Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Relithe

Relithe

06-12-2012 om 10:46

Surpise gekregen in sigarettendoosje!

Mijn dochter van 9 kwam gisteren thuis met haar surprise. Ten eerste was het een flutsuprise die er niet uit zag, maar goed, we zijn niet allemaal even creatief. Maar wat het ergste was, ze heeft met haar hand in een leeg sigarettenkokertje moeten grabbelen zodat ze met naar nicotine stinkende handjes thuis kwam!!
Ik was zo kwaad! Wie doet er nu zoiets? Wat ben je voor ouders dat je zulke viezigheid als surprise voor een ander kind gebruikt?
Heb net een mail naar de juf gestuurd hierover en of ze het in het volgende schoolkrantje even kunnen vermelden dat dit niet de bedoeling is.
Tjonge zeg..


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Overdreven

Ik neem aan dat je gewoon het kartonnen doosje bedoeld? Tja, waarom zou je dat niet als knutselmateriaal mogen gebruiken. Omdat er een luchtje aan zit? Zo erg is dat toch ook weer niet? Ik vind dat je erg overdreven reageert.

Fransien

Fransien

06-12-2012 om 11:37

Jippox

Nou, ik zou er ook geen ingezonden brief in de schoolkrant aan wijden, maar vies vind ik het wel. Ik heb al zo'n hekel aan die sigarettenlucht en ik vind het armetierig als suprise.

Snuggle's

Snuggle's

06-12-2012 om 12:06

Allemachtig

Sorry maar dit vind ik echt gezeur. Was die handen en klaar zeg. Ze zal wel eens vaker iets vies vast gepakt hebben toch, tjonge jonge.

Relithe

Relithe

06-12-2012 om 12:11

Goh,

vinden jullie sigarettengeur niet smerig dan??
Het ging om een rond doosje waar sigaretten in hebben gezeten, wie gebruikt dat nou als surprise als het nog naar nicotine ruikt zeg! Jullie roken zelf zeker, dan snap je zoiets niet..

Relithe

Relithe

06-12-2012 om 12:11

Trouwens

nicotinelucht gaat er niet zo makkelijk af hoor..

Maylise

Maylise

06-12-2012 om 12:15

Gezeur

Dit vind ik ook wat gezeur. Het kind heeft toch een surpise gemaakt? En het stinkt misschien nog wat maar die geur gaat heus wel weg. Ik zou het zelf waarschijnlijk niet doen maar zo erg is dat toch niet? Ik rook zelf overigens niet.

Snuggle's

Snuggle's

06-12-2012 om 12:18

Eira

Nee ik rook niet. Ik vind je zeuren.

Je doet alsof je dochter een pak sigaretten op heeft moeten roken als surprise en stinkend naar de rook thuis kwam. Maar ze heeft haar had in een leeg pakje sigaretten moeten stoppen. Kom op zeg.

Hoge poten

Voor jou is het duidelijk not done... ) Verplaats je alleen even in de ander voor dat je op hoge poten een punt maakt. Die ouder(s) roken dus kennelijk en je mag er vanuit gaan dat zij er niets raars/vervelends mee bedoelen. Voor hen is het waarschijnlijk even gewoon als dat het voor jou gewoon is om geen sigarettendoosjes te gebruiken.
Ga uit van de goede bedoeling en veroordeel niet meteen zo. Scheelt je een hoop energie, tijd en ergernis. En... maakt de wereld ook een beetje fijner!!

En nee, ik rook niet. En ja, ik baal ook als mijn kind stinkend naar de rook thuiskomt. Wat mij overigens niet helemaal duidelijk is, gaat het om de rooklucht of om de lucht van nog niet gebrande sigaretten? Die rooklucht zal aan willekeurig welke surprise uit een rokend gezin hangen denk ik...

Verduidelijking

"Voor hen is het waarschijnlijk even gewoon als dat het voor jou gewoon is om geen sigarettendoosjes te gebruiken."

Ik bedoel dat het voor hen waarschijnlijk net zo gewoon is om wel sigarettendoosjes te gebruiken, als voor jou om dat niet te doen.

