Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Slaapfeestje meiden 8 jaar, spelletjes of andere ideeen?

We gaan een film kijken, iemand misschien geweldig idee voor welke film?
En daarvoor moet ook 1,5 uur iets gedaan worden, wie weet er leuke spelletjes of andere ideeen voor de meiden?

amk

amk

05-03-2015 om 13:00

tja

niet om vervelend te zijn, maar ik zou mijn 8 jarige niet naar een slaapfeestje laten gaan, dan haal ik haar eerder op.
Heb je de andere ouders al gepolst? Want in mijn omgeving is algemene opinie dat slaapfeestjes pas in groep 8 gaan gebeuren en niet eerder.

Hanne.

Hanne.

05-03-2015 om 13:41

groep 3

Ik het het eerste slaapfeestje gegeven eind groep 3. Ouders vooraf gepolst (allen enthousiast).

Ons programma was zelf eten maken (pizza beleggen) daarna zelf spelen eten film kijken, dansen/disco en naar bed. Volgende ochtend ontbijten ketting of armband maken en weer naar huis.

Eind groep 4 min of meer het zelfde programma maar dan geen film maar make-up en verkleden en een fotoshoot.

Hanne.

Hanne.

05-03-2015 om 13:44

vervolg

Ik had beide keren wel voor een beperkt aantal gasten gezorgd. Max 4 incl de jarige. Het is hier goed bevallen. Een van de gasten heeft daarna ook zelf een slaapfeestje gegeven

Molleke

Molleke

05-03-2015 om 13:45

Idee

Mijn oudste had haar eerste slaapfeest in groep 6. Toen was ze 10 jaar. Was het leukste feestje ooit. Wat film betreft. Een leuke disneyfilm? Je zou vooraf nog op thirts kunnen tekenen of een leuk sieradendoosje maken/beplakken. Of een leuke ketting maken. Ik zou ook nog wat speelhoeken maken zodat kinderen die niet zo van film kijken houden ook even kunnen spelen. je kan ze ook een leuk voorjaarsbakje laten maken. koop je wat voorjaarsbloemetjes en laat ze een leuk bakje er van maken.

Suze

Suze

06-03-2015 om 08:33

Knutselen en quiz

Dochter was iets ouder (ik denk 9 of 10) toen we hier ook een slaapfeestje hadden.

Wat wij deden was eerst knutsel: goedkope kussenslopen van de Zeeman laten beschilderen met textielverf en stift. Superleuk, groot succes.

Daarna een quiz met allemaal vragen over slapen en dromen (m.b.t. mensen en dieren). Als je die quiz wilt hebben kan ik die wel toesturen (moet ik even zoeken, maar volgens mij heb ik hem nog wel ergens), geef je mailadres dan.

En daarna een film. Weet niet meer welke.

Dus een echt themafeestje.

Als ze gaan slapen wel erbij blijven (op die leeftijd) en ssssst roepen tot ze echt slapen (meestal max half uur). Ze zijn te jong om het helemaal los te laten en veel kinderen hebben dan echt nog slaap nodig. Althans, dat is hoe ik het ervaren heb.

creabea

creabea

06-03-2015 om 13:24

ontbijtfeestje

mij schiet ineens wat van vroeger te binnen: heb je al iets voor de volgende ochtend bedacht? Ik herinner me dat ik toen ik een jaar of 8 was een keer in het weekend om 8 uur 's ochtends (of nog vroeger, het was echt vroeg) op een feestje moest zijn, toen gingen we met alle kinderen de jarige heel feestelijk wakker maken Ik kan me ook nog iets herinneren van een brunch met allerlei verrassingen (verrassingsei in een eierdopje, speurtocht door het huis naar de pindakaas o.i.d.).

Kikki39

Kikki39

06-03-2015 om 21:00 Topicstarter

Suze

Die wil ik wel; [email protected]
Super dank je

Allemaal bedankt...
Leuke films zijn ook nog welkom

Suze

Suze

13-03-2015 om 22:16

Kikki

Ik was erg druk, dus daarom nu pas een reactie, maar ik heb je gemaild. Hopelijk kan je nog wat met de vragen en antwoorden van de quiz.

In elk geval: veel plezier met het partijtje (en evt. de quiz)!

sarah

sarah

14-03-2015 om 20:00

film

Kan toeval zijn, maar heb al een aantal malen een film geprobeerd en het werd nooit wat. Mijn eigen kinderen zijn dol op films. Misschien niet alle kinderen, misschien waren ze ook vaker te opgedraaid om te kijken. Maar was dus echt nooit een succes hier.
(De feestjes verder wel hoor, ook alle slaapfeestjes. Leuk!

creabea

creabea

14-03-2015 om 20:58

film

hier heel wisselend, afhankelijk van de film en afhankelijk van de kinderen die er komen. Eén jongetje beweerde altijd dat hij de film allang gezien had en dat het kinderachtig was (heel vermoeiend). Ook een keer een film gehad die door iedereen ademloos werd bekeken! Was de favoriete (ook echt leuke) film van onze jarige en geen bekende film.

Klinkt trouwens alsof wij altijd films hebben op feestjes, maar dat is niet echt het geval Wel een aantal keer een opvulfilm gehad bij een feestje met slecht weer.

Kikki39

Kikki39

16-03-2015 om 08:01 Topicstarter

Bedankt

Het is leuk geweest. Ook de quiz, film hebbrn ze helemaal gekeken

Rosa

Rosa

23-05-2018 om 08:06

Quiz

Suze en/of Kiki, heeft één van jullie de vragen en antwoorden van de quiz nog? Dank en groeten

Pardoel!

Pardoel!

23-05-2018 om 10:13

2015

De kinderen zijn inmiddels 11 geworden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.