Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vera*

Vera*

26-01-2010 om 16:24

Racefiets

Dochter is altijd al gek op fietsen geweest. Nu heeft ze al aan haar vader (mijn man) gevraagd of als de schaatsles is afgelopen, hij met haar wil gaan fietsen. Nu heeft ze een nette dagelijkse Gazelle schoolfiets maar dat lijkt ons voor dat doel niet zo geschikt. Nu wilden we een kinderracefiets kopen voor haar verjaardag over een tijdje.
Wie heeft er ook een kind met een racefiets? Gaat één van de ouders altijd mee of mag er zelf een, vooraf bepaald, rondje gereden worden? We zitten er ook aan te denken om haar op proef bij de wielerclub te laten meedoen. Zucht, ze ziet het helemaal zitten. O, als ik een racefiets heb kan ik ook gaan veldrijden want dan moet je ook lopen .
Kortom, wie heeft er ervaring met een jeugdige wielrenner/-renster?
Wielrenervaring zelf is hier in huis voldoende aanwezig dus daar hoef ik geen tips over (toen man en ik gingen samenwonen brachten we heel leuk allebei dezelfde drukpomp in (die gebruiken we nog steeds)).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

27-01-2010 om 20:02

Zoon van 8

Onze 8 jarige zoon heeft afgelopen zomer een racefiets gekregen. Hij wilde het al veel langer, maar was eerder nog te klein. Wat wij deden was af en toe met hem meegaan (zeker 1x per week) en verder een paar ronden in de omgeving uitstippelen (veel over fietspaden en met niet al te lastige oversteken enzo) die hij zelf mocht fietsen. Zo hadden we bijvoorbeeld 1 erg mooi rondje van 24 km met ook wat hoogteverschil erin, waarmee hij dan een klein uurtje weg was. Hij had altijd veel aanspraak onderweg van volwassen wielrenners, heel grappig.
Hoe het komend seizoen zal gaan weet ik nog niet. Er is hier in de buurt niet echt iets voor die leeftijd om in groepsverband te doen. Dat is wel jammer, want zo is het wel erg individueel. En een mountaibike lijkt hem nu eigenlijk ook wel erg leuk, maar daar mag hij dan toch echt zelf voor gaan sparen!

Vera*

Vera*

28-01-2010 om 10:42

Irene

Leuk dat jouw zoon het met zo veel plezier doet. Zeker weten dat dochter dat ook gaat vinden. Ik kan niet met haar meefietsen maar manlief zal ook wat routes gaan uitzetten zodat ze die zelfstandig kan rijden. Een cursus bandenplakken hoort ook bij het totaalpakket .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.