Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anonimia

anonimia

24-04-2009 om 08:44

Sova-training op school

wij hebben in overleg met zoon, ons kind opgegeven vooreen sova-training op school. deze training wordt gegeven door 2 maatschappelijk werkers met alleen kinderen van onze school, groep 6,7 en 8.
Het is de bedoeling dat ze na de meivakantie van start gaan.
Alleen heb ik nu te horen gekregen welke kinderen er naar toe gaan. Ik ken deze kinderen omdat ik nogal veel help op school. Dit zijn kinderen die niet op hun mondje gevallen zijn, zeg maar, ronduit brutaal zijn! Mijn kind is juist stil en verlegen, durft niet veel etc....nu ben ik bang dat hij alleen maar meer dichtklapt en straks juist door die kinderen gepest wordt ( hij wordt nu niet gepest )
Doen wij er nu wel goed aan om zo'n training op school met kinderen van school te doen? Is het toch niet beter dat hij 'anoniem'op een andere training gaat?

Anonimia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

24-04-2009 om 11:40

Hier..

Hier wordt ook een soort van sovatraining gegeven maar dan voor de hele groep.. moet wel zeggen dat jongens en meisjes worden gesplitst.

De school zelf is er erg enthousiast over, het lijkt mij ook echt iets waar de kinderen aan hebben nadat ik op de info-avond ben geweest.

Waarom wordt er bij jullie op school niet voor gekozen voor de hele klas? Is dat geen betere optie?

Misschien een idee om jouw vraag ook voor te leggen aan degene die de training verzorgen?

anonimia

anonimia

24-04-2009 om 12:16

Maan

bedankt voor je reactie!

Helaas doen ze het hier niet voor de hele klas, omdat het door maatschappelijk werkers van buiten af wordt gegeven en omdat het ook nog eens 1,5 uur na schooltijd is. Niet elke ouder/kind staat er om te springen.
Nu hoor ik dat er nog een jongetje uit zijn klas is opgegeven, een jongetje waar onze zoon helemaal niets mee heeft.
Ik zit er sterk aan te denken om het af te zeggen en het buiten school om te doen.

Andere reacties zijn uiteraard nog welkom

Anonimia

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-04-2009 om 13:47

Anonimia

"Ik ken deze kinderen omdat ik nogal veel help op school. Dit zijn kinderen die niet op hun mondje gevallen zijn, zeg maar, ronduit brutaal zijn!"

Ik begrijp je zorg, en ik zou de zorg vooral melden bij de maatschappelijk werksters. Maar ik geloof niet dat het een reden zou moeten zijn om er van af te zien. Integendeel misschien zelfs wel. Die brutale kinderen gaan óók met een reden naar de cursus. Zij hebben net zo goed vaardigheden te leren als jouw dochter. Ook zij zullen zich kwetsbaar moeten opstellen. Ze zullen op elkaar aangewezen zijn tijdens zo'n cursus. Misschien is het juist wel heel positief dat jouw dochter dit samen met de 'druktemakers' doet. Zo leren ze elkaar op een andere manier kennen. Jouw dochter schiet er niets mee op om deze kinderen te ontlopen, ze zal moeten leren om met hen om te gaan.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-04-2009 om 13:58

Aanvulling

Ik heb dus zelf een kind dat door anderen geregeld als ´druk en brutaal´ wordt gezien. Wellicht laten we hem over een tijdje ook een SoVa training doen. Voor jou is het goed om te weten dat een brutaal kind echt niet altijd een ´slecht´ kind is, of een pestkop. Achter dat gedrag gaat gewoon een kind schuil, dat óók onzekerheden heeft. Dat ook gewoon aardig en lief gevonden wil worden. Dat soms spijt heeft van zijn gedrag, maar zichzelf nog niet altijd goed kan beheersen.
Mijn kind verschilt misschien helemaal niet veel van jouw kind. Alleen de manier waarop ze zich uiten is (heel) anders. En wat ze beiden nodig hebben, zijn vaardigheden om met hun onzekerheid, hun frustraties en met hun omgeving om te gaan. En dat zouden ze prima samen kunnen leren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.