Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marjoleine64

Marjoleine64

20-10-2009 om 23:01

Zoon (10) is vegetarier geworden

en dat is best wel lastig. Vooral omdat oudste zoon van 12 een echte vleesliefhebber is. Vooralsnog probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van beide zoons (en manlief, maar die is redelijk makkelijk), maar het wordt wel ingewikkeld zo. Zijn er andere gezinnen waar de kinderen zulke verschillende wensen (eisen) hebben? We waren net zo ver dat we eindelijk meestal gewoon voor 4 konden koken, oudste ging net lekker mee-eten van de meeste dingen (is lang heel moeilijk geweest), en jongste mag al geen pinda's waar oudste dan weer dol op is. En nu dus vegetarisch. Hoe gaan andere gezinnen daarmee om? Alle tips zijn welkom.
Marjoleine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
emma43

emma43

21-10-2009 om 08:27

Is te doen.

hoi,

Hier een dochter die jaren geen vlees heeft gegeten.
We hebben wel een 5-pit fornuis ,dus dat scheelt misschien.Maar als wij vlees aten bakte ik voor haar stukje vegatarisch vlees van Valess.
Spaghetti, had ik een pan met groente plus saus en vlees apart ,dan pakte ik eerst voor haar en dan ging het vlees pas door de spaghetti.En als we eens een ovenschotel hadden dan haalde ik voor haar een kant en klare maaltijd.
En we zijn daardoor wel meer bonen gaan eten.En noten.Ik ben daardoor zelf ook veel bewuster gaan eten.
Succes ermee,en je zult merken dat het best meevalt.

ayla

ayla

21-10-2009 om 09:22

Gaat wel hoor

ik ben zelf ene tijd lang vegetarier geweest en kookte toen vaak 2 potten. Nu moet ik vaak 2 potten koken vanwege bepaalde dieten.
Ik at altijd vroeger veel vegetarische schnitzels of burgers of deed voor mezelf wat vis in de oven. Je hebt dan eigenlijk 1 pit extra.
als ik pastasaus maak dan heb ik 1 pan voor saus met vlees en 1 pan voor saus zonder vlees. In die zonder vlees gaat gewoon iets meer groenten. verder is er van valess ook gehakt vervanging die echt prima te eten is. Door nasi deed ik vaak iets van nootjes ipv vlees maar dat gaat bij jou niet. In mijn vegetarische periode heb ik het niet als heel lastig ervaren.

Christientje

Christientje

21-10-2009 om 11:44

Hier ook!

Ik ben zelf vegetarier en mijn beide kinderen ook. Mijn man eet echter heel graag vlees. Ik kook 'gewoon' en ik gebruik daarnaast 2 pannen, eentje voor het vlees en eentje voor het vegetarisch.
Maak ik een pasta, krijgt mijn man er apart het gehakt bij. Ik kook dus altijd vegetarisch en serveer er het vlees apart bij.

Marjoleine

Marjoleine

21-10-2009 om 12:00

Bedankt

voor jullie reacties. Vooralsnog heb ik me redelijk gered door jongste inderdaad vaak 'vegetarisch vlees' te geven als vervanger, en af en toe voor de hele familie vegetarisch te koken. Ik heb net voor mijn verjaardag een vegetarisch kookboek gekregen, daar ga ik ook eens wat uit proberen. En noten mag hij gelukkig wel, alleen geen pinda's (en dat zijn dus geen noten maar peulvruchten). Cashew gaat hier al vaak door het eten heen, en bij de nasi een gebakken ei ipv vlees gaat ook heel goed. Nogmaals bedankt voor de tips.
Marjoleine

Petr@

Petr@

21-10-2009 om 22:50

Vis?

Sinds jongste vegetariër is eten wij wat vaker vis. En anders krijgt hij i.p.v. vlees een vleesvervanger, of ik kook twee maaltijden (bijv. chili con carne).

gr.
Petr@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.