Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
sanne

sanne

20-10-2009 om 16:40

Poppenhuis

Hallo
Ik denk erover om voor mijn dochterje een poppenhuis te kopen voor sinterklaas. Ik heb hier echter helemaal geen ervaring mee en zie op internet veel verschillende, qua grootte maar ook qua prijs! Weet iemand waar ik op moet letten? In ieder geval de grootte want ik zag er 1 van meer dan een meter en ik vond dat wel erg groot.Wie heeft er tips voor mij?
Alvast bedankt, groetjes Sanne.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wilma

Wilma

20-10-2009 om 16:49

Hoe oud is je dochter?

Mijn dochter heeft een poppenhuis van 't Kruidvat, van een tientje. Die was en is prima, maar meer zou ik er niet aan uitgeven eerlijk gezegd. Als je een peperduur ding koopt, zul je zien dat ze 't maar kort leuk vindt. Als je een spotgoedkope doet en ze vindt 't tóch helemaal 't einde zou je altijd nog kunnen overwegen om een andere te kopen.

Hier is 't poppenhuis van Playmobiel (lelijk ding, maar goed) toch echt meer in trek dan 't houten poppenhuis.

Groetjes,
Wilma

sanne

sanne

20-10-2009 om 16:58

Mijn dochtertje is 5 jaar. Is dat een goede leeftijd voor een poppenhuis?
Groetjes Sanne.

Sera

Sera

20-10-2009 om 19:15

Poppenhuis

Mijn kinderen hebben het poppenhuis van Playmobil. Niet het moderne poppenhuis maar het oude Victoriaanse poppenhuis. Er wordt heel veel mee gespeeld. Je kan er ook allerlei uitbreidingen voor kopen. Zo hebben wij een extra verdieping, een koets, een tuinhuisje en nog veel meer voor erbij. Het nadeel is wel dat het een duur huis is en je moet alle meubeltjes apart kopen.

Mijn kinderen hebben ook een poppenhuis van duplo. Dat is wel leuk maar niet meer als ze al vijf jaar zijn.

Het poppenhuis van playmbobil is leuk vanaf ongeveer vier jaar. Misschien ook wel eerder maar er zitten veel kleine spulletjes bij. Ze kunnen er dan nog jaren mee spelen. De 11 jarige speelt er hier ook nog steeds graag mee.

Linda99

Linda99

20-10-2009 om 20:58

Ja!

Wij hebben ook het Victoriaanse poppenhuis van Playmobil en het is echt al jaren een succes. Vanaf 4 jaar is wel erg ruim, jongste van 3,5 speelt er ook al een tijd mee.

Ook bezoekende kinderen duiken hier meteen de hoek in waar het huis staat. Wij hebben het staan op zo'n Ikea kastje met bakken waar alle Playmobil in zit.

Wij hebben hem destijds nieuw gekocht maar ook op MP is ie te vinden.

Ik ga deze week eindelijk de trappen ervoor bestellen. Dochter heeft geld voor d'r verjaardag (8) gekregen en wil nog toch echt die trappen

amk

amk

20-10-2009 om 21:48

Houten poppenhuis

van ruim een meter hoog. Nog voor mij gemaakt door mijn vader, maar nu gerenoveerd voor zijn kleindochter.

Met van die mooie houten poppenhuis spullen. Ik vind playmobil zo plastic en daar houd ik niet zo van. Ze heeft 'm voor haar 3e verjaardag gehad en speelt er bijna elke dag dat ze hier is er mee.

Later is hij ook prima te gebruiken als paard (even een staart maken van wol en met een punaise in zijn bips).
Glijbaan: schuin op het dak leggen
Motor: op de zijkant leggen en zelf het stuur er bij bedenken
en nog weer later als kastje: even de trapjes eruit halen.

En volgens mij kan hij daarna nog voor mijn kleinkinderen gebruikt worden.

Ik zou dus voor een houten gaan, puur omdat ik niet van plastic speelgoed houd.

ayla

ayla

21-10-2009 om 09:16

Playmobil

hier heeft dochter van 5 vorige sinterklaas de moderne villa van playmobil gekregen en het is nog steeds een hit, er wordt echt bijn dagelijks meegespeelt. Het leuke vind ik dat je hem naar harte lust kunt uitbreiden met verdiepingen etc. Ze wil dit jaar van sinterklaas graag de grote keuken en de veranda en dan hebben we de inrichting compleet. Dan moet ik dus verdiepingen bij gaan kopen om meer inrichting kwijt te kunnen

sanne

sanne

21-10-2009 om 14:05

Hout

Het valt me op, niet alleen in dit draadje, maar ook in het archief, dat veel mensen het playmobil poppenhuis hebben, ik had juist gedacht dat een houten poppenhuis meer tot de verbellding spreekt bij een kind. En dat is in mijn ogen ook wel duurzamer dan playmobil. Of zie ik dit nou verkeerd?
Ik vind het playmobil poppenhuis erg duur, zijn er ook goedkopere, mag ook hout zijn?

Linda99

Linda99

21-10-2009 om 16:07

Duurzaam

Het Playmobil is juist erg duurzaam. Kan eigenlijk niet stuk (is hier wel eens van een kastje gevallen, weer even in elkaar zetten en klaar ben je).

De details van het Playmobil huis zorgen hier juist voor het extra speelplezier. Ze kunnen er geen genoeg van krijgen.

Maar het scheelt bij ons wel dat we echte Playmobil-kinderen hebben. Het houten speelgoed wat we ook in huis hebben gehad werd nauwelijks gebruikt......

Sera

Sera

21-10-2009 om 19:34

Heel stevig

Playmobil is heel stevig. Het playmobil huis is al een paar keer gevallen en is nog zo goed als nieuw. De voordelen van playmobil poppenhuis vind ik:
1) makkelijk uit te breiden met extra verdieping(en), meer meubeltjes, poppetjes en andere sets zoals auto,lichtjes, kerk en nog veel meer.
2) goed te combineren met ander playmobil
3) Er kan heel veel jaren meegespeeld worden. Ik denk dat een houten poppenhuis vlugger kinderachtig is.
4) Er is meer aandacht voor detail dan bij een houten poppenhuis. Je hebt heel veel leuke kleine spulletjes die bij de meubel setjes horen. Ze kunnen er daardoor veel verhalen mee na spelen.
Nadeel;
1) duur en je moet alles apart kopen.

Natuurlijk zijn er ook hele mooie houten poppenhuizen. Ik zag laats een enorm mooi groot houten poppenhuis en prachtig afgewerkt met echte mini porseleinen bordjes en popjes met hele mooie kleren aan. Maar dat was ook een heel duur huis en niet echt om mee te spelen. Meer om te bewonderen.

Een simpel houten poppenhuis is niet zo duur maar blijft minder lang leuk lijkt mij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.