Nee

ik rook (ja ik rook nog steeds, helaas) en zou geen surprise in een sigarettendoosje stoppen vooral niet omdat het geen item is wat bij kinderen geassocieerd moet worden. Overigens ruik ik erg goed en vind ik een leeg doosje sigaretten niet heel vies ruiken, een peuk wel.

Maar ik begrijp dat het geen sigarettendoosje maar een rond doosje (?) is. Dus tja dan is het dus alleen de geur ?

Ik zelf heb op school vroeger wel surprises gekregen gemaakt van die sigarendoosjes van hout. MIsschien is het de tijdgeest maar dat was vroeger heel normaal suprise materiaal. Ik vind je reactie ook wat overtrokken.

Relithe

Relithe

06-12-2012 om 12:36

Hmm

Nou ik blijf het smerig en irritant vinden, dit doe je gewoon niet! Ook al rook je zelf, dan denk je nog na dat je een kadootje voor een kind niet in een stinkend doosje doet.
En ja, ik ben nogal een fanatiek anti rook type, ik vind mensen die roken ronduit asociaal en wil mijn kind daar niet eens bij in huis hebben. Dus dit soort surprises vallen bij mij helemaal verkeerd en jullie mogen vinden wat je vindt, dat mag ik ook.
Trouwens, ik ga geen artikel in de schoolkrant eraan wijden hoor, alleen even een tipje voor ouders volgende keer niet dit soort verpakkingen te gebruiken lijkt me voldoende. Maar ja, misschien vindt juf het ook wel gezeur (ik denk het niet).

Oh gelukkig

ik rook dus altijd buiten, er heeft nog nooit iemand hier in huis gerookt, dus mischien kom ik dan nog de ballotage door ? Moet ik ergens tekenen voordat ik je mag binnen laten ?

mix

mix

06-12-2012 om 12:49

En geef dan gelijk even door

dat het gebruik van toiletrollen bijzonder onhygienisch is?

Mijn keuze had het niet geweest zo'n klein doosje, maar ook ik word wel een beetje moe van dat bijzonder agressieve anti-rookgebeuren en als je het er niet mee eens bent voor (asociale)roker uitgemaakt te worden.

Stinken

"...dan denk je nog na dat je een kadootje voor een kind niet in een stinkend doosje doet."

En stinkend doosje..? Dat is nou net mijn punt. Jij vind het stinken. Die ander waarschijnlijk niet. Dat is een aanname, maar als je rookt, ruik je meestal de rooklucht minder. Net zoals je je eigen doe of parfumluchtje vaak niet eens meer ruikt. Die ander is zich vast van geen kwaad bewust geweest...

En idd die wc rolletjes.... blegh...!!

Hanne.

Hanne.

06-12-2012 om 13:16

Als dat je ergste zorg is

Als dit je ergste zorg is moet je een gelukkig mens zijn.

Misschien dat er iemand ook wel heel ongelukkig is van de surprise van mijn kind. Ik heb nl de lege verpakking van een doos melkpoeder voor flesvoeding gebruikt. Natuurlijk verschrikkelijk als dat in huis komt bij ouders die volledig pro borstvoeding en anti flesvoeding zijn.

Je kan niet iedereen tevreden stellen en knutselen doe je met de materialen die je in huis hebt.

Rafelkap

Rafelkap

06-12-2012 om 13:20

Positief bekijken

Dat kind heeft ws zelf dat doosje gepakt, heel inventief. Dan wordt er tenminste nog wat nuttigs mee gedaan met de slechte gewoonte van z'n moeder. Je moet dat gewoon positief bekijken!
En ja het stinkt. maar zo erg is dat toch niet? ik neem aan dat jouw kind haar handen waste en dat doosje meteen weggooide?
Wc rollen zijn toch niet vies? het papier is schoon, ik neem aan dat jullie altijd eerst het papier pakken en daarna ermee afvegen

Vera*

Vera*

06-12-2012 om 13:20

Sigarenkistjes

Van opa kreeg ik regelmatig lege sigarenkistjes, super handig voor van alles en nog wat en dus ook voor het maken van surprises. Zelf ben ik ook erg antirook en wordt hier thuis binnen niet gerookt maar die associatie heb ik helemaal niet bij die kistjes. Misschien speelt wel mee dat ik (ik dus) sigaren(peuken) minder vindt stinken dan sigaretten(peuken).
Mijn zwager rookt trouwens pijp en heeft soms tabak die echt heel lekker ruikt, met bloemetjes erin enzo. Die pijptabak zit vaak in een rond blikje.

