Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
moeder van een zoontje

moeder van een zoontje

17-01-2011 om 21:39

Met tegenzin naar school

Onze zoon van ruim vijf gaat al sinds het begin met tegenzin naar school. Soms gaat het goed bij het wegbrengen maar meestal is het een drama! Huilen en ons achterna lopen. Zelfs naar huis lopen alleen. Hij zegt dat hij liever thuis is. Hij vindt het niet leuk om op school te zijn. Hij vindt werkjes doen niet leuk. Zijn juf zegt dat ze wel ziet dat hij geen zin heeft in werkjes, maar verder heeft hij het wel naar zijn zin zegt zij. Zijn er meer kinderen die dit hebben gehad? En heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan?
Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

18-01-2011 om 18:33

Ken het niet

Maar ik zie op school dat een paar kinderen het ook hebben. De juf neemt hen dan even apart en leest een verhaaltje met ze. Hier heb je een heel stel teaching assistants rondlopen (ik woon in de uk), dus ik weet niet of het bij jullie op school kan. Maar ik zou nog wel even met zoon en met juf praten hoor.

Mijn oudste heeft het trouwens nodig om even de tijd te nemen. Dus een paar keer knuffelen, ik moet een paar minuten lang rondhangen enzo. Als ik dat bij jongste doe, wordt het een tranendal. Daar moet ik snel afscheid nemen, en dan is het prima. Heb je dit uitgeprobeerd?

joep

joep

18-01-2011 om 21:37

Spioneren

Ga zelf eens kijken op een onbewaakt moment. Ga boekjes lezen, of ergens mee helpen, dan kan je vanuit de ooghoeken eens kijken hoe het echt is.
Als hij lopend naar huis komt (knap!) woon je wschl geen 5 kilometer van school af en kan jij ook rond pauzetijd eens wandelend gaan kijken.
Misschien word hij wel gepest, of vind hij zijn juf niet lief, of volet hij zich niet veilig, of misschien houdt hij gewoon wel van wat drama.
De mijne zei vroeger ook wel eens: ik vind het op school niet leuk, maar wilde toch na een doktersbezoek nog voor een kwartiertje terug. (Nee ik neem je mee naar huis, nee ik wil naar school, aha dacht ik toen).

Hanne.

Hanne.

19-01-2011 om 08:43

Herken het wel

Ik herken het wel. Mijn jongste heeft dat ook.

Hier lijkt het een combinatie te zijn van het moeilijk vinden om contact met andere kinderen te maken en vooral niet zelf mogen kiezen wat je doet.

Hier speelt het probleem vooral rond het buitenspelen. Dat duurt nl heel erg lang als je niemand hebt om mee te spelen, en niet weet/snapt hoe je dat moet regelen.

Gelukkig heeft juf dit heel goed door en stimuleert ze dus om juist wel contact met andere kinderen te maken (bv nieuwe kinderen begeleiden).

Verder zit er ook een stukje 'jammer ' bij. Ik erken dat het jammer is dat ze niet zelf kan kiezen, maar geef ook aan dat daar helaas niets aan te veranderen valt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.