Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
judithx

judithx

26-12-2008 om 21:59

Wat trakteren.

Mijn zoontje wordt 7 januari 7 jaar, ik wil iets leuks doen om te trakteren maar wat in zijn klas is het eigenlijk altijd een zakje met snoep maar ik zou wel eens iets anders willen (ik zat te denken aan een bekertje met popcorm) maar is dat wel iets....
zoontje maakt het allemaal niet zoveel uit als het maar leuk is zegt hij..

alvast bedankt???

Gr. judithx

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ano9

ano9

26-12-2008 om 22:43

Grabbelton

wij hadden vorig jaar een grabbelton gemaakt. erg leuk was dat en origineel. een grote ton met flink wat zaagsel erin. wij hadden er kleine uitdeelzakjes met koekjes in gedaan. was wel een flinke puinhoop geworden, maar ze hadden wel plezier. en natuurlijk moesten wij wel even de klas stofzuigen. hahaha. ik blijf dit wel even meelezen want we hebben in januari ook een 8 jarige thuis, en we weten ook nog niet wat we moeten trakteren dit keer.

Fraz

Fraz

26-12-2008 om 23:38

Hier ook ijs-cake

ik versier dan met glacuur gemaakt van poedersuiker en water en versier het verder met hageltjes of iets dergelijks en maak het af met een parapluutje. Erg feestelijk en lekker

Nely

Nely

27-12-2008 om 07:44

Muffins

ik maak al een aantal jaren muffins, dit jaar hadden we ze versierd met glazuur en wat snoepjes erop.

judithx

judithx

27-12-2008 om 14:12

Dank

Voor jullie leuke reacties ze zijn allemaal erg leuk...

even voor pelle, doe je dan gewoon cakemix in die bekertjes en wat voor bekertjes zijn dat precies??
en de stand van de oven hoe hoog??

alvast bedankt

mama 78

mama 78

27-12-2008 om 23:16

Chocolade reepjes met wikkel

Toen mij kind 8 werd heb ik haar chocolade reepjes laten trakteren van de Albert Heyn, en daar zelf wikkels omheengemaakt met haar foto erop. Daaromheen weer een strikje van dropveter.Was erg leuk.
Wat ook leuk is: een spies van aardbei-poffertje-spekje enz.
Ik heb ook ooit nog het idee gelezen van een chocolade fondue in de klas. Vergt wel wat voorbereiding, moet je in groepjes doen, maar wel erg origineel!

Succes met de traktatie!

angel3

angel3

28-12-2008 om 10:30

Gezond?

jemig mag dat op jullie school chocolade en dat soort 'troep'...? ik vind dat het op onze school echt wel wat gezonder kan maar choco en dat soort snoep heb ik nog niet gezien. Ik vind cake enzo op het randje evenals zelfgemaakte mini appelflapjes zonder suiker die ik zelf een keer gemaakt heb.
Laatste keer heb ik iets met eierkoek gedaan. De variant van een spies met fruit en poffers vind ik ook leuk.
Popcorn vind ik een goed alternatief in elk geval beter dan chips.
Suk6

angel3

angel3

28-12-2008 om 12:16

Calorieen

in een kleine eierkoek zitten minder calorieen dan in cake en aan een spiesje gaan 3 poffers, ook minder calorisch dan cake. Tenzij je de cake maakt met deels haverzemelen of iets dergelijks....dan zal het redelijk bij elkaar in de buurt komen.

Joske

Joske

28-12-2008 om 16:51

Eierkoek met een beestje

Bij winkels als bv de zeeman en action heb je echt voor een paar centen vaak hele leuke uitdeeldingetjes. Wij hadden bv een keer een zakje met kleine plastic oerwoudbeesten. We hebben toen eierkoeken gepakt, een beetje glazuur er op waar je een beestje in vastzet en klaar... Of een minicakeje met zo'n glowstaafje er in geprikt dat licht gaat geven als je het breekt. Het kost bijna niets en kinderen vinden het meestal geweldig.

Popcornhand

Dit jaar voor zoontjes verjaardag van die doorzichtige wegwerp - verfhandschoenen gevuld met popcorn en dan met een gekleurd lintje dichtgeknoopt. Was erg leuk.

Van die cake-ijsjes heb ik ook weleens gemaakt. Gewoon die ijshoorntjes vullen met van de magdelena-cakejes en dan met wat glazuur bestrijken.

Vorig jaar heeft zoontje dropveterkettingen met nibbits eraan getrakteerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.