Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zindelijkheidsprobleem

Mijn zoontje van bijna 4 is zindelijk geweest tot 3 maanden geleden. Poepen doet hij netjes op de wc, maar plassen gewoon weer in zijn broek. De lol van het zindelijk zijn voor hem is eraf. Het interesseert hem gewoon niet meer, hij vind het ook niet vies. Er is geen verandering geweest in de afgelopen maanden in gezinssituatie of andere dingen die het beinvloed kunnen hebben. Ik heb werkelijk alles geprobeerd. Belonen, kadootje in het vooruitzicht stellen, straffen (geen tv meer na het eten), elk uur met hem naar de wc gaan, uitleggen hoe vies broekplassen is, het maakt allemaal geen indruk. Op de opvang krijgt hij steeds weer een luier om, omdat ze het na 3 plasbroeken (terecht) beu zijn. Ik doe op sommige dagen niks anders als broeken uitwassen. Hij belooft elke dag het niet meer te doen, maar het blijft mis gaan. Hij presteert het om een kwartier na het wc-bezoek gewoon in zijn broek te plassen. Ik weet het onderhand niet meer. Over 3 weken gaat hij naar de basisschool. Wat moet ik doen??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

25-03-2009 om 20:01

Time out

Hoi,

Jeetje wat lastig zeg, kan me voorstellen dat je baalt.
Ik zou nu anderhalve week hem luiers geven en het er helemaal niet over hebben, ook niet met anderen als zoon aanwezig is. Gewoon laten gaan.

En dan na die tijd zeggen: zo, en nu weet ik zeker dat het je lukt om op de wc te plassen.

Wie weet werkt het?

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.