Eira

Ik ben behoorlijk anti-roken (heb ook nooit gerookt) maar ik ben het ook al niet met je eens.
Ik vind trouwens sigaretten alleen stinken als ze branden. Sigarettendoosjes, waarin verse tabak gezeten heeft en geen peuken, stinken voor mij dan ook niet, wat dat betreft ben ik het eens met Manda (terzijde, mevrouw Rijn, als je nou eens definitief stopt kan je over een paar jaar alle gewenste verbouwingen cash betalen).

Maar goed, je mag, zoals je zelf zegt, vinden wat je vindt. Aan de reacties in dit draadje te oordelen ben je echter wel zeer ernstig in de minderheid, dus ik hoop voor jou maar dat je je reactie hier niet hebt gepost in de hoop op instemming

Groeten,

Temet

Merel

Merel

06-12-2012 om 13:42

Helaas

Laat ik voorop stellen dat ik niet rook en sigaretten rook niet lekker vind ruiken, maar ik vind je zo, ja hoe zeg ik het, eigenlijk zo negatief/agressief overkomen in je bewoording:

-flutsurprise die er niet uitzag
-ik was zo kwaad!
-vinden jullie sigarettengeur niet smerig dan?
-jullie roken zelf zeker, dan snap je zoiets niet
-ik blijf het smerig en irritant vinden
-ik vind mensen die roken ronduit asociaal en wil mijn kind daar niet een bij in huis hebben

Op die laatste zin van je weet ik eigenlijk niet eens wat zinnigs te zeggen..... en ik heb nooit gerookt, maar om je zó over rokende mensen uit te laten vind ik wel heel erg ver gaan.

Wilma

Wilma

06-12-2012 om 13:45

En wijnflessen dan?

Die moesten de kinderen een paar jaar terug meenemen (leeg welteverstaan) en daar maakten ze en kaarsenstandaard van.

Ik vind ook dat sigaretten net als alcohol niet met kinderen geasocieerd moet worden, maar ik vind dit van jou wel erg kort door de bocht.

Tineke

Tineke

06-12-2012 om 13:52

Ach

Lege doosjes zijn nu eenmaal knutselmateriaal. Wat er eerst ook in zat. Hmz, ik weet zeker dat wij in het verleden heel wat medicijndoosjes verwerkt hebben in surprises. ;(
Ik ben absoluut tegen roken. Ik kan absoluut niet tegen de lucht. We (kinderen en ik) zouden ook serieus ziek worden van de lucht. En toch zou ik niet boos worden om een leeg sigarettendoosje dat verwerkt is in een surprise. Want, zoals ik al zei: lege doosjes zijn knutselmateriaal. En dat rokers dus die doosjes gebruiken, zal ik ze echt niet kwalijk nemen. Ik hoop dan ook dat niemand de lege medicijndoosjes van ons te erg vond. (ik zal eens zoeken in het archief, of er zo'n draadje is).

Tineke

Tineke

06-12-2012 om 13:56

Ps eira

Ik hoop niet dat je je kind hebt laten merken dat jij het een flutsurprise vond en dat je zo boos bent. Want dat kan het plezier van je kind aardig vergallen. Dan durft je kind voortaan pas blij te zijn met iets, na jouw goedkeuring.

Rits

Een anekdote uit mijn schooltijd, long time ago. Klasgenootje had als surprise een stoffen pop gekregen. De pop was gevuld en je raadt het al, het kadootje zat binnenin verstopt. Daarvoor moest je de rits openmaken waarmee de pop gelukkig was gemaakt zodat de pop niet venield hoefde te worden.

