Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Liesbeth

Liesbeth

31-05-2010 om 18:00

Schrijftherapie (via fysiotherapie)

Ons kind is net begonnen aan schrijftherapie. Nu heb ik een vraag aan degenen wiens kind ook schrijftherapie gevolgd hebben hoeveel behandelingen er nodig geweest zijn.
Is een 1/2 jaar meestal voldoende? Dit ivm de vergoeding van de verzekering. Ik wil het ook nog wel navragen aan de fysiotherpeut maar die zie ik over een week weer.

Groetjes van Liesbeth

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-05-2010 om 18:56

Hier weinig resultaat

Ik denk dat het erg per kind verschilt. Onze jongste zoon heeft in groep 2 lange tijd fysio gehad, ondermeer voor schrijven, en de RT'er op school is daar vervolgens nog een tijdje mee verder gegaan. Hij zit nu in groep 4 en het is nog steeds bedroevend slecht. Voorlopig doen wij er niets meer mee, hij heeft al veel bij artsen en therapeuten gelopen, we vinden het wel even welletjes. Op school hoeft hij niet met een vulpen te schrijven (de ander kinderen dus wel) en de juf legt er niet te veel druk op. Mocht hij het later vervelend, dan kunnen we altijd weer opnieuw met fysio of ergo verder gaan.

Henriette123

Henriette123

31-05-2010 om 19:56

Langer dan een half jaar

Onze jongste heeft lange tijd fysiotherapie gehad ivm slechte fijne motoriek.
De fysiotherapie heeft langer dan een half jaar geduurd, minstens een jaar, en hij schrijft ngo altijd beroerd.
Een extra nadeel was wel dat hij ook nog halverwege groep 2 naar groep 3 is gegaan, wat ondanks dat hij ook op school extra hulp met schrijven kreeg, niet in zijn voordeel heeft gewerkt, wat betreft schrijven.

vlinder72

vlinder72

31-05-2010 om 20:37

Zoon is nu bezig

Onze zoon zit in groep 4. Hij heeft ook fysio voor schrijven. Hij heeft nu 11 keer gehad en ik denk dat hij er voor de zomervakantie wel klaar mee is. Hij is wel heel erg vooruit gegaan met schrijven. En doordat hij netter schrijft, kan hij nu ook beter spellen. Nu is hij wel iets ouder en ik denk dat dat ook mee helpt. Hij is bijna 8 jaar en je kan hem uitleggen dat hij minder hard op zijn pen moet drukken en hem ook de consequenties laten zien (zo breekt een punt van een vulpotlood als je te hard drukt). Het hoeft dus niet altijd lang te duren. Mijn neefje (groep 5) heeft ook genoeg gehad aan 10 keer fysio of zo. Het is nog steeds geen schoonschrift maar hij schrijft nu zeker niet meer slordiger dan andere kinderen. En zakt hij volgend jaar weer weg dan gaan wij nog een keer een paar keer naar de fysio. Hij vindt het trouwens niet echt leuk maar gelukkig wordt het nog wel leuker gemaakt door middel van wat schrijf spelletjes.

Oudste nu bezig

Maar die is pas in groep 6 begonnen en zit nu in groep 7. Dus al ruim een jaar bezig, maar wel al erg afgebouwd hoor... Op zich zien we veel verbetering - als hij de TIJD neemt kan hij veel netter schrijven nu.... Alleen neemt hij op school de tijd niet

Onze cesartherapeute houdt keurig bij wat vergoed wordt en wanneer we in de buurt van de "grens" van onze verzekering komen.

Martine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.