Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wanneer vieren jullie pakjesavond?

Gewoon even een vraag. Ik was zelf van plan om het zondag, einde van de middag, te vieren. Ik ging er eigenlijk vanuit dat veel mensen dat doen, omdat maandag zo'n lastige dag is. Veel mensen moeten toch werken en zo. Maar in mijn omgeving hoor ik iedereen zeggen, dat ze het op maandag doen, omdat het anders zo raar is dat ze op 5 december zelf geen kadootjes krijgen. Ik dacht dat op te lossen door een brief bij de kadootjes te doen met daarin dat de sint het erg druk heeft op 5 december, dus nu al vast hier langs komt.

Ben dus gewoon benieuwd hoe en wanneer jullie dat doen.

groetjes van Charlotte


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-11-2011 om 12:45

Zondagmiddag

Wij vieren het ook zondagmiddag.

Guinevere

Guinevere

27-11-2011 om 13:13

Zondag

Hier ook op zondag hoor. Sowieso maak ik elk jaar afspraken met de Sint over handige tijdstippen van schoenzetten etc. Daarvoor hoef ik geen brief bij te voegen.

Tango

Tango

27-11-2011 om 13:14

Zaterdagavond

Wij vieren het zelfs al zaterdagavond. Dat komt omdat we een logeetje krijgen die hier sinterklaas viert en zondagmiddag weer naar huis gaat, anders was het misschien ook wel zondagmiddag geworden, maar eigenlijk vind ik op een avond wat leuker.
Maandag krijgen ze op school nog een kadootje, dus lijkt me helemaal geen probleem om het in het weekend al te vieren.

Zondagochtend

Bij ons zal zondagochtend de zak met cadeautjes al klaar staan in de kamer. Eerst gezellig ontbijten en daarna de pakjes uitpakken en de hele dag er mee spelen................ik heb er nu al zin in.

Vic

Vic

27-11-2011 om 13:45

Zondagmiddag

Hier doen we het ook zondagmiddag. We beginnen om 15.00 uur en het is altijd weer een verrassing hoe Sint de zak(ken) komt brengen (op het dak, in de auto, 'gewoon' voor de deur). Op zaterdag vieren de kinderen het bij hun vader.

Charlotte1

Charlotte1

27-11-2011 om 13:52 Topicstarter

Fijn

om te lezen, dat ik toch niet zo heel vreemd ben door het op zondag te vieren

Bedankt voor de snelle reacties.

groetjes van Charlotte

Fiorucci

Fiorucci

27-11-2011 om 13:54

Maandag

Wij hebben het eigenlijk altijd op 5 dec zelf gedaan. Juist als het op een doordeweekse dag valt, komt Sint ook precies die dag op school en vonden wij het leuk om het dan ook echt die avond te doen. De kinderen mochten dan ook een uurtje later op school arriveren op 6 december, dat scheelt ook. Nu is de jongste 11, en vieren we het ook gewoon op 5 dec. in de avond.

Fiorucci

Fiorucci

27-11-2011 om 14:59

Ps charlotte

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik het vreemd vindt,hoor,vieren op de zondag..

Ook zaterdag

Wij vieren het ook zaterdagavond. Is het meest praktisch met familie die van wat verder komt en voor ons gezin ook wat rustiger. We vieren het vrij uitgebreid en dat komt voor ons niet handig uit na een gewone school-/werkdag en de volgende dag gewoon weer vroeg op. Als 5 december niet in het weekend valt, vieren we het eigenlijk altijd de zaterdag ervoor. We weten niet beter en voor ons is het echt niet minder leuk.

't Wordt saai...

Op zondagmiddag.
Wilde zelf weleens maandag doen, ze zitten (voor de verandering) allebei op dezelfde school en hebben allebei vanaf 12 uur vrij en dinsdag een uur later beginnen.
Maar buitenlandse familie heeft komst aangekondigd voor het weekend.
Dus tsja.

Thursday Next

Thursday Next

27-11-2011 om 16:22

Wij

al op vrijdagavond. Wij vieren het eigenlijk altijd in het weekend, dat vinden we handiger. Dit jaar met mijn ouders bij mijn zus, vrijdag komt dan het beste uit. Bovendien is schoonvader zondag jarig, daar kunnen we dan ook weer eens naar toe.

Monique D*

Monique D*

27-11-2011 om 17:01

Beginnen de basisscholen niet wat later op 6 december?

De basisschool van mijn kinderen begon op 6 december een uur later. Men hield dan rekening dat kinderen op 5 december aan pakjesavond deden.
Maar dat geldt niet voor diegene die werkt (of men moet een uur vrij nemen in de ochtend).

Rafelkap

Rafelkap

27-11-2011 om 17:14

Zaterdagmiddag

Zijn wij de eerste? Na de zwemles om een uur of 4. Zondag hebben wij kaartjes voor de schouwburg en maandag is mijn man laat thuis, als het verkeer tegen zit vlak voor bedtijd. Dus tijdens de zwemles plant ik jongste even voor de tv om alles in de zak te kieperen die ik op ons bed zet. En dan is er heel toevallig post van Piet...
Dinsdag is hier studiedag.

liora

liora

27-11-2011 om 19:10

Maandag

Het komt gewoon niet in me op om het niet op 5 dec te vieren, goed idee trouwens!

toja

toja

27-11-2011 om 19:18

Zondagmiddag

Met de hele familie. De neefjes en nichtjes die komen zijn nog klein en gaan op tijd naar bed. Dus 's avonds is geen optie.
Hier zijn de kinderen voor het eerst 's middags vrij. Op 6 december zijn ze nog nooit een uurtje vrij geweest 's morgens.
Dus vieren we het gezellig zondagmiddag.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maandag

wij vieren het gewoon op maandag. eerst hebben ze sinterklaas op school, dan thuisgekomen staan er kadootjes. papa en mama waren uiteraard gewoon aan het werk (oke... ik heb ma-middag vrij en zet dan alles neer).

de volgende dag heeft de school een studiedag gepland, wel slim. kunnen de kinderen mooi de hele dag bijkomen van het laat naar bed gaan, en spelen.

