Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Wilma-W

Wilma-W

16-04-2009 om 13:49

'vriendje' niet welkom op feestje

Mijn zoontje wordt in mei 6 jaar en de uitnodigingen voor het kinderfeestje moesten worden geschreven. We hebben hem gevraagd wie hij op zijn feestje wil hebben.
Tot onze verbazing wil hij niet het jongetje uitnodigen waar hij al vanaf dag 1 op school mee speelt. Waarom?
Nou, hij is niet lief voor mij. Soms krabt hij mij en hij heeft mij ook al wel eens gebeten. Nu weet ik dat ze beiden sociaal niet heel sterk zijn en als iets niet meezit of niet bevalt, ze er beiden niet voor terugdeinzen dit fysiek uit te vechten. Maar ondanks dit, spelen ze toch nog steeds met elkaar op school. Samen met nog 2 jongetjes, die hij wel op zijn feestje wil hebben.
Je voelt 'm al aankomen... ik vind dit zo ontzettend rot voor het jongetje. Komt bij dat zijn moeder het laatste jaar veel ziek is geweest en regelmatig in het ziekenhuis heeft gelegen. Ik heb zo met hem te doen en gun hem een feestje. Ook wij als ouders onderling vingen in nood de kinderen van elkaar op. Ik voel me dus ellendig onder de situatie.
Ik heb er nog weer met mijn zoontje over gesproken en aangegeven dat wij op het jongetje zullen letten en als hij iets vervelends doet, zullen ingrijpen. Nu stemt hij dan toch wel in dat hij erbij mag zijn. Maar ik vraag me nu echt af, of ik hem dit opdring of dat het wel ok is. Zucht, ik heb er al bijna geen zin meer in.
Wat vinden jullie er nu van?
Groetjes, Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

16-04-2009 om 16:42

Wel uitnodigen

Hoi Wilma,

Je hebt het goed aangepakt vind ik. Dus wel uitnodigen, en jullie letten extra op. Je kunt je zoontje ook uitleggen dat het vriendje heel verdrietig zal zijn als hij niet mag komen.

Groeten,

Liora

Wilma-W

Wilma-W

16-04-2009 om 17:58

Reacties

Bedankt voor de reacties. Ik heb het er nog eens met mijn zoontje over gehad en heb hem beloofd dat we het goed in de gaten zullen houden en zullen ingrijpen als er zich een vervelende situatie voordoet. Daar kon hij zich wel in vinden. Afgesproken dat als het echt uit de hand loopt, wij het jongetje in kwestie naar huis brengen. Ook heb ik hem verteld dat het jongetje heel blij zal zijn als hij ook mag komen en dat hij wel een beetje verdrietig zal zijn als hij als enige uit hun groepje niet mag komen. Nu heeft mijn zoontje PDD-NOS met ADHD, en is sociaal gezien niet echt op zijn best, dus of hij dit nu helemaal invoelt en snapt, ik weet het niet. Nog wel gevraagd hoe hij het vindt als het jongetje straks jarig is en hij de andere 2 kinderen vraagt en hem niet. Dat vond hij niet zo'n leuk idee. Nou ja, maar hopen dat het allemaal goed gaat uitpakken en het de goede beslissing was het jongetje in kwestie toch uit te nodigen...

Yta Chalne

Yta Chalne

16-04-2009 om 20:27

Perfect

Je hebt het gewoon helemaal goed aangepakt. Met uitleg, je kind zich in de rol van het andere kind laten verplaatsen, kortom, echt opvoeden. Wat je kind graag wil op een bepaald moment is niet altijd het meest wijze, en dat heb je hem uitgelegd en gecorrigeerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.