Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Manja

Manja

29-11-2008 om 22:57

Zoon 10 jaar, wat te geven voor sinterklaas

Hoi,

Ik weet het dit jaar écht niet. Wat moet ik nu kopen voor sinterklaas voor mijn zoon van 10 jaar. Hij heeft op zijn verlanglijstje alleen maar playstationspellen gezet. Maar ten eerste hij heeft er al zoveel en ten tweede, ik vind dat hij al lang genoeg achter computer/playstation en nintendo ds zit. Ik wil best één spelletje geven maar meer dan ook niet. Maar dan.... hij heeft playmobiel, maar daar speelt hij al een jaar of 2 niet meer mee. Een jaar geleden heeft hij van zijn eigen geld een lego-huis gekocht,dit huis is een keer in elkaar gezet en daarna is het nooit meer aangeraakt. Met de lego speelt hij dus niet, en hij maakt al zeker geen dingen uit eigen fantasie. Knutselen en tekenen doet hij nooit, ik heb geen knutselkinderen (terwijl ik zelf wel enorm creatief ben en als kind altijd aan het knutselen, verven en kleien was) Hij is ook nog eens een binnenkind, alleen op de trampoline speelt hij wel eens buiten en hij is dol op voetbal waar hij dus 2 keer in de week voor gaat trainen en nog wedstrijden speelt in het weekend. Alleen heeft hij in de loop der jaren al voldoende voetballen bij elkaar gespaard (er liggen er zo al 5 in de tuin) Kortom, ik weet het écht niet meer. Heb net bij het andere draadje wat technisch speelgoed bekeken, maar ik ben bang dat mijn zoon geen bouwer is (hij speelt ook al niet meer met zijn lego) en ik vind het te duur om zomaar op de gok te kopen.
Weet iemand nog een richting waar ik eens in kan gaan zoeken???

Alvast bedankt
Manja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onderzoekersspullen

Hoi Manja,

zijn onderzoekersspullen geen idee voor je zoon? Een kindermicroscoop bijvoorbeeld, of een setje waarmee je (scheikunde)proefjes mee kan doen? Basissets hebben ze gewoon bij de speelgoedwinkels liggen.
Of anders een globe/atlas/encyclopedie? Of een horloge/wekker?

nyed

nyed

30-11-2008 om 00:20

Muziek

Houdt je zoon misschien van muziek, wij hebben een keyboard gekocht voor onze zoon van 10 jaar als sinterklaaskado.
Misschien een paar nieuwe skates of skateboard.
Oudste zoon wilde wat extra leuke kleding hebben, mooie joggingsbroek van Donnay en wat leuke shirts en sweathervest van Coolcat.

Saartje

Saartje

30-11-2008 om 11:45

Bordspel, horloge,

Hoi Manja

Een bordspel. Lopen hierover vele draadjes. Hier vinden ze kolonisten van catan en monopoly leuk. Spel voor alleen bv rush hour of ga eens op bezeok bij echte spellenwinkel.

Misschien een horloge? of iets leuks voor zijn kamer bv lavalamp, mooi dekbedovertrek.

succes

saar

Elisa

Elisa

30-11-2008 om 14:23

Een goocheldoos?

bij de hema hebben ze daar nu veel van. ZIt een boekje met trucs bij, kan ie jullie lekker versteld doen staan!

Manja

Manja

01-12-2008 om 10:13

Lastig

Hoi,

Heel erg bedankt voor jullie suggesties. Helaas is het ook al geen spelletjes kind. We hebben hier monopoly, daar is hooguit 3 x mee gespeeld in 4 jaar tijd. Bij een ander vriendje spelen ze wel altijd met het geld van de monopoly, maar hier dus niet. Ik zit inderdaad wel te denen aan een microscoop maar de kans is heel groot dat het ook in een hoek beland en dat vind ik zo zonde. Ik heb in ieder geval een paar luisterboeken gekocht, daarvan weet ik dat hij dat leuk vind voor het slapen gaan. En ik zit te denken aan iets van een modelbouw vliegtuig ofzo...vraag me niet waarom, maar ik dacht ineens dat hij dat misschien wel leuk vond, hij vond het laatst ineens ook heel leuk om een oude telefoon uit elkaar te schroeven, maar tja..dat lolletje duurde ook maar een uurtje en dat ligt er ook maar weer (had alle onderdelen voor hem in een bakje bewaard)

Manja

Maylise

Maylise

01-12-2008 om 11:09

Lastig

Inderdaad lastig. Ik had vorig jaar een soort van set gekocht waar je een projectie van het melkwegstelsel kan projecteren op het plafond. Er zat ook een boek met uitleg bij. Ik kan er nu helaas geen link bij vinden maar ik had het in een gewone speelgoedwinkel gekocht. Het merk is national geographic. Hier een succes.

Verder zou je aan dingen voor zijn kamer kunnen denken zoals inderdaad posters, wereldbol enzovoorts

Misschien een natuur kunde doos waar je mee kan experimenteren? Die heb je in veel verschillende prijsklassen. Mijn man had een keer een vrij dure gekocht van national geographic maar dat was wel echt een kwalitatief goede doos die goed werkte.

Verder misschien wat voetbal accessoires zoals een t-shirt of sporttas van een favo club, nieuwe schoenen? Mijn zoon van nu inmiddels 18 en een groot voetbal fanaat vindt het altijd geweldig om shirts te krijgen van grote clubs zoals Real Madrid, Arsenal, Juventus enzovoorts

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.