Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lynn

Lynn

26-08-2015 om 18:10

SPOED: cadeau voor meisje dat 5 jaar wordt?

Jullie hebben goede ideeën zie ik vaak.

Wie weet leuke dingen/cadeaus voor een meisje dat 5 jaar wordt?

guera

guera

26-08-2015 om 18:40

budget?

?

Lynn

Lynn

26-08-2015 om 18:54

Tot 15 a 20 euro

Maar mogen ook goedkopere dingen zijn, want misschien heb ik al iets wat ik erbij wil geven. Maar vind het te weinig om alleen dat te geven.

Jessica O

Jessica O

26-08-2015 om 18:58

frozen?

Mijn nichtje werd maandag 6 en die werd heel blij van alle spulletjes van frozen. Ketting, armband, parfum en kleding.

Katniss

Katniss

26-08-2015 om 19:11

Knutseldingetjes

Hier gaf ik meestal knutseldozen voor het maken van sieraden of tasjes e.d. Dat vinden de meeste meisjes wel leuk. Die van mij overigens niet, die was meer van de dino's, stenen uithakken uit een blok steen of emmers met slime
Playmobil doet het trouwens ook altijd erg goed, en daarvan heb je heel leuke doosjes voor rond de 15 euro.

Jaina

Jaina

26-08-2015 om 19:12

Hangt er van af

Als je het meisje niet goed kent zou ik geen spulletjes geven die heel uitgesproken zijn. Frozen is inderdaad bij veel meisjes heel populair maar er zijn er ook genoeg die er niet zo van houden en dan is het niet zo'n leuk cadeau. Ik zou geen spulletjes geven die heel meisjes achtig zijn (prinsessenspul en zo als je niet zeker weet dat ze dat leuk vindt. Zelfde geldt overigens ook voor autootjes en zo. Alleen als je zeker weet dat ze het leuk vindt.

Anders zou ik het wat neutraler houden: een gezelschapsspel, een puzzel, een boek, playmobil, magisch zand...

Nog beter is natuurlijk als je even de moeder kan bellen en kan vragen wat ze leuk vindt want er zijn natuurlijk ook kinderen die niet van puzzels houden. Dan is het ook zo zonde.

Voor een knutselaar

Magisch zand, of speelzand of kinetisch zand. Onder vele namen verkrijgbaar. Of Playmais.

Anders een mooi prentenboek.

wat mijn dochter kreeg en wil hebben

Mijn dochter heeft een trampoline gekregen van ons. Verder kreeg ze lego friends, playmobil, digibird en het boodschappenspel. Dat laatste is een groot succes. Verder geeft ze nu soms aan dat ze fietstassen, clics en kapla wil.

boek?

Een leuk boek? Ik kan "Agent en Boef, het grote verzamelboek" van harte aanbevelen, dat is erg grappig en met leuke tekeningen waarin veel te zien valt. Veel klassieke prentenboeken zijn voor jongere kinderen, maar dit is ook leuk voor vijf (en zes- en zeven-) jarigen.

Maar vraag het even. Vooral als je van plan bent knutselspullen te geven trouwens, want sommige kinderen doe je daar wel, en anderen helemaal geen plezier mee. En ik zou geen Frozen-spullen doen. Grote kans dat kind een kinderpartijtje geeft, en een even grote kans dat minstens 2 van de gasten dan ook met Frozen-spul komen aanzetten. Overkill ligt op de loer.

Groeten,

Temet

creabea

creabea

27-08-2015 om 10:33

om bij boeken te blijven

hier is Vos en Haas heel erg populair, bij zowel jongens als meisjes. Ook leuk als ze over een jaartje leert lezen

maria

maria

27-08-2015 om 11:25

boek idd

Of een leuke knuffel, daar is bij ons heel veel en heel lang mee gespeeld.(nog met 12)
Leuke verkleedkleren, of iets van playmobiel.

poppenkastpoppen

of inderdaad verkleedkleren. Als je handig bent, zet je met een paar meter tule en voeringstof zo een prinsessenjurk in elkaar!

Suzanne

Suzanne

01-02-2016 om 22:17

Bouw speelgoed

Geef ze gewoon bouw speelgoed voor meisjes? Kijk maar eens op playbricks daar hebben ze een leuk alternatief op lego en ten minste betaalbaar....

Egel

Egel

01-02-2016 om 22:30

voor MEISJES??

He, Suzanne, bouwspeelgoed voor MEISJES? Wat maakt dat nou uit zeg, het is een kleuter, die houdt gewoon van spelen als het goed is! Nu al in een rol duwen, zou mijn stijl niet zijn.

Maar als je naar de datum van het eerste bericht had gekeken (en de reacties), kun je zien dat dit kind pakweg een half jaar geleden jarig was. Het had ook nog spoed.

Suzanne

Suzanne

01-02-2016 om 22:53

Oeps

Sorry, ik zie het, voor haar volgende verjaardag dan? kinderen zitten alleen maar achter een computer tegenwoordig!

dochter 5

Mijn dochter is 5 en ze vindt het leuk om te verkleden, met nep eten keukentje spelen, barbie's, lalaloopsy, pinypon, legofriends. Verder vindt ze het leuk om te tekenen en te knutselen.

Wat veel meiden op die leeftijd ook leuk vinden is frozen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.