Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
An

An

30-06-2016 om 11:02

Op naar Miami! [zoontje vindt het eng]

Vandaag 30/06/2016 vertrekken we in de avond naar Zaventem om ons vliegtuig naar Miami te nemen. We wijn er al 3 keer geweest. Maar nu dat er pas weer een aanslag op een luchthaven is geweest krijgt ons zoontje van 9 weer schrik om te vliegen.
Mijn man heeft erover gepraat met hem omdat men zegt dat je erover moet praten als kinderen het moeilijk hebben met deze daden. Mijn man vertelde aan hem dat 'Met een wagen gebeuren er dagelijks ongevallen, een aanslag op een luchthaven is niet dagelijks en het is dus beide gevaarlijk'. En hij zegt er dan ook bij 'Zolang we allemaal samen zijn moet je geen schrik hebben'. Ons zoontje nam het goed op. Hij is tijdje geleden wel even verloren gelopen toen we vanuit Zaventem vlogen naar Spanje, hij was naar het toilet die kort aan de wachtruimte stond om naar het vliegtuig te gaan. Even vond hij ons niet maar gelukkig zagen hem snel. Het akelige is en vooral voor onze kinderen dat we net vertrokken een dag voor de aanslagen in Brussel. Nu gaat dit echt een raar beeld zijn als we straks daar zijn en met die aanslag van Istanboel erbij maakt het enger voor onze kindjes. We opteren gewoon altijd eerlijk over die dingen te zijn en aan te kaderen dat zo'n aanslag niet dagelijks is en vooral zelden op dezelfde luchthaven zal gebeuren. Zijn er nog ouders die met hun kinderen op vakantie gaan waarvan de kinderen door die aanslagen schrik hebben? Mijn man vertelde tegen me nog: "We zijn eerlijk geweest en hebben ze niet banger gemaakt, straks zitten we in het vliegtuig en liggen de kindjes te slapen op deze lange vlucht naar Miami met hun knuffeldier in hun armen."

Triva

Triva

30-06-2016 om 12:54

hmm

Ik laat een kind niet alleen naar een toilet gaan op een vliegveld. Het probleem is vaak dat je ergens staat en wijst naar het toilet en dat is makkelijk. Wat vergeten wordt is dat het kind ook BIJ de ingang van het toilet goed moet kijken waar jij staat zodat het dat ook nog weet als het terugkomt. Afspreken dus om te zwaaien naar elkaar voor kind naar binnen gaat en dan moet je je dus ook niet verplaatsen. Een paar meter verplaatsen en je kind ziet je niet meer.

Ik zou dus altijd meegaan naar het toilet of dus heel goed afspreken dat kind moet zwaaien voor het naar binnen gaat en dat jij daar dus dan ook blijft staan en de toiletdeur in de gaten houdt (dit als je met maar 1 volwassene bent, met 2 kan er toch altijd iemand mee).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.