Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
elvis

elvis

29-12-2008 om 19:26

Wat nu [vriendje zoon wil geen vriend meer zijn]

tja een niet al te groot probleem, maar toch..ik heb een zoon van zes jaar oud, in groep 3. Het gaat goed met hem, kan goed meekomen en voelt zich thuis in de klas. Hij had zelfs al een nieuwe vriend gemaakt in groep drie, maar nu heeft deze vriend gezegd dat hij geen vrienden meer wil zijn. Volgens de ouders van dit kind omdat hij zich alleen op dit jongetje richt en voor niemand anders meer oog heeft. Idd sinds die tijd is er niet meer gespeeld samen.
Nu hebben we goed contact met de ouders en ook zij vinden dit jammer, het waren echt wle goede vrienden. Helaas is er nu ook nog een klein misverstand ontstaan tussen moeder en ons, heeft niets hiermee te maken en kan ook wel weer goed komen, maar het belemmerd ietwat in het contact zoeken met de ouders.
Ik vind het sneu voor mijn zoon. Hij heeft er echter zelf alle vertrouwen in dat dit wel weer goedkomt, eigenlijk heeft hij geen twijfels. Wat nu?
alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

29-12-2008 om 20:47

Gaat meestal weer goed

Hoi,

Als ze bij elkaar in de klas zitten en elkaar dus iedere dag zien is het meestal zo weer over. Tenminste, hier wel. Regelmatig is er een vriendje stom en dan hoor ik mijn zoon zeggen dat hij daar nóóit meer mee gaat spelen en dan komt ie gewoon een of twee weken daarna weer gezellig met het ventje aankloppen. Is echt vaker gebeurd en met meerdere vriendjes en nog altijd van korte duur geweest. Wel kan het zijn dat de ouders het spelen ontmoedigen? Als dat zo is, dan denk ik dat je daar bij het ophalen op het schoolplein snel achter zal komen. Als de jongens bijvoorbeeld samen willen spelen en het 'kan' nooit volgens de moeder. Wel heb ik altijd geprobeerd mijn kinderen ook met andere kindjes te laten spelen zodat ze niet zo afhankelijk van maar één kind worden.

Maxime

elvis

elvis

29-12-2008 om 22:33

Ook met anderen spelen

Hoi Maxime,

Dank voor je snelle reactie, en hopelijk heb je gelijk en komt het inderdaad (zoals mijn zoon ook inschat) wel weer goed. Nee, ik heb juist het gevoel dat ook de ouders van dit jongetje het juist heel goed vinden dat ze samen spelen.
In de toekomst zal ik mijn zoon zeker stimuleren om ook met anderne te blijven spelen juist om dit soort dingen te voorkomen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.