Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welk kinderfeest?

Ik zit te twijfelen tussen een kinderfeest met een entertainer van 2 uur die proefjes komt doen v mad science, in de avond een speurtocht. Ik vind het thuis wel altijd erg leuk (wel met 13 kinderen). Maar ja de kosten zijn er ook naar 250 euro (kan het wel betalen). Zelf organiseren wil ik niet, te druk.

Of zwemmen bij centerparcs (half uur rijden) op een maandag dat ze studiedag hebben. Kosten 100 euro en dan nog wat eten.Mij lijkt het fijn op een studiedag , maar ik weet niet of ouders het fijn vinden.

Dochter kiest liever voor optie 1.

Juno

Juno

08-10-2015 om 16:46

Dat snap ik

Zo'n sciencefeest is wel heel veel geld, maar het blijft de kinderen bij. Het lijkt mij fantastisch, ik snap je dochter helemaal!
Ik heb ooit bij dochter een zwemfeestje gedaan en ze vroeg na een paar maanden wanneer haar feestje zou komen. Ze was het zelf al vergeten! Vaak kan je bij centerparcs op studiedagen voor half geld naar binnen, moet je even van tevoren aanvragen.

Kikki39

Kikki39

08-10-2015 om 16:53 Topicstarter

Centerparcs is dan goedkoper op studiedag en ook niet zo druk neem ik aan.
Oh ik dacht dat de eerste reactie van iemand zou zijn, ben je gek! Zo'n bedrag!
Ja, ik heb eigenlijk wel gezegd dat ze zelf mocht kiezen.
Maar ja, dan komt er nog cake bij vantevoren, einde kleinigheidje mee naar huis. Verjaardagskado, jurkje, verjaardag familie.
Ik vind het lastig om het uit te geven. Terwijl ik wel denk nog 2 jaar en dan zijn de kinderfeesten voorbij.

Juno

Juno

08-10-2015 om 18:10

Cake

Taart kan je zelf maken, laat ze desnoods een muffin versieren. Mijn feestkinderen zaten nooit te wachten op taart hoor. Je kan ook een limonadetap neerzetten waar ze zelf onbeperkt van mogen nemen. Einde kleinigheidje: maak een foto, print het en klaar. Of doe het gewoon niet, zou het de kinderen echt opvallen?
Verjaardag familie, het is maar wat je gewend bent en wat je wil uitgeven. Ik heb dit weekend ook een kinderverjaardag maar kind heeft een dermate groot cadeau gekregen dat ik het qua eten wat rustig hou. Zelf wat bakken, een paar soepen, pannenkoeken en een toetje moet ik nog bedenken. Gewoon bier in plaats van speciaal bier.
Mijn kinderfeestjes waren bijna altijd thuis maar ik durfde nooit op te tellen wat ik nu uiteindelijk had uitgegeven. Het waren wel waanzinnige feesten!

creabea

creabea

08-10-2015 om 18:42

is centerparcs niet duurder?

Vroeg ik me even af, met 13 kinderen (en jezelf, en nog een andere begeleider) ben je vast veel meer dan 100 euro kwijt, of niet?
Dat het op een studiedag is, lijkt me voor de meeste ouders wel fijn. Hoeven ze zelf niets te organiseren aan kinderopvang/vermaak; op de enkeling na natuurlijk die had bedacht dat ze naar de Efteling hadden gewild.

En verder vind ik het ook wel veel geld, 250 euro Wij doen eigenlijk altijd feestjes thuis, die zijn op zich ook weer niet zo goedkoop (haal er altijd wel veel spulletjes/spelletjes voor in huis), maar niet 20 euro per kind. En dan nodigen we ook niet zovéél kinderen uit. Maar goed, als je het geld wel (er voor over) hebt.... waarom niet. Leuk toch? Er zijn wel veel kinderfeestjes in het zwembad, maar ik denk niet dat er veel kinderfeestjes met entertainer zijn, is weer eens wat anders!

Jamie

Jamie

08-10-2015 om 18:46

laat je kind kiezen tussen:

een wat duurder feestje of een wat duurder kado. Kind is oud genoeg om te snappen dat er minder overblijft als kado.

Optie 1

Heb ik ook gedaan voor mijn kind, mad science, was super. In de avond nog een speurtocht lijkt me veel allemaal, maar ook dat moet je zelf weten.
Zwemfeestje is oké, maar minder orgineel. Ik denk dat je het bij cp niet red voor die 100 euro. Met13 kinderen heb je meer auto's nodig en iedereen wat eten? Als je mad science thuis hebt kan je veel goedkoper eten.

Juno

Juno

08-10-2015 om 19:03

Creabea

Centerparcs is op studiedagen de helft van het geld.

Kikki39

Kikki39

08-10-2015 om 20:25 Topicstarter

wil40

Was je ook zoveel kwijt dan? Welke takehome had je gedaan en welke aanvullingen?

Navraag gedaan bij zoon.

Het feestje is nu een jaar of 8 geleden. We hebben net herinneringen opgehaald. De student kwam uit het zuiden van ons land, het prijskaartje zat ook in de kilometervergoeding. We hadden een extra arrangement geboekt met een hoovercraft, dat weet ik ook nog. De jongen kwam met een bestelbusje met spullen en ik had een tafel voor hem klaar staan.
Ja, het was duur, maar wij hebben wel vaker dure feestjes gegeven. We krijgen nog altijd mailtjes van mad science, maar de tijd van "kinderfeestjes" is hier voorbij.

Kikki39

Kikki39

08-10-2015 om 21:22 Topicstarter

Mad science

Mad science, Zo heet dat bedrijf ook echt of heeft het een ander naam?
Hovercraft hebben ze nu niet meer.

creabea

creabea

08-10-2015 om 22:32

Juno

maar dan nog, op andere dagen is centreparcs bijna net zo duur als de dierentuin? Dan ben je met 15-16 personen (kinderen plus begeleiding) nog niet 250 euro voor de entree kwijt, maar met voor iedereen een patatje en een ijsje erbij kom je toch een heel eind in die richting denk ik. En dan komt er nog benzine bij van 3 auto's (of de huur van een busje) enzo.... Ik zit gewoon even te rekenen, zeg maar.

Juno

Juno

08-10-2015 om 23:06

Creabea

Entree is €7,- pp. Voor 15 man ben je dan €105 aan entree kwijt. Dan heb je nog €145 voor patat en benzine voordat je aan het bedrag van alleen die entertainer zit. Bij dat feest komen nog de kosten voor eten en drinken bij.
Als het geen studiedag is is het behoorlijk onbetaalbaar. Dierentuin is nog duurder.
Ik vind die entertainer helemaal geen slecht idee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.