Wij zagen een leuk geknutselde pop. Echter, de moeder van het meisje dat de pop kreeg was woedend en heeft contact opgenomen met het schoolhoofd. Want het was een meisjespop. Ze had beredeneerd dat pop op haar dochter leek en de rits liep vanaf de buik naar achteren naar de rug van de pop. Dus, jawel, het kruis moest worden opengemaakt om het kadootje te bemachtigen. Foei! In haar ogen was haar dochter ernstig onheus bejegend.

Wat voor de één aanstootgevend is, kan door de ander gewoon goed bedoeld zijn. Waarschijnlijk is dat bij 'jouw surprise' ook het geval. Hoe meer 'gedoe' je er over maakt, hoe meer de focus op sigaretten komt te liggen, en dat wil je volgens mij juist niet.

Nee

ik rook niet, maar ik vind wel dat je zeurt.

P

P

06-12-2012 om 14:56

Kaatje

Wordt jouw kind (en jij) ziek van de lucht van een sigarettendoosje waar ongerookte sigaretten in zitten? Dat vind ik wel belangrijk in dit verhaal want als dat niet zo is heeft Eira totaal geen punt hier.

Ik vind het mooi knutselmateriaal en zou het niet erg vinden (en nee ik heb nog nooit een sigaret in mijn handen gehad).

Annie

Annie

06-12-2012 om 15:45

Ik vind kartonnen dozen stinken, maar om nou een heisa te maken over een surprise, omdat ik het materiaal vind stinken, dat is misschien wat overdreven. Ik begrijp dat het bij jou vooral om het principe gaat, ieder mens heeft echter andere principes. Daar is tolerantie voor uitgevonden.
Mijn kind is overigens geen knutseltalent, dus maakt vooral flutsurprises, waar hij wel middagenlang zijn retebest op doet. Dus oordeel ook niet te snel over hoe een surprise eruit ziet.

bibi63

bibi63

06-12-2012 om 15:50

Pffff

Ten eerste ruiken niet gebranden sigaretten (dus ook evt. het doosje) heel anders dan sigarettenrook....... Nooit gerookt, maar vond een ongebrande sigaret altijd lekker ruiken....... (en sigarettenrook stinken). Maar goed, ieder z'n eigen smaak. Verder: wat doet het er toe of je het wel of niet lekker vindt ruiken? Waar gaat het over? En sinds wanneer is een sigarenttendoosje rond? Tjonge, relax zeg.
Bibi

ijsvogeltje

ijsvogeltje

06-12-2012 om 16:26

Tja

Tja Eira, ik vind ook dat je het wel erg zwaar oppakt. De boosheid en frustratie zeggen vooral iets over jou zef. Wat maakt het dat je dit zo raakt? In plaats van te proberen een ander te gaan veranderen (in de schoolkrant noemen dat mensen dit toch écht niet mogen doen, foei), kun je beter bij je zelf te rade gaan. Nu is het een sigarettendoosje, een volgende keer gebruikt iemand bierviltjes of een lege wijnfles. That's life, zo gaan de dingen. Probeer niet alles naar jouw hand te zetten, maar probeer op een meer ontspannen manier met de grote boze buitenwereld om te gaan. Daar heb je een stuk meer aan.

bibi63

bibi63

06-12-2012 om 16:34

Zoooo

Jij vindt mensen die roken ronduit associaal.... Ook al rook ik niet, ik vind je opmerking zeer grof. Je bent niet associaal als je rookt, je bent associaal als je daar anderen mee belast (bij iemand in de buurt roken bijv.). Je bent ook niet associaal als je dagelijks vette hamburgers eet. Je bent associaal als je geen respect voor je medemens hebt en je bent associaal om kinderen buiten te sluiten omdat hun ouders roken (ook al doen ze dat niet in het bijzijn van jouw of hun kinderen).

Oh schiet mij iets te binnen

ooit als pubers hebben we een keer een surprise gemaakt met natuurlijk: een condoom.

Oh en we durfde niet naar de winkel dus hebben we er eentje gebietst van een oudere broer van iemand (die volgens jongen in kwestie die dingen toch niet gebruikte maar er alleen maar stoer mee deed .

gevuld met haargel met ik geloof een paar gulden ofzo.

ja sorry ik moest deze even kwijt. Oh gniffel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.