Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mie32

Mie32

04-09-2009 om 18:45

Op tand gevallen (spoed)

even een snelle vraag. Mijn zoontje van net 4 is eind van de middag gevallen. Na nu blijkt heeft hij zijn tand gestoten, want 1 van zijn voortanden staat nu iets naar achteren. Niet dramatisch veel, maar wel een beetje. Hij kan nog wel gewoon zijn tanden op elkaar zetten zonder dat zijn ondertanden de boventanden raken.
Wat moet ik nu doen? De tand wiebelt niet, het is wel gevoelig alhoewel mijn zoontje in totaal wel wat huilerig is op dit moment. Moet ik ermee naar een tandarts of kan die toch niets doen?
Iemand ervaring?
Alvast bedankt, Marieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

04-09-2009 om 19:12

Altijd.....

bellen naar een expert op dit soort momenten. Niet een reactie op een forum afwachten
Via de telefoon (avonddienst huisarts/tandarts in dit geval) kun je meteen goed advies krijgen van een arts/tandarts. Zelf kan ik je niet helpen, geen ervaring mee.....

Mie32

Mie32

04-09-2009 om 19:39

Klopt

Hoi Linda, klopt helemaal. Ik heb inmiddels gebeld. Mijn zoon heeft zelf gelukkig nergens meer last van is helemaal de oude en de tandarts(assistente) vertelde me dat als hij er wel last van zou krijgen ik moest terugbellen, maar anders niets doen en ergens de komende week even langskomen voor een x-foto.

bedankt, marieke

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-09-2009 om 19:57

Helaas de nodige ervaring

En inmiddels weet ik dat de tandarts niets doet. Niets kán doen ook. Het leed is al geleden, de valpartij is al geweest. De tijd zal uitwijzen of er echt iets beschadigd is.
Mijn oudste zoon viel op zijn voortanden toen hij twee was (eigenlijk veel vaker, maar toen was het voor het eerst echt raak). Voortand lag er direct uit. Tweede voortand stond wat scheef, en is in de loop van de tijd grijs geworden. Toen hij bijna vier was: weer een valpartij en toen lag de tweede tand eruit.
Helaas bleek een aantal jaren later dat het wel degelijk voor schade heeft gezorgd. De blijvende voortanden hebben beschadigd glazuur en dat is volgens de tandarts hieraan te wijten.
Jongste zoon viel als peuter ook een keer op zijn voortanden. We dachten eerst dat een stuk van de tand was afgebroken, maar de tand bleek een stukje de kaak in te zijn geschoten. Na een aantal maanden 'groeide' de tand er weer uit, maar stond wel wat scheef. Hij is nu aan het wisselen, het is dus nog even afwachten of hij ook schade heeft aan de blijvende tanden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.