Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
zomaar een naam

zomaar een naam

20-11-2010 om 13:50

Nogmaals surprise nu met paarden

Mijn dochter heeft dit jaar voor het eerst loodjes getrokken op school.
We zijn allebei niet zo goed in knutselen en willen graag een surprise maken voor een meisje dat op paardrijden is en gek op paarden is.
Heeft er iemand een leuk idee.

Ze moesten ook opschrijven wat ze graag willen hebben en dit meisje had een cadeaubon opgeschreven dit lijkt me niet z'n leuk cadeau. Is het de bedoeling dat je gewoon koopt wat het kind heeft op geschreven of mag je daar ook van afwijken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

20-11-2010 om 15:03

Manege

Vorig jaar had Tangodochter de juf getrokken, die ook van paarden hield. We hebben toen een manege gemaakt. Een grote kartonnen deksel (bijv. van grote schoenendoos als weide, een kleinere doos erin zetten als stal met deurtjes erin en daarin kartonnen paarden. De paarden hadden we eerst geprint en toen uitgeknipt en met een kartonnetje ertussen vastgeplakt in de weide of de stal. Alles nog leuk geverfd, was een heel geslaagde surprise. De kadootjes hadden we in de stal verstopt. De juf was er reuze blij mee, liet ze ons achteraf nog weten.

Kobalt

Kobalt

20-11-2010 om 21:17

Aha

Nog makkelijker dan de tip van Pelle is een stokpaard maken. Met een grote kop van papier, het kado ertussen of zo.
En dan in het gedicht vertellen dat ze pas het kado uit mag pakken als ze een rondje door de klas gereden is op haar paard.(ik ben altijd dol op surprises waar je iets bij moet doen)
Het is leuk om de manen van sisaltouw te maken of zo. En inderdaad nooit gaan verven voor de kop. Gekleurd papier!
Maar ik vind een manege ook een leuk idee.

Ik zou geloof ik toch een bon doen. Gewoon om gezeur te voorkomen. Wel een beetje flauw, hier op school mag een bon niet.

Bib

Bib

21-11-2010 om 01:46

Stokpaardje

of je doet het nog fouter, ik heb een paar jaar geleden ook zo'n stokpaardje gemaakt. Gewoon bruin stof(oud shirt), paardekopvorm uitgeknipt en dichtgenaaid en gevulde met kadootje en watjes. Onderin een bezemsteel, rondom dichtstikken en klaar. De ogen plakte ik erop en manen van vilt. Zag er heel mooi uit, snel klaar maar wel fout als het gaat om het knutsel een surprise idee, want er is geen kind aan te pas gekomen.

zomaar een naam

zomaar een naam

21-11-2010 om 08:30

Leuke ideeën

Ik zal even met mijn dochter overleggen wat ze wil. We willen wel iets dat ze voor een groot deel zelf kan.

Stokpaard simpeler

Een nog simpeler stokpaard maak je met een oude sok...van jouw of je man of waar je er maar 1 van hebt, het beste is het een superuitgelubberde en in leuke kleur.Zelfde als Bib veder......kan een kind ook zelf.
groeten albana

kaatje66

kaatje66

21-11-2010 om 10:34

Wortel

of je maakt een wortel voor het paard.
zie http://www.knutselidee.nl/startsint.htm
groetjes kaatje(66)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.