Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

22-04-2009 om 15:50

Voetbal

Beste ouders,

Mijn zoon (wordt in juni 6) zegt al zeker een half jaar elke dag dat hij op voetbal wil. Hij voetbalt op school, hij voetbalt op de naschoolse, hij voetbalt met zijn neven, hij voetbalt in zijn kamer. Voor zijn verjaardag wil hij een voetbal.
Vandaag mocht hij een keertje op proef meedoen bij een voetbalclub hier in Amsterdam. En hij weigerde! Stond op het veld, wilde echt niet meedoen. Durfde niet, dacht dat de andere kinderen allemaal beter en groter waren (was niet zo).

Ik heb echt aangedrongen, omdat ik in dit geval zo zeker weet dat hij wel wil. Werkte natuurlijk niet, voelde me een enorm pushy en slechte moeder.
Maar goed, uiteindelijk zijn we na een half uur maar vertrokken. Hij wil nu niet meer op voetbal maar op judo blijven.

Wat zouden jullie doen? Ik denk dat hij voetbal leuker vindt aangezien hij echt gek is van voetbal. Maar judo vindt hij ook superleuk en van mij mag hij daar ook opblijven. Alleen ik vind de reden zo jammer: hij is gewoon verlegen omdat er allemaal kindjes op zaten die hij niet kende (terwijl hij er nota bene twee wel kende!!).

Graag jullie advies!

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

22-04-2009 om 16:05

Ga een paar keer kijken

ik zou een paar keer met hem gaan kijken zodat hij de groep leert kennen en daardoor minder verlegen wordt en zeg dan tegen hem dat hij zelf mag aangeven wanneer hij weer mee wilt doen.

Wil je voor de harde aanpak gaan dan moet je hem meegeven met 1 van de ouders van de jongens die daar al voetballen en zorgen dat trainer hem het veld opsleept. Misschien durft hij niet te weigeren als jij er niet bij bent en raakt hij zo over zijn angst heen

Vergelijkbaar "probleem" gehad met dochter

Hier een dochter die het er al maanden over had. Zij móést op voetbal, net als haar grote broer en dat was het hélemaal (van baby af altijd meegesleept naar de wedstrijden van haar broer). Ze zat al op turnen (nu nog) en wilde heel graag op voetballen, zelfs als ze daarvoor van turnen af zou moeten. Met schoolvoetbaltoernooi meegedaan, en ze wist het daarna nog zekerderderderder. Op het voetbalveld aangekomen voor de eerste training gingen de hakken in het zand en de kin naar de borst, ze durfde/wilde amper op of om te kijken terwijl ze er ook een paar kinderen van kende. Dochter kennende moest ik wel een beetje voor de harde aanpak gaan en heb na ongeveer een half uur gezegd dat ze van mij niet mee hoefde te gaan doen maar dat dan haar voetbalcarriere op dezelfde dag zou eindigen als waarop hij begon. Dat ik echt geen zin had om wortel te gaan staan schieten op een voetbalveld als ze niet eens mee ging doen. Na de korte pauze van de training ging ze mee het veld op en ze vindt het helemaal leuk. Is erg fanatiek en geniet. Maar of deze aanpak ook bij jou zoon past kan ik natuurlijk niet inschatten.

Proefles hier 3 x

hoi bij ons zijn er 3 proeflessen ik vond dit opvallend veel maar snap nu wel waarom, zowie sport en in een team is zo goed, en leuk nu leren ze heel snel en mijn zoontje ging schaatsen en belande zo op ijshockie, nu wil hij tijdens zomerstop toch nog iets doen, en we gaan voetballen proberen, en de gemeente betaalt subsidie voor ouders die bv wao inkomen hebben voor sporten,

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.