Tango

Tango

27-11-2011 om 20:03

Later naar school

Geen idee trouwens of ze hier op 6 december later naar school mogen. Dat kondigen ze hier altijd zo op het laatste moment aan dat ik daar maar geen rekening mee houd. Ik vind in het weekend altijd prettiger omdat de kinderen dan ook nog met het speelgoed kunnen spelen, als je het op maandagavond doet komt daar natuurlijk weinig van. Verder heb ik ook nog een cursus op maandag tot 17.00 u. Was er niet zo blij mee, maar des te meer reden om het in het weekend te vieren.

Maandag

wij vieren het ook op maandag. Het weekend zijn ze bij hun vader, dan vieren ze het daar. Dinsdag hoeven ze pas om 10 uur op school te verschijnen

Zondag

Hier zondag. Na overleg met zoon, die maandag al om 12 uur uit is. De keuze was dus: op zondag, dan wel op maandag gewone tijd op maar maandagmiddag vrij en met je cadeaus kunnen spelen, of op maandag, maar dan ook dinsdag op de gewone tijd op en geen extra tijd voor de cadeaus.

Zoon koos voor zondag, dus hebben wij gisteren een briefje in de schoen gedaan met aan Piet de vraag of de cadeautjes misschien op zondag kunnen worden afgeleverd, en Piet heeft geantwoord dat dat in orde is

Voorgaande jaren begonnen we altijd als het donker werd, dus tegen half zes.

Groeten,

Temet

fryskdumke

fryskdumke

27-11-2011 om 21:08

Vrijdagavond

hier wordt het vrijdagavond. Wij vieren het thuis niet maar doen alles bij mijn ouders. Op vrijdagavond kan iedereen.
Ik vind je dus niet vreemd. Of ze hier een uurtje later mogen beginnen op 6 december weet ik nog niet, ik breng haar wel gewone tijd naar school.

Rosase

Rosase

27-11-2011 om 21:11

Maandag

De sint zorgt ervoor dat de pakjes om half 4 voor de deur staan. Hebben ze nog de hele middag en avond om te spelen. En middelste en jongste zijn dinsdag thuis.

5-12 is wat mij betreft echt de enige echte dag!

Evanlyn

Evanlyn

27-11-2011 om 21:59

De kinderen wilden maandag

dat is voor mij OK, dan is het ook in een keer klaar op school en thuis. Ik heb er toch al zo'n zenuwpees bij die ik alle cadeaus en surprises al heb laten zien als medicijn tegen buikpijn. Hoe meer gebundeld, hoe beter.

Jesse_1

Jesse_1

27-11-2011 om 22:15

Pfff

ik ben echt niet klaar voor maandag hoor .
Vroeger vierden wij het thuis altijd in het weekend, maar met 'ons' gezin tot nu toe altijd op 5 december.

Zaterdag

en dan voor het eten, dus zodra het donker begint te worden. We gaan eerst nog naar Sinterklaas hier in de buurt, even kijken of Mandarijntje nu wat vriendelijker doet of weer begint te blazen.

En dan snel naar huis en dan ligt erop eens toch een kaartje van Sinterklaas bij het kattenluikje (de ideale aanschaf als je geen openhaard hebt, het kattenluikje bedoel ik dus, zo handig voor alles rondom Sinterklaas) dat de zak met kadootjes ergens in huis is gesignaleerd (plek waarschijnlijk in het bad).

Oh ja

en dan pannenkoeken eten. Eerst eten werkt denk ik niet, dat trekt mijn oudste niet en die maakt dan de jongste bang, dus ik doe nu even een keer omverwacht s'middags nadat we terug zijn.

Oh nee

die sinterklaas is er maar tot 2 uur. Nou jammer dan, dan moeten we eerst nog s'middags normaal doen tot een uur of 5.

en ja, het duurt hier niet langer dan een uur, daarna eten en dan veel spelen.

Maandag

Op 5 december zelf vinden we toch het leukst.

Chris

Maandag

Heel vroeg eten en dan om half 6 uitpakken. Ik hoop dat dochter (3) 's middags wil slapen, dan houdt ze het wel vol tot 7 uur. De jongens (14 en 11) gaan zo laat naar bed, die hebben daarna de hele avond nog om iets met hun nieuwe aanwinsten te doen.

Hanne.

Hanne.

28-11-2011 om 10:29

Zaterdag

Hier altijd op zaterdag. Dan hebben ze de hele zondag om met hun spulletjes te spelen.

Tegen de tijd dat we maandag uit school zijn is op z'n vroegst 17 uur. Dan is het eten en naar bed. Daar prop ik echt geen cadeautjes meer tussen.

Netel

Netel

28-11-2011 om 13:00

Ook op zaterdag

Op verzoek van onze nazaten(12 en 13) komt Sint op zaterdag langs. Beiden zijn allang van hun geloof afgevallen en willen het weekend van de nieuwe kadootjes genieten. Om pakjesavond toch niet helemaal te vergeten hebben we op 5 december een gourmet en een voorstelling van de film Sint gepland.Op 6 december is de basisschool van jongste vrij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.