Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

zoontje raakt iedereen aan zoekt veel lichamelijk contact

Hallo mede ouders,

Mijn zoontje van 5 zoekt veel lichamelijk contact maar dat doet hij niet alleen bij mij maar ook op school in de kring dat hij voortdurend aan andere kindjes zit waardoor hij ook andere kindjes afleid van wat de juf van hen vraagt. herkent iemand dit en wat kunnen we er aan doen? Ik snap namelijk heel goed dat het voor de juf en de andere kinderen heel vervelend kan zijn. heeft iemand tips of misschien idee wat het kan zijn waardoor hij dit doet?

Alvast bedankt voor het mee denken

Groetjes Samantha

Ava

Ava

19-02-2016 om 15:43

vragen?

Mijn zoontjes deed dat ook altijd, bij klasgenootjes. Niet iedereen (kindjes en hun ouders) waren daarvan gediend.

Mijn knuffelzoon heb ik verteld dat knuffelen heerlijk is, maar uitgelegd dat niet iedereen er op het zelfde moment ook zin in heeft. Dus, als je wilt knuffelen met iemand, vraag even of die daar ook zin in heeft. En als die dat ook wil, dan is een knuffel heerlijk. Zoniet, gaat het over en is het voor een andere keer misschien.

Sammy87

Sammy87

19-02-2016 om 18:20 Topicstarter

Ava

Hallo Ava,

Bedankt voor je reactie, alleen knuffelt mijn zoontje niet alleen, hij zit gewoon aan de kinderen die in de buurt zijn... gewoon even aan de kleren zitten even aaien, even tikken of gewoon even aanraken... hahaha

Hier

Mijn jongste dochter was ook veel meer van het aanraken dan de oudste. Best lastig af en toe. Blijven uitleggen wat wel en niet 'wenselijk' was hielp wel. En thuis veel knuffelen In haar geval kwamen we er in groep 4 achter dat ze slechthorend is. En toen ik me daar in ging verdiepen leerde ik dat die kinderen vaak compenseren met aanrakingen.

angel3

angel3

19-02-2016 om 19:34

Sja

Het zelfcorrigerende gedrag van kinderen is groot. Hij krijgt vanzelf een keer een tikje terug of een huilend kind dat gaat klagen of een stop hou op krijs..... Of een juf die hem apart zet....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.