Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Cindy

Cindy

04-09-2009 om 17:26

Speelafspraakjes

Onze dochter wordt bijna vijf en zit nu in groep 2. Het afgelopen jaar heeft ze maar een paar keer een speelafspraakje gehad. Ze was haar zelfvertrouwen nogal kwijtgeraakt (ze kwam er bij logopedie achter dat het echt aan haar lag, dat we haar niet goed konden verstaan), maar dat heeft ze afgelopen zomer weer wat opgebouwd. Toch maakt ze ook nu nooit een speelafspraakje; ook als ik haar vraag met wie ze zou willen spelen, geeft ze aan dat ze liever alleen thuis is.
Komt dat vaker voor? Moet ik iets voor haar doen om haar te helpen? Ik gun het haar zo om ook vriendjes/vriendinnetjes te hebben!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
esra

esra

04-09-2009 om 19:07

Ja.......eerst nog even andere vraag

Speelt je dochter op school wel samen met de andere kinderen???

Gr Esra

Lies

Lies

05-09-2009 om 08:49

Herkenbaar

hoi Cindy,

Voor mij is het herkenbaar: dochter van net 5 heeft afgelopen jaar in groep 1 misschien 5 keer met een kindje afgesproken. Ze wil het liefste bij mij thuis zijn, ze wil gewoon niet af spreken.

Ondertussen gaat het op school prima met vriendjes/vriendinnetjes, juf is erg positief. Ze speelt zowel met meisjes als jongetjes, werd ook al een keer of 4 op een verjaardagsfeestje uitgenodigd.
Bij mijn dochter is zelfvertrouwen niet het probleem... ze wil gewoon graag thuis zijn lijkt het.

ik hoop dat het dit jaar beter zal gaan, school is bij ons nog niet begonnen dus ik weet het nog niet. Ik heb het eens met juf er over gehad, je kunt hier heel weinig mee. Als ze echt niet wil, moet je het zeker niet dwingen.

Ik vind het wel moeilijk, maar ga er vooralsnog van uit dat het wel beter zal gaan als ze wat ouder wordt?

groetjes
lies

Hier ook hoor,

dochter is nu 7 maar spreekt niet vaak af. Ze is er soms gewoon te laat mee, dan zijn alle kinderen al weg of ze hebben al wat anders. Vaak heeft ze ook geen zin, wil ze lekker thuis zelf spelen. Zolang ze er zelf geen last van heb probeer ik me er maar niet druk over te maken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.