Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
dihanne

dihanne

21-09-2011 om 11:30

Mobieltje voor dochter (bijna 12), tips gevraagd

Hoi allemaal,

Dochter wordt volgende maand 12 en wil graag een mobieltje. Wij vinden dat een prima kado, dus gaan we doen

Heeft iemand recent een mobieltje gekocht voor een kind?
Ze wil bellen en sms'en.

Wat zijn aanraders?
en hebben jullie kinderen een abonnement? of prepaid?
wat zijn voor-en nadelen?

groetjes,
Dihanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

21-09-2011 om 11:46

Samsung star

Hallo
Hier hebben dochters al een jaar een Samsung Star en daar zijn ze heel tevreden mee (ik heb er zelf ook een). Ze hebben een Prepaid, zodat de kosten wat binnen de perken blijven. Als ze er nu eentje zouden moeten uitzoeken zouden ze denk ik een Samsung Galaxy Gio kiezen, omdat daar Wifi op zit:
http://www.kijkshop.nl/product/33912/4842-4853-4859/telecom/prepaid-op-merk/samsung/vodafone-prepaid-samsung-s5660-galaxy-gio/
succes

Hier

heeft dochter samsung star en is tevreden erover. Zoon heeft er pas 1 gekregen en dat is een samsung chat. Dochter heeft een abb van simpel; nadeel is dat je er voor 2 jaar aan vast zit maar voordeel is dat je een belplafond in kan stellen van 15 euro( nog veel maar als ze m kwijtraken en er wordt mee gebeld kan dat maar tot 15 euro)Dat heb ik bij andere nog neit kunnen ontdekken.Ze heeft een abb van 5.00 euro per maand.
Voor zoon ga ik er nu ook 1 bestellen, die heeft nu nog prepaid maar dan kun je alleen 20 euro opwaarderen, dan kan ik beter een goedkoop abb nemen.

bibi63

bibi63

21-09-2011 om 14:22

Ik zou kiezen voor een iphone

Dan heb je alles in 1 (telefoon, spelletjes, wifi). Onze dochter heeft sinds een jaar een Samsung Star (bevalt prima), maar sinds kort van haar verjaardagsgeld een Ipod gekocht. Ze heeft nu dus 2 apparaten en eigenlijk is dat dus niet handig. Met een Iphone heb je dus alles.
Gr. Bibi

Primavera

Primavera

21-09-2011 om 16:23

Een iphone voor een kind van 12?

Een Iphone voor een kind van 12??? Dat zou ik dus nooit doen. Die dingen zijn veel te duur en zeker op deze leeftijd is het risico op kwijt, stuk, gestolen relatief groot. Wat heeft een kind nou aan een telefoon, wat ze nauwelijks mee durft te nemen omdat hij te kostbaar is?
Mijn dochter (bijna 13) heeft voor haar vormsel een goedkope smartphone van Samsung gekregen. Dwz niet goedkoop vergelekn bij een gewoon mobieltje, maar wel goedkoop vergeleken bij andere Smartphones en zeker vergeleken met een Iphone. Die voldoet prima en ze is er blij mee.
Verder moet je zorgen dat het bedrag wat ze per maand kan verbellen binnen de perken blijft door ofwel prepaid ofwel abbonement met maximum in te stellen bedrag p/m te nemen. Ook heb ik ervoor gezorgd dat ik desgewenst onlline de nummers kan natrekken waarnaar ze gebeld of ge-smst heeft. Aan de ene kant helpt dat om overzicht te krijgen waar het beltegoed precies aan opgegaan is en aan de andere kant maakt het het makkelijker om de telefoon weer op te sporen als die in andere handen raakt. Hier was het de oplossing voor een gevalletje van zogenaamde vriendin die de telefoon van mijn dochter 'geleend' had.
Groeten Primavera

Marit

Marit

21-09-2011 om 17:16

Samsung

Hier ook een Samsung star. Als ze naar het VO gaan, willen ze echter bijna allemaal een blackberry. Een iPhone vind ik zelf veel te duur

Marit

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet

Annet

21-09-2011 om 18:12

Hier een dochter die helemaal geen smartphone wil

Dochter (3e klas Gym) wil voor haar verjaardag een nieuw mobieltje. De mobiel die ze zelf in groep 8 kocht, valt van ellende uit elkaar.
Zij wil geen smartphone, wel mp3-speler op de telefoon en radio, camera is leuk. WIFI vindt ze niet nodig (thuis hebben we draadloos internet), internet te duur, pingen heeft geen zin want de meesta van haar vriendinnen hebben ook geen smartphone.
Wel vindt ze spelletjes leuk (apps) dus thuis heeft ze een goedkope tablet waarmee ze ook kan internetten (wat ze liever vanuit haar computer doet) maar wel graag spelletjes speelt.

