Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

16-11-2009 om 09:07

Vriendinnetje geeft (dure) cadeautjes

Mijn dochter heeft sinds een paar maanden een nieuwe beste vriendin. Ik heb haar een paar keer ontmoet en het is een heel leuk beleefd meisje. Het enige waar ik wel wat vragen bij heb is dat ze mijn dochter regelmatig cadeautjes geeft als kleding, oorbellen, make-up en snoep. Het gaat alles bij elkaar om behoorlijke bedragen (elke week wel iets van 3-8 euro) dus ik vraag me af hoe een 11-jarig meisje aan zoveel geld komt, en of haar ouders er van weten dat ze die cadeautjes geeft. De moeder heb ik eenmaal gesproken op een partijtje, en zie ik verder nooit, dus ik vind het een beetje raar om erover te gaan bellen. Als ik mijn dochter ernaar vraag zegt die dat het vriendinnetje gewoon veel zakgeld krijgt en het leuk vindt om cadeautjes te geven. Hoe zou ik dit aan kunnen pakken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon vragen

Ik zou het gewoon vragen aan het kind.
Je kan ook zeggen: wat lief van je dat je kado's geeft en dan er achteraan vragen - vinden je ouders dat wel goed ?
En dan kijken hoe ze er op reageerd.

mar-ank

mar-ank

16-11-2009 om 12:47

Ik zou bellen

En dan gewoon zeggen; "dit en dit gebeurt. Ik wil even weten of jullie hiervan op de hoogte zijn."

Waarom zou je dat niet doen?

Geld

Een meisje uit dochters klas bracht met regelmaat 2 euro mee voor dochter en niet alleen voor dochter, ook voor andere meisjes uit de klas. Ik heb dochter het terug laten geven (met veel gesputter van dochter natuurlijk) en gezegd dat ik het niet goed vondt en niet geloofde dat meisjes ouders ervan wisten. Dochter kon dat uiteindelijk wel aanvaarden, die vondt het ook 'raar' en wist wel dat ik dat nóóit zou goed vinden. Uiteindelijk toen de berichten aanhielden dat het meisje geld uitdeelde (nu aan andere kinderen, niet meer aan dochter) heb ik de ouders maar gebeld.....Die wisten van niks en het meisje bleek haar spaarpot+de spaarpotten van zusje en broertje geplunderd te hebben. oei! Het werd nog een hele toestand want de ouders hebben de andere kinderen er ook op aangesproken...waarom ze het aangenomen hadden en waarom ze niks verteld hadden thuis etc. etc. Sommige ouders lieten hun kinderen het gekregen geld terugbetalen van hun zakgeld etc.
Pfff was ik even blij dat ik dochter aan d'r verstand had gepeuterd dat dit niet kón kloppen. En al die andere ouders bleken ook van niks te weten. Die kinderen kochten gewoon meteen snoep e.d. ervoor....Onze dochter was de enige die het thuis verteld had.
Al met al had het meisje zo'n 100 euro weggegeven...dat is bepaald niet niks.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.