Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ans76

Ans76

06-06-2010 om 22:31

Wanneer op hyves...

Mijn dochter van net 10 wil graag op Hyves... En ze heeft een moeder die vindt dat dat nog wel wat vroeg is. Of zo. Aan de andere kant, als ze met een paar vriendinnen wissewasjes uitdeelt... Maar goed, het blijft internet. Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen hierover/-mee?
groeten,
Ans

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dochter van 8 zit sinds een paar maanden op hyves. Voornaamste reden was dat ze van school wisselde en ik wist dat haar halve klas ook hyves heeft. Zo houdt ze regelmatig contact met ze.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik er streng toezicht op heb. Profiel staat afgeschermd en alle meldingen lopen via mijn mailbox. Ook hebben we goed afgesproken wat ze wel en niet mag op hyves.

Bewust leren omgaan met internet is juist op deze leeftijd heel goed vind ikzelf. Maar wel met toezicht dus

Puck

Puck

07-06-2010 om 08:16

Net als bij picasso

Alleen mocht oudste op hyves toen hij 11 was. Ook hier profiel afgeschermd en met de afspraak dat ik zijn hyves mag zien. En omdat ik zelf totaal geen kaas gegeten had van hyves heb ik voor mezelf ook een profiel aangemaakt. En eerlijk gezegd zit ik meer op hyves dan mijn kind en vind het nog leuk ook.
De meldingen lopen via onze algemene mailbox. En ik heb ook wel eens ingegrepen: ooit eens zijn buddypoke verwijderd omdat daar alleen maar "in het kruis getrapt" en "gevloerd" werd. En wel eens een hyvesvriendje heel vriendelijk gemaild dat de taal die hij in zijn krabbels gebruikte niet geaccepteerd werd. Ook uitgelegd waarom dat was en hoe anderen die dat kunnen lezen daarop zouden kunnen reageren. Dat werd begrtepen dus mijn opvoedkundige mailtjes hebben zowel mijn kind als het betreffende vriendje wat geleerd.

lizaa

lizaa

07-06-2010 om 11:30

8 jaar

Dochter van 8 jaar heeft Hyves, ze heeft een oudere zus die er ook veel mee bezig is, en is er daarom misschien een beetje vroeg mee. Maar ik heb wel strenge regels. Ik heb het wachtwoord, en ga zeer regelmatig even op haar hyves om alles te controleren. Ze moet zich aan de regels houden, anders mag het niet meer. En die zijn:
- goed afgeschermd, dus alleen toegang voor vrienden
- alleen bekenden als 'vriend' toevoegen. En meteen verwijderen als die vervelend doen.
- alleen foto's plaatsen als ik ze goedgekeurd heb
- geen rare of gemene 'krabbels' naar anderen sturen
- geen rare of vieze woorden gebruiken (het woord 'sexy' wordt bv veel gebruikt op hyves, dat mag zij niet, past niet bij een 8-jarige)
Kortom: Hou toezicht, en niet alleen in het begin

6 jaar

was mijn dochter toen ze hyves mocht. Ik had het toen zelf al. Ze mocht het om contact te houden met een juf die weg ging.
Maar net als hierboven al genoemd wordt: bij het profiel alles op "alleen vrienden", alleen goede bekenden als virend, en onder controle...

Tango

Tango

07-06-2010 om 13:39

Ook 8

Was Tangodochter toen ze op hyves ging, bijna 9. Ik heb inderdaad ook zelf een account aangemaakt. Verder moet ze altijd overleggen of ze iemand toe mag voegen als vriend, controleer ik wat ze stuurt en naar wie.
In het begin hebben we wat incidentjes gehad, zoals dat ze met een vriendinnetje samen bij vriendinnetje thuis zaten te hyven en dat vriendinnetje dan via haar hyves rare dingen ging sturen naar anderen. Als vriendinnetje nu hier komt wordt er nog steeds niet gehyved. Ook heb ik wel eens vrienden verwijderd die met grove taal berichten stuurden etc.
Ik heb gemerkt dat kinderen er enorm snel van leren, want Tangodochter heeft laatst zelf 2 kinderen verwijderd als vriend omdat die niet aardig tegen haar waren geweest of naar een vriendinnetje. Vond ik heel goed van haar.

Ans76

Ans76

07-06-2010 om 17:59

Goh... bedankt!

Ik ben geloof ik wat ouderwets of behoudend of wat dan ook. Bedankt voor jullie reacties zeg, zo zie je maar weer. Ik ga met haar aan de slag om een account te maken en ik zal uitvogelen hoe haar mail bij mij komt enzo.... Vooral het argument dat je maar beter op tijd kunt beginnen met bewust-omgaan-met-internet heeft me over de streep!
groeten,
Ans

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.