Yvonne

Yvonne

22-09-2011 om 07:31

Wel iphone

Onze zoon van 12 kreeg toen hij naar de middelbare school ging (vorige maand dus) mijn oude iPhone. Abonnement was verlopen en ik 'mocht' een nieuwe uitzoeken. Daarbij heeft hij van ons een abonnement gekregen inclusief internet, als hij dat overschrijdt moet hij zelf bij betalen. En hier hebben we HEEL LANG over nagedacht. Zucht. Wat een gedoe die mobieltjes. Maar, het is nu wel super-handig om even met hem te whatsappen of mailen als hij tussen school, hockey en huis heen-en-weer is.
Yvonne

Janna

Janna

22-09-2011 om 10:33

Net als yvonne, ook iphone

Mijn zoon van 13 had tot de scholen weer begonnen een eenvoudige Nokia. Voldeed prima, maar hij was toch maar gaan sparen voor een iPhone, want dat wilde hij zelf heel graag.

Hij heeft uiteindelijk mijn oude iPhone overgenomen voor een vriendenprijs (voor hem nog best veel spaargeld) omdat ik, net als Yvonne, een nieuwe mocht uitkiezen.

Hij is er heel blij mee. Het is een ouder model, maar dat maakt voor hem helemaal niets uit. Hij heeft hem nu eerder dan wanneer hij door had moeten sparen voor een nieuwer model.

Hij heeft er nu zijn prepaid in zitten, dat is voor hem voldoende. Zeker nu hij WhatsApp kan gebruiken (gratis).

Ingrid_B

Ingrid_B

22-09-2011 om 13:53

Nokia c3 met een hollandsnieuwe abonnement

Mijn dochter gaat sinds kort naar de middelbare school en heeft een nokia c3 uitgezocht. Die heeft voor alle letters aparte toetsjes en dat is handig bij het SMSen. We zijn afgestapt van een pre-paid omdat dit kwa kosten snel oploopt als je veel SMSjes verstuurd omdat dit relatief duur is.
Ze heeft nu een abonnement bij Hollandsnieuwe. Dat is een combinatie van een pre-paid en een abonnement. Je betaalt vooraf en krijgt een SMSje als je bel tegoed bijna op is. Dan kun je bijstorten of niet meer bellen. Zo kunnen de kosten niet uit de hand lopen en kun je voor een goedkoop tarief blijven bellen en SMSen.

groetjes,

Ingrid

dihanne

dihanne

23-09-2011 om 07:31

Bedankt voor de tips

bedankt voor de tips

ik ga de genoemde toestellen opzoeken op internet, en dan maar vergelijken

best een gedoe, inderdaad ook het vraagstuk abo/prepaid.

maar jullie hebben me goed op weg geholpen,

dank daarvoor

Dihanne

Iris

Iris

23-09-2011 om 16:14

Iphone voor kinderen?

Ik moet er niet aan denken! Goedkoopste abb is van T-mobile en da's toch 25 euro per maand plus je moet ook nog voor het toestel betalen!
Geen belplafond, of voor sms, straks betalen voor apart internet, waar begin je aan?

Janna

Janna

23-09-2011 om 16:31

Iphone hier zonder abonnement hoor

Iris, mijn zoon heeft gewoon zijn eigen prepaidkaartje erin gestopt toen hij 'm van mij overnam. Geen abonnement dus. Sms-en is voor hem gratis, want hij gebruikt WhatsApp. Geen internet, alleen als er gratis WiFi is (roaming uiteraard uitgezet).

Bic

Hier de allergoedkoopste prepaid, een bic van 15 Euro (inclusief 12 Euro saldo). Mijn zoon kwam opgelucht thuis na de eerste dag middelbare school toen hij had gezien dat zijn vrienden net zo'n goedkoop mobieltje hadden als hij. Een iPhone?! Heb ik zelf niet eens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.