Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Emmawee

Emmawee

10-12-2014 om 11:08

Zoon weigert alcohol

Gewoon even een grappig voorval net bij de huisarts. Mijn zoon van 11 kreeg medicatie voorgeschreven en bij het zien van het recept zag hij dat er alcohol in zat. "Dat wil ik niet, want daar zit alcohol in" zei hij. De huisarts legde uit dat de hoeveelheid alcohol zeer gering was en dat dat echt geen kwaad kan en zijn reactie was: "geen 18, geen druppel".
Zij begreep vervolgens wel dat het niet handig was om deze dubbele boodschap te blijven verkondigen en heeft toen een nieuw recept geprint. De apotheek moest even zoeken in haar systeem, vond toen tabletten en die bleken ook nog eens € 30,= goedkoper!

Groeten, Maw.

Haha

Goed hoor van je zoon!

skik

Half a twin

Half a twin

10-12-2014 om 11:19

houden zo!

Verstandige zoon, hopen dat hij zo blijft!

Tine Winkel

Tine Winkel

10-12-2014 om 11:27

maar eigenlijk wel raar

dat dat goedkopere medicijn dan blijkbaar niet de standaard is...
Zo'n prijsverschil?! Vreemd hoor.
Maar idd wel goed van je zoon.

Emmawee

Emmawee

10-12-2014 om 11:35

prijsverschil

Zeker raar, maar huisartsen weten vaak echt heel weinig over medicijnen.
De apotheker wist het trouwens ook niet. Ik denk dat bij kinderen vaker een drankje voorgeschreven wordt, ivm de dosering.
Ik heb de huisarts net nog even geïnformeerd.
Groeten, Maw.

Emmawee

Emmawee

10-12-2014 om 11:43

Voor het beeld

Om het plaatje nog even compleet te maken, hij is een enorme metal-fan. Zat daar met een mouwloos spijkerjack met studs en band-patches (met doodshoofden enzo), Iron Maiden t-shirt, lang haar. Een uiterlijk dat ik zelf toch associeer met overmatige bierconsumptie. Hahaha ik heb er echt lol om.
Ik hoop inderdaad dat hij zo verstandig blijft. Ik maak me geen illusies, maar so far so good.

creabea

creabea

10-12-2014 om 12:58

geniaal!

en uiterlijk zegt niks natuurlijk

Emmawee

Emmawee

10-12-2014 om 13:59

Uiterlijk zegt niks

Het zijn de vooroordelen die het 'm doen

mijk

mijk

10-12-2014 om 17:05

Heerlijk!

wat een leuke vent heb jij (ik wou joch zeggen maar dit vind ik toch te stoer gedrag voor zo'n benaming

Mijk

Tango

Tango

10-12-2014 om 19:27

Drankjes

Geweldig zo'n jongen! Die zette de huisarts mooi op zijn nummer.
Ik vind het trouwens niet echt handig dat ze kinderen vaak drankjes voorschrijven i.p.v. tabletten. Drankjes zijn vaak erg vies en een drama om in te nemen terwijl een tabletje een stuk sneller en makkelijker gaat. In het geval van mijn kinderen dan hoor.

amk

amk

10-12-2014 om 22:46

Tango

ik ben juist heel blij met drankjes, want die neemt die van mij slapend in. Pilletjes blijven zo hangen in de keel.

Maar goed die van mij vind antibiotica (veel longontstekingen) lekker (gek kind)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.