Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoontje 5 obsessie wielen

Mijn zoontje heeft al sinds hij 20 maand is een obsessie voor wielen en dinge
Die draaien, ik dacht eerst het is een fase of hij zal gewoo
Graag auto's zien maar nee hij interesseert zich gewoon in de wielen . Als hij met een fiets rijd kijkt hij naar hoe zijn wielen draaien. Kijkt nie voor hem. Hij gaat er echt helemaal in op voor de rest toont hij helemaal geen afwijkend gedrag. Maar ik vroeg me af of dit nog normaal is op 5 jarige leeftijd ik heb nog nooit een kind zo zien op gaan in wielen.

Klassiek kenmerk van

http://www.nieuwezijds.nl/thema/autisme/Kernsymptomen.html

Autisme. Hoewel het bij meer kinderen kan voorkomen dat ze gefascineerd zijn door techniek. Het kan ook een speciaal talentje zijn.
Maar als er meer kenmerken zijn zou ik me daar eens in verdiepen.

Obsessie

Je schrijft dat hij verder geen afwijkend gedrag laat zien, dus ja, dan heeft hij een obsessie. Niet vreemd voor kleuters, althans dat hoop ik, mijn zoon heeft in zijn kinderjaren meerdere obsessies gehad, ze gingen ook weer over. Soms wel eens luchtige gesprekjes over gevoerd, bijvoorbeeld dat er op deze manier ongelukken gaan gebeuren en als hij niet beter oplet hij dan niet meer zelf mag fietsen.
Fietsen is toch al vaak lastig, hij is pas 5.

Niki73

Niki73

03-06-2016 om 09:35

Jongetjes

Het is een klassiek kenmerk van autisme, maar ook een klassiek kenmerk van... jongetjes. Als je je zorgen maakt, kun je je zoon eens verder laten onderzoeken.

tante Sidonia

tante Sidonia

03-06-2016 om 12:09

en tot die tijd

er naast, erachter of ervoor fietsen!
Ik had een heel afgeleid jongetje. Keek graag naar alles behalve waar hij naar moest kijken... Een aanhangfiets was voor ons een tijdlang een uitkomst!

jongetjes

Hier ook op die leeftijd, alles wat rond kon draaien en alles met wielen ging om de haverklap plat op de stoep om alle autobanden goed te zien .... was besmettelijk want buurjongetjes gingen het ook doen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.