Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
koentje

koentje

30-06-2009 om 21:19

Ordinaire taal

Naar aanleiding van het draadje hierboven over TV progamma's...Hoe gaan jullie om met taalgebruik op de radio?
Op sommige zenders is het heel normaal om tussen door steeds 'motherfucker' te roepen, of andere schuttingtaal. En dan de songteksten; dat poezelig beginnend liedje met 'Fuck you, very mĂșch...' of weet ik veel wat voor teksten.
Mijn zoon denkt dat hij dat dan dus ook mag zeggen en zingen, maar dat vind ik niet goed. Toch snap ik wel dat het moeilijk is en zou ik liever ook die taal niet horen.
Hoe doen jullie dat, wat vinden jullie ervan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Buurkindjes

De diverse buurjongetjes (tussen 4 en 11 jaar) voetballen vaak in ons doodlopende straatje. Prima natuurlijk, lekker veilig, maar als ik in mijn tuintje zit kan ik alles horen wat ze roepen. Missen ze een bal, dan is het voortdurend K**, Sh**, F*** en G**ver en allerlei nare ziektes. Als ik er iets van zeg kijken ze me aan alsof ik gek ben. Dochter doet er gelukkig niet aan mee, hoewel ik die natuurlijk ook wel eens betrap op een ongepast woord (maar niet op namen van ziektes). Ik vind het niet leuk om op mijn eigen terrein met die grove taal geconfronteerd te worden, maar wat kan ik eraan doen? Die ouders vinden het blijkbaar niet zo boeiend wat hun kinderen over straat gillen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.