Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
elsbeth boom

elsbeth boom

13-08-2010 om 15:28

Mijn zoon van 8 wil met dieren werken

Mijn zoon van 8 is stapelgek op dieren. hij wil ook heel erg graag werken. hij heeft zelfs al gesolliciteerd bij een cafe, wat helaas natuurlijk niets werd. kan iemand ons helpen? we wonen in amsterdam. sem wil graag weten of hij mag werken en waar dat zou kunnen. ik heb al een asiel gemaild, maar die willen alleen volwassenen. wie heeft er tips?
elsbeth

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kinderboerderij

Hoi, Is er een kinderboerderij in de buurt (MEC= milieu educatief centrum?) Vaak kunnen kinderen hier in het weekend of de woensdagmiddagen meehelpen de dieren verzorgen, eten geven etc.
Hier in de buurt zijn er verschillende kinderboerderijen waarbij vaste kinderen meehelpen en eigen "taakjes" krijgen.

Yta Chalne

Yta Chalne

13-08-2010 om 20:41

Helaas

"..wat helaas natuurlijk niets werd"
Dat helaas lijkt me misplaatst. Had je het een goed idee gevonden als je achtjarige in een café had gewerkt?

Ik denk dat hij om te werken simpelweg een paar jaar te jong is. Maar misschien is er iemand in de buurt voor wie hij de hond kan uitlaten?

Tirza G.

Tirza G.

13-08-2010 om 21:29

En dat nog niet eens

Sorry hoor, maar een kind van 8 alleen met een hond? Dan moet je wel góed weten wat je doet en een flink potige 8-jarige zijn die verstand heeft van honden.

Tirza

Maxime.M

Maxime.M

14-08-2010 om 11:41

Kan toch wel?

Hoi,

Het ligt er natuurlijk aan wat voor hond, maar een kind van 8 jaar zou prima de poedel van mijn ouders kunnen uitlaten. Daar hoef je echt niet potig voor te zijn.

Maxime

Leandra

Leandra

14-08-2010 om 13:42

Hier uitlaatbaantje

Mijn zoon van nu 9 is met 8 begonnen met z'n uitlaatbaantje. Ik ging altijd mee als hij de hond ging uitlaten als de eigenaren er niet waren. In het begin ging ik sowieso altijd mee. Sinds een paar maanden gaat hij ook alleen als de eigenaren (nu ook vrienden)thuis zijn. Hond is een aardig pittige teckel overigens. Zoon laat hem elke week 1 keer uit en rijgt hier € 1,- per keer voor.

Groetjes Leandra

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2010 om 15:26

Maxime

Het is niet alleen je eigen hond, maar je weet niet wat je tegenkomt. Niet elke hondenontmoeting verloopt in een opgewekte sfeer. En als je een klein vriendelijk hondje uit loopt te laten, is het níet fijn om een grote agressieve engerd tegen te komen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2010 om 15:27

Leandra

Ik lees niet in Elsbeth's berichtje dat zij méé wil naar het baantje van haar zoon Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar wat jouw zoon doet is meer een soort gezellig bezig zijn samen met je moeder dan een echt baantje.

Tirza

koentje

koentje

15-08-2010 om 16:25

Een vraagje...

een 8 jarige die solliciteert? Neem jij je zoon niet een beetje te serieus? Dat is niet gezond hoor. Dan hebben we het nog niet eens over wat mag en niet mag... of wat wenselijk is.

Luna

Luna

15-08-2010 om 22:13

Kinderboerderij

Hier mogen kinderen die dat willen helpen op de kinderboerderij. Schoonmaken, pony's borstelen, soms voeren enz.

Aaf

Aaf

16-08-2010 om 19:33

Manege

Op een manege kunnen ze vaak wel handen gebruiken. Bij de manege van onze zoon lopen veel kinderen van 8-9 jaar op zaterdag de hele dag. Ze helpen met stallen uitmesten, naast de kleine shetlandpony's lopen in de beginnersles, helpen met poetsen en opzadelen, met verjaardagsfeestjes, poep scheppen in de les. Kun je misschien proberen. Dat werken van je zoon vind ik wel wat vreemd met 8 jaar; dat jij hem laat solliciteren in een cafe vind ik nog vreemder.

Kinderboerderij

Echt werken mag volgens mij pas vanaf 14 jaar, dus hij zal nog even geduld moeten hebben.
Maar bij onze kinderboerderij mogen kinderen ook altijd komen helpen, met voeren, hokken schoonmaken enz. Deed ik vroeger ook met veel plezier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.