Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Nandapanda

Nandapanda

11-11-2009 om 20:11

Wie heeft er tips? [dochter van 8 is veranderd na de scheiding]

Hallo Allemaal,

Ik heb een dochter van 8. Sinds kort zijn haar vader en ik uit elkaar en nu is mijn lieve schat veranderd in een complete duivel! Ze speelt ons tegen elkaar uit. Zolang ze haar zin krijgt gaat het goed maar als je Nee zegt, dan krijg je te horen dat ze je haat, en dat ze ergens anders wil wonen.
Ook wordt er nu heel veel geschreeuwd.

Heeft iemand tips hoe ik dit aan moet pakken?
Ik weet het even niet zo goed meer....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

12-11-2009 om 09:43

Hoe lang geleden?

hoe lang geleden is het. Want houdt er rekening mee dat ook een kind een rouwproces door moet, en dat de wond steeds weer wordt opgehaald als het van papa naar mama gaat en andersom. En dat kan heel lang duren.

Wij zijn uitelkaar gegaan toen onze dochter 11 maanden was, ze is nu 4 en begint nu te beseffen dat haar situatie anders is. Zij heeft nog altijd schakeltijd nodig tussen mijn huis en haar vader. Bij beiden ligt ze eerst een uur boos op bed, voor ze weer enigsinds aanspreekbaar is.

Voor volwassenen is een scheiding een ingrijpende gebeurtenis, maar nog enigsinds rationeel te bevatten, voor een kind helemaal niet.

Waarschijnlijk bedoelt ze dus iets heel anders dan dat ze zegt. Ze is gewoon boos. En dat mag, want zij heeft geen keuze, jullie beslissen voor haar.

Sommige dingen moet je gewoon even langs je heen laten glijden zoals dat haten en het ergens anders willen wonen. Hoe moeilijk ook. Dingen die echt niet kunnen, zoals het schreeuwen zul je moeten bestraffen zoals je anders ook deed.

Nandapanda

Nandapanda

14-11-2009 om 22:13

Hoe lang geleden

Het is pas sinds maart dat we apart wonen.
Ik praat wel eens met haar over de scheiding en wat zij er van ervaat, ze zegt dan....Ik vind het niet leuk, maar er is wel meer rust in huis, geen ruzie meer.
Maar ja ..leuk is anders....
Ik probeer ook wel veel mama, dochter tijd in te lassen als we samen zijn, maar door de week gaat dat wat moeilijker. Dan ben je toch meer bezig met op tijd op school komen enz.
En ik probeer haar te laten zien dat je met "lief"zijn meer bereikt dan met dit opstandige gedrag....

amk

amk

17-11-2009 om 10:56

Vers

het is dus nog best heel vers. Een half jaar is niets om aan de nieuwe situatie te wennen. Jullie zijn allemaal nog aan het settelen in de nieuwe situatie. En zij heeft er dan ook nog 2.

Het blijft lastig, maar geef haar ook echt de gelegenheid om boos te zijn ook al uit ze dat wat belabberd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.