Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Oordopjes en zwemmen

Mijn kinderen hebben steeds maar weer last van ooronstekingen, bij dochter is het bijna aanhoudend met ondertussen veel littekens op haar trommelvliezen. Ze is al 2 maanden niet mee gaan zwemmen met school. De HA heeft nu gezegd dat ze met oorstopjes moet gaan zwemmen op maat te laten maken.

Maar is zie op internet dat je ook zo zwemdopjes kan kopen, "kneedbaar " of "thermoplastisch" of "op maat". Iemand ervaring met dopjes die je zo in de winkel kan kopen. De dopjes moeten water buiten het oor houden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
T&T

T&T

22-10-2010 om 12:09

Drogist

De drogist verkoopt verschillende oordopjes, en kan ook adviseren hierin. Vaak zijn ze voor kinderen te groot, maar er bestaan ook wel kleintjes. Er zijn ook verschillen, de een laat meer geluid door dan de ander.
groetjes, Tess

Deze?

http://www.oordopjes-kopen.nl/mack-s-earplugs-pillow-soft-6-paar-kind/zwemmen.html
Deze gebruiken wij overigens voor onze zoon als hij meegaat op de motor, omdat de "schuimpje" er zo lastig in te krijgen zijn. Maar in het zwembad zie ik ook wel dat kinderen deze gebruiken.

Beter horen op maat voor 15,-

Mijn dochter had hetzelfde probleem, ik kocht bij de apotheek "draaidopjes" een soort schroefsysteempje, maar die zaten niet lekker, deden zeer. Kneepballetjes van de drogist geprobeerd, maar die verloor ze steeds.
Tenslotte bij Beter Horen speciaal aan laten passen en die sluiten perfect af, nooit geen problemen meer gehad en inmiddels haar zwemdiploma B gehaald. Ook als we nu gaan zwemmen, vind ze het geen probleem ze in te doen.
Kosten 15,- op maat gemaakt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-10-2010 om 21:42

Inderdaad

De kosten voor oordoppen op maat vallen reuze mee, wij betaalden 6,50 per stuk. Gewoon op de opticien op de hoek. Wij hebben eerst ook dopjes van de drogist geprobeerd. Waren een euro of 8, maar bleven slecht zitten. Voor een paar euro meer heb je gewoon goede.

Guinevere

Guinevere

22-10-2010 om 22:10

Maatwerk ja

Inderdaad, maatwerk doppen! Bovendien vallen die er niet zo makkelijk uit in het water. En die kneedbare dingen bleven bovendien als een soort bison kit in het haar van onze zoon plakken.
Denk er wel aan dat ook een oor groeit, dus dat je ze na een tijd moet vervangen.

Sasvangent

Sasvangent

25-10-2010 om 08:49 Topicstarter

Groot prijsverschil

ik ben bij zo'n hoorcentrum langsgeweest: 44 euro voor 1 paar, en zoon moet ook een paar hebben. Voor 2 keer per maand te gaan zwemmen, vind ik dat nogal duur.

Ik heb er dus andere gekocht, van blox, bij de apotheek voor 5.5 eur per paar. Vandaag gaat dochter ermee zwemmen. Straks eens horen hoe het ging.

Guinevere

Guinevere

25-10-2010 om 21:03

17,50

Hier waren ze 17,50 per paar, bij de opticien...

Kno

Hier heb ik de dopjes laten maken bij de assistenten van de kno arts. Ze koste 6 euro per dopje.

Sasvangent

Sasvangent

26-10-2010 om 09:37 Topicstarter

Gisteren getest

en jawel hoor, ze is er al eentje kwijt. Waarschijnlijk zijn ze gewoon te groot, al is het 'kindermodel'.

Tja, toch maar eens naar een ander hoorcentrum dan.

picobello

picobello

05-11-2010 om 11:40

Haarband

hier hebben sommige kinderen een soort elastische haarband die met klitteband vastmaakt om. die gaat over de oren, zo raak je ze niet kwijt. Zal eens kijken hoe dat heet als ze weer schoolzwemmen hebben

mijk

mijk

05-11-2010 om 16:20

Beter horen inderdaad

15 euro voor op maat gemaakte doppen en 6 maanden garantie, als ze binnen die termijn uitgaan vallen door groeispurt oid krijg je gratis nieuwe. Ik ben er supertevreden over. Had eerder vier verschillende standaard kinderdoppen gekocht maar ze verloor ze allen en dat heeft dus veel meer gekost dan die 15 euro...

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.