Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Step met luchtbanden

Jongste is bijna jarig. En wat nu te geven? Speelgoed hebben we in overvloed dus ik dacht aan een step met luchtbanden. Is dat een leuk cadeau? En er zijn best veel merken, welke is aan te raden?
(skelter leek me ook leuk maar erg duur en kunnen we nergens kwijt).

Andere (niet speelgoed) cadeau tips zijn ook welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

27-12-2012 om 09:43

Berg

Wij hebben onlangs een step van het oerdegelijke merk Berg op marktplaats op de kop getikt voor heel weinig, toen ons zoontje 6 werd. Deze steppen hebben ze ook op school en ik wist dat ze niet te klein waren voor een 6 jarige. Met dikke luchtbanden ivm zijn motoriek.
maar jouw zoon kan misschien een wel een ander model?
Ik vind het wel een leuk cadeau maar hier is door het weer nog niet veel mee gestept. We hebben er magneetspeelgoed bijgegeven (magnetix, ook van marktplaats, ook leuk)

Nicky Lohs

Nicky Lohs

27-12-2012 om 17:44

Als hij 7 wordt zou ik eerder gaan voor zo'n step met kleine wieltjes. Of het leuk is ligt natuurlijk aan het kind maar hier hebben ze allemaal veel gestept.

Jongste van bijna 6 heeft er nu eentje met luchtbanden maar ik merk dat het minder cool begint te worden. Ons andere stepje is inmiddels overleden maar er komt zeker een nieuwe!

En zo'n step waar je op moet

ja...wiebelen zeg maar, je moet dan met het bovenste stuk steeds op en neer wippen en dan gaat ie?

Guinevere

Guinevere

27-12-2012 om 21:20

Wel

Hier is de step met luchtbanden verreweg favoriet. Ook nog bij een 10-jarige. Zelf ga ik er ook wel eens een rondje op. Het is dan dus ook niet model "kleuterstep", maar een coole chromen uitvoering met verstelbaar stuur waar een volwassene ook nog op past. Het kleine opvouwbare stepje wordt alleen gebruikt als de grote al bezet is. Geen wonder, die grote rijdt 10 keer lekkerder.
Die van ons komt van marktplaats, het merk weet ik niet.

Picasso

Picasso

27-12-2012 om 22:05 Topicstarter

Bedankt

Jongste is trouwens een meisje
Het zou zeker om een stoere step gaan die een tijd mee kan. Een skate step heeft ze ook maar dat schiet met die kleine wielen niet echt op. Luchtbanden lijken mijzelf ook prettiger.

Naar die magnetix ga ik ook even kijken. Ken de baby variant en dat was idd leuk spul.

Step

Kinderen hebben hier allebei een step met luchtbanden gehad. Daar reden ze rondjes mee om het blok. Ik heb ze wel altijd op het hart gebonden de step niet ergens los te laten en neer te leggen, dan moesten ze de step even in de tuin zetten met het hekje dicht of binnen.
Als cadeau was er ook een keer zo'n kleine wieltjes step. Dat is niet geschikt. Die zijn ontworpen voor zakenmensen. Als een stoeptegel ook maar even omhoog komt kunnen kinderen daar lelijk mee vallen of gelanceerd worden over het stuur.

Retro hier

Hier twee steppen, een moderne maar ook eentje met witte luchtbanden, uit de jaren 70 (erfstukje , met een vlaggetje erop. Die is even populair als de moderne. Gewoon omdat ie zo lekker gaat.

Kleine step

Oudste heeft beide gehad (ja en jongste natuurlijk later ook...). De kleine werd alleen gebruikt als er een vriendinnetje was of als het voor b.v. vervoer naar school was (klein stukje), de grote was favoriet.
Oudste is enorm gevallen een keer met die kleine step met harde luchtbanden.....Op weg naar buurmeisje dacht ik. Inderdaad stoeptegel los...step voorkant omhoog, stuur sloeg om, kind er in salto overheen, met rug bovenop step omdat ze het stuur nog steeds vast hield.
Werd gebracht door een buurman verderop....haar rug bloedde zo erg dat haar t-shirt doorweekt was. Hele rug/schouderblad alsof er een kaasscchaaf overheen was gekomen. Naar huisarts want de schade was erg onduidelijk. Bleek ze 2 gekneusde ribben te hebben en haar schouderblad uit de kom. Heeft ze echt enorme last van gehad. En de geschaafde rug gaf niet alleen pijn, maar zorgde ook voor nogal wat opgetrokken wenkbrauwen...Het was net of er iemand 'de zweep' over gehaald had....Ik was blij dat we naar de huisarts waren geweest en die buurman het gezien had. Je zag gewoon dat mensen er zo hun vraagtekens bij hadden...
Wij hebben ook een trampoline (toch ook een gevaarlijk ding eigenlijk)daarvan weet je ook dat het risici inhoud, maar van die step, heel veel hebben geen idee dat je er écht enorm mee kan vallen.
groeten albana

Picasso

Picasso

29-12-2012 om 09:38 Topicstarter

Albana

Wat een nare val! En het klopt dat het riskante dingen zijn als de weg niet 100 % glad is. Jongste is afgelopen herfstvakantie ook hard gevallen met een skatestep. Broek kapot, knie kapot en flink wat schrammen overal en een uur niet willen lopen van de schrik en pijn.

Zijn er trouwens behalve Halfords nog meer winkels met steps die je even kunt testen? Geen idee eigenlijk of fietsenwinkels ze bijvoorbeeld verkopen......

stin

stin

29-12-2012 om 22:14

Waar?

wij hebben deze: http://www.speelactief.nl/particulieren/rijdend-speelgoed/autopeds/freestyle-step-/ maar op de site zie ik intussen nog van allerlei andere modellen die ze toendertijd nog niet hadden. Ik weet niet waar je woont?

Kinderen van ons hebben er veel plezier van gehad, nu hangt hij aan het plafond in de schuur...maar wie weet als het weer eens mooier weer wordt. Ik vond die kleine stepjes ook niks.

Picasso

Picasso

30-12-2012 om 09:46 Topicstarter

Stin

Geweldig, dat is een perfecte tip. Zocht al naar zo'n step maar kwam veel duurdere tegen. Deze vond ik ook bij Bol.com voor nog minder en gratis verzenden. Denk dat we hem binnenkort gaan bestellen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.