella Hondtong

Gisella Hondtong

20-07-2009 om 21:00

Luisteren wat is dat

Luisteren,wat is dat....

Mijn dochtertje van 6 jaar oud, drijft mij vaak tot wanhoop, zo kan ze het ene moment heel erg behulpzaam zijn en het andere moment een enorme haaibaai zijn.

Er valt dan ook echt niet mee te discussiëren, want als zij eenmaal
iets in het hoofdje heeft zitten, dan kan ik praten als brugman maar dan zal ze eerst haar eigen ding willen doen en dan pas kom ik aan de beurt.
Ik krijg het ook niet voor elkaar haar aandacht op mij te focussen als ik een vraag stel of haar vraag iets te doen voor haar moeder.

Het is altijd weer een strijd, of het nou om eten gaat of om bedtijd, spelen of luisteren het maakt allemaal niet uit.

Zij zal de baas zijn, maar zo werkt dat niet.

Wie o wie kan mij een paar nuttige tips geven, ik kan het zeer zeker gebruiken.

Gr gisel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet luisteren, dan een duidelijke straf

Helemaal terug naar af. Niet luisteren heeft als gevolg straf, bijvoorbeeld na 2 waarschuwingen 5 minuten op de gang/trap/stoel. Heel concequent doorvoeren een aantal dagen totdat je er zelf bijna flauw en moedeloos van wordt. Het kwartje valt dan echt wel, bij de één na een dag bij de ander na een paar dagen misschien. Bedenk van te voren wel wat je belangrijk vindt en wat niet, dus corrigeer niet op onbelangrijke zaken want dan blijf je bezig en verstik je haar. Als het tussendoor eens een half uurtje goed gaat tijdens het spelen, winkelen of wat dan ook geef haar dan een complimentje. Succes met je pittige tante. (hier ook zo'n exemplaar van ondertussen 8 jaar)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.