Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sinilind

Sinilind

14-04-2010 om 16:51

Zoon kan niet tegen zijn verlies

Dag allemaal,
het is weer knikkerseizoen hier en zoon heeft van zijn zus een hele zak knikkers geerfd. Hij speelt er veel mee (bouwt knikkerbanen en deg) maar wil ook weleens met andere jongens er buiten mee spelen. Helaas kan hij niet tegen zijn verlies en komt met tranen en huilen naar binnen elke keer dat hij weer knikkers verloren heeft in het spel. Hij wordt dan ook boos en vindt het oneerlijk. Verder kan hij in het algemeen niet tegen zijn verlies: bowlen, spelletjes, maakt niet uit maar oh wee als hij verliest, hij is boos, gaat huilen en slaan met deuren (hij is 8...)
Ik probeer elke keer mijn rust te bewaren en met hem in gesprek te gaan maar het helpt niet. Ik weet niet meer hoe hem te helpen eroverheen te groeien. We hebben over 2 weken een afspraak bij een therapeut maar in de tussentijd is het bijna elke dag raak met de knikkers of iets anders.
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mona Wilma

Mona Wilma

14-04-2010 om 21:39

Groeien gaat soms ook van auw?

Ik denk dat 'je verlies nemen' echt een van de moeilijkste dingen is die je als kind leren moet. En menig volwassene is er ook niet bepaald volwassen onder als hij een spelletje verliest! Ik ken er een die volledig uit zijn dak gaat als hij monopoly verliest maar heel goed tegen dalende aandelen in het echt kan
Ik begrijp dat je het liever anders had gezien, maar is dit gedrag (hoe vervelend ook voor hem en zijn omgeving) de enige aanleiding dat je hulp voor hem zoekt? Ik wil maar zeggen: hij is pas 8, geef hem de tijd... Hoe gaat hij buiten spelsituaties om met dingen die niet zo lopen als hij graag zou willen?
PS ik wil je probleem beslist niet bagatelliseren hoor, want ik heb hier in huis ook twee behoorlijke donderkopjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.