Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Peetje

Peetje

21-11-2008 om 10:44

Vraag spelletje feestje (8-9 jaar)

Hallo,

Morgen is het feestje van peetjezoon, die (vandaag) negen jaar is geworden. Eigenlijk zouden we gaan schaatsen maar dat gaat niet door (we konden toch de extra auto niet lenen en met het OV is het 2x 55 minuten reizen en 1 uurtje schaatsen...). Maar niets aan de hand: we gaan naar de film. Alleen was de planning om te schaatsen, daar wat te eten en dan naar huis. Nu heb ik nog anderhalf uur hier thuis te vullen, na de film. Met goed weer wilde ik maar teruglopen (ong. 15-20 minuten), lijkt me wel lekker met negen van die mannen ). Dan taart eten en kado'tjes. En dan? Natuurlijk kunnen ze gewoon gaan spelen, maar t huis is vrij klein en de kinderen kennen elkaar niet zo goed. Heeft iemand een idee voor een leuk spel? Ik heb net zelf bedacht "zoek het voorwerp dat er niet hoort": dus in elke kamer (incl wc) leg ik één of twee voorwerpen die er niet horen. En iedereen gaat voor zichzelf door t huis op zoek ernaar en schrijft dat op een briefje. Wie het meeste "verkeerde" heeft gewonnen die...eh, heeft gewonnen (oeps, nog een prijsje bedenken). Lijkt dit iets?
Heeft iemand een suggestie? Ik hoor het heel graag! Na een week griep, drie verjaardagen op een rij achtereen (dochter, oma, zoon) en een zo nog meer dingen, is mijn fantasie niet meer produktief...

Alvast bedankt,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Saartje

Saartje

21-11-2008 om 10:55

Mooi weer?

Hoi Peetje

Nu ik geloof niet dat er morgen mooi weer voorspeld is. Nu is het in ieder geval heel erg hier.
Tsa ieder zijn smaak maar ik zou absoluut geen 9 jongens door mijn huis laten stampen. Jongens lopen meestal over van de energie en meligheid op feestjes. Ze gaan overal aan zitten.
Ik zou een spel op een plek doen. Bv bingo of een quiz vinden kinderen meestal erg leuk,
Misschien valt het weer mee en kun je buiten nog iets doen.

San

San

21-11-2008 om 10:58

Wat ideetjes

Als ze al in de bioscoop hebben gezeten, zou ik wat actiefs zoeken. Partijtje voetbal is hier altijd leuk (en die jongens kunnen echt wel tegen een buitje). Of trefbal, slagbal of zo iets.
Is het weer echt te slecht: paar leuke bordspelletjes binnen (scrabble, levensweg, dat werk). Bingo is natuurlijk ook altijd leuk.

Peetje

Peetje

21-11-2008 om 16:32

Dank jullie wel!

Hallo Saartje, San en Pelle,

Bedankt voor jullie reakties. Tja, ik had me nog niet zo gerealiseerd wat een dierentuin het idd zal worden als er 9 "mannen" door ons huis(je) gaan.. Ik denk inderdaad dat ik voor de quiz ga. Grote pan met (ongekookte *grijns*) pasta, iedereen een bakje en bij elk goed antwoord een fusili erin doen. En degene met de meeste fusilies krijgt eeuwige roem. En idd Pelle, ik zal eerst even goed nadenken over wie er komen.
Hoe zat dat ook al weer met ren je rot? Heb er vroeger altijd naar gekeken (met Martin Brozius toch?) maar weet alleen nog dat ik het superspannend vond...

Pfff, dat scheelt! En als t droog is had peetjeman al bedacht om in het park te gaan voetballen (maar ik heb weinig vertrouwen in het weer )

bedankt!!
groeten,
Peetje

Peetje

Peetje

23-11-2008 om 22:17

En het was...

.. helemaal leuk! Eerst naar de film, toen taart en kadootjes en daarna naar het park. Drie bomen en een grote prullebak als "hoeken van het veld". Bij elk goed antwoord kreeg je een winegum van zusje (de charmante assistente ) en aan het einde, degene met de meeste winegums in zijn bakje.... eeuwige roem.
Heb heb op 17 vragen gehouden, voor elk kind iets wat hij écht wist. En erna wilden de heren nog even voetballen (met peetjeman). Peetjedochter en ik thuis wat opgeruimd (pfoei, zwaartekracht en popcorn... fascinerende combi). Nog wat chipjes en toen iedereen naar en het was gewoon een heel leuk feestje. Zeker dank zij ren-je-rot, dat maakte het nét effe af!

Bedankt voor jullie tips,
groeten,
Peetje (die de laatste vraag van Pelle ongegeneerd heeft overgenomen en alleen peetjezoon had 'm goed!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.