Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
janine

janine

13-10-2008 om 13:01

Melktand en grote mensentand

Mijn zoontje krijgt zijn grote mensen tand al door terwijl zijn melktand nog vast zit. Aan de voorkant. De melktand begint nu flink naar voren te steken. De nieuwe tand toont geen geduld en groeit gewoon lekker door. Kan dat kwaad. Hij heeft dus bijna twee tanden op 1 plaats. En hij heeft er ook best last van (die tand die naar voren steekt). Of moeten we de melktand laten trekken?

Iemand ervaring?

Janine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merla

Merla

13-10-2008 om 15:48

Ja ook hier

Als je bij gezondheid zoekt op 'dubbele tanden' dan kom je naast een heleboel andere draadjes over dit onderwerp, vanzelf ook het door mij op 25 mei gestartte draadje tegen over een dubbele rij voortanden.
Hier is het overigens helemaal goedgekomen met de scheefgegroeide tanden. Ze staan keurig kaarsrecht in zijn mond Maar helaas zijn het tot nu toe wel de enige tanden die eruit zijn. Boven lijkt hetzelfde zich nogmaals voor te doen. Tanden staan al wéeeeken een beetje los maar er gebeurt verder niets. Terwijl er al wel twee witte puntjes achter door beginnen te komen.

janine

janine

13-10-2008 om 19:51

Ah bedankt

Ik zal de andere draadjes ook eens zoeken. Met dat extra wiebelen komt het iig ook vast wel goed. Hij loopt constant met zijn vingers in zijn mond ha ha.

Janine

Dropke

Dropke

13-10-2008 om 22:07

Ik lees mee

Want ook hier hebben we een 6-jarige met zo'n gekke uitstekende tand. Onder heeft hij al 4 tanden gewisseld en dat ging heel soepel, maar boven dus niet. De andere kids wisselde er eerst twee beneden en daarna twee boven. Bij hem zit er dus ook zo'n eigenwijs tandje. Ik ben pas bij de tandarts geweest met hem en ze zag dus ook goed dat er al een tand achter zat. Ze adviseerde niets, zou er vanzelf wel uitgaan. En het tandje wordt nu steeds verder naar voren geduwd, dus neem idd aan dat het wel goed gaat. Maar ik lees even mee...

gr Dropke

Zus

Zus

13-10-2008 om 22:17

Bij mijn dochter ook

Een paar maanden geleden groeiden haar twee ondersnijtanden al terwijl de melktanden er nog zaten. Ze liep dus ook een tijdje met een dubbele rij tanden. Toen ze er eenmaal uit waren, zijn de tanden langzamerhand weer naar voren komen te staan. Komt vanzelf goed dus!

margje van dijk

margje van dijk

13-10-2008 om 22:52

Vanzelf of met beugel?

Iedereen die zegt dat het vanzelf goed komt: hebben jullie kinderen dan ook geen beugel gehad?

Mijn oudste (nu 10) had zelfs 3 tanden op de plaats van 2 (melktand + volwassen tand). De middelste tand hield de volwassen tand tegen, zodat die melktand er maar niet uitging terwijl de rest van zijn gebit allang gewisseld was. Die middelste tand is 3 jaar geleden operatief verwijderd.

Inmiddels is de volwassen tand doorgekomen, maar ongeveer in standje loodrecht van wat het zou moeten zijn. De tand stond echt dwars in z'n mond.

We zijn al drie keer naar de orthodontist geweest, maar die zegt telkens: Wacht maar, we doen niets, hij draait nog wel bij.

En inderdaad. In plaats van op 90 graden staat de tand nu nog op ongeveer 45 (schat ik). Misschien draait-ie nog wel wat verder door ook. Het ziet er al niet meer zo heel idioot uit.

Maar ik denk toch dat er wel een beugel aan te pas zal komen, ik kan me niet voorstellen dat het hélemaal goed zal komen, vanzelf.

Margje

Merla

Merla

14-10-2008 om 09:05

Margje

Ik denk idd dat in het geval van jouw zoon er toch nog een beugel aan te pas moet komen om de tand helemaal recht in zijn mond te krijgen. Als het onderhand al 3 jaar geleden is dat de melktand eruit is gegaan, dan had hij idd nu al wel recht moeten staan.
Mijn oudsten hebben ook een beugel gehad, en ook dat is niet erg hoor. Ze hebben nu een heel mooi gebit
Bij jongste had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht toen hij twee dubbele tanden had en de grote mensentanden zo scheef doorstonden, dat die alsnog zo keurig kaarsrecht in zijn mond zouden komen te staan. Maar dat was eigenlijk in korte tijd nadat de melktandjes eruit waren gegaan, toch gepiept. Ik heb wel eens gelezen dat dat binnen een week of 6 gebeurd moet zijn. Dat was in zijn geval zeker zo. Bij jouw zoon duurt het nu al 3 jaar... Het zou mooi zijn natuurlijk als dat alsnog vanzelf goedkwam, maar ik denk idd dat er ook een beugel aan te pas moet komen.

Merla

Merla

14-10-2008 om 09:07

Doorstonden

haha daar stond eerst 'doorkwamen'. Toen wilde ik er van maken 'stonden' en heb het woordje 'door' per ongeluk laten staan. Er moet dus staan: Bij jongste had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht toen hij twee dubbele tanden had en de grote mensentanden zo scheef stonden, dat....

janine

janine

14-10-2008 om 11:22

Goh

Dat komt nog best vaak voor dan he. Ik vind het best een 'sneu' gezicht. In het 'oude' draadje werd al even dracula genoemd. Precies zoals ik het ook zie ha ha. En zoontje van Koentje noemde het een irri-tand. Nou dat kan ik me ook zo voorstellen. Dat ding zit nog gewoon vast en het zit maar in de weg. Merla, bij jouw zoontje zat een behoorlijke wortel aan de tand he? Mijn zoontje is ook best laat met wisslen. Er is 1 ondertand weg. rechtsonder, nu rechtsboven dan die dubbele toestand. (toes-tand hihi). Misschien ook een stevige wortel.

Is het niet beter om zo'n tand dan over een tijdje te laten trekken? 3 jaar lang om daarna met een beugel te corrigeren lijkt me ook weer zo'n toestand.

Toch de tandarts ook maar even raadplegen. Maar zo te horen staan die er ook allemaal verschillend tegenover.

Janine

Zus

Zus

14-10-2008 om 14:36

Margje aanvulling

In haar geval ging het om een paar maanden. Die dubbele rij duurde een maand of 2, toen gingen de melktanden eruit en naar nog eens 2 maanden waren de nieuwe tanden naar voren geschoven. In jullie geval is dat anders en lijkt mij een beugel ook nodig. Dochter is 7 overigens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.