Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anoniem

anoniem

03-02-2013 om 22:27

Zoontje slaapt slecht

Mijn zoontje van bijna zes slaapt slecht en maakt soms nachten van 8 uur terwijl ze echt wel 12 uur nodig hebben op deze leeftijd!hij heeft gewoon nare dromen en komt er verder snachts niet uit!is dit een fase?herkenbaar voor jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

04-02-2013 om 07:26

12 uur

Dat heeft mijn 6 jarige nooit gedaan hoor. Het is echt heel erg afhankelijk van het kind hoeveel slaap ze nodig hebben. Mijn geval heeft niet veel slaap nodig (net als zijn vader en opa). Als ik hem te vroeg in bed leg, dan gaat hij spoken en wordt het uiteindelijk veel later. Hij gaat nu meestal zo rond 08.30 naar zijn bed om rond 9u in slaap te vallen en rond 6.30 is hij weer vrolijk op.

Ik snap niet wat jij nu precies bedoelt. Gaat hij niet slapen? Slaapt hij in, maar wordt dan weer wakker?

Nachtmerries kan volgens mij komen door meerdere dingen. Teveel indrukken (minder tv en scherm kan helpen), te volle maag bij het naar bed gaan, te veel suiker, dat soort dingen. Je kunt eens om de beurt dingen afbouwen en kijken of je verandering ziet. Ik merk aan mezelf dat ik in de donkere wintermaanden alles ook een tikkeltje enger vind en veel intensiever droom. Vitamine D helpt me wel aardig.

anoniem

anoniem

04-02-2013 om 13:32

Inslapen

Hij heeft inderdaad moeite met inslapen ik leg hem om half8 in bed en slaapt dan gewoon een heel stuk later hij heeft ook snel wallen onder zijn ogen of hij genoeg slaapt of weinig zit in de familie!school zegt dat op die leeftijd kindjes 12 uur slaap nodig hebben daarom vroeg ik het ook hoe dat bij jullie kinderen zat

schone slaapster

schone slaapster

04-02-2013 om 17:21

Melatomine

In dat geval zou ik hem melatomine geven. Eerst 1 pilletje een half uur voor het slapen gaan (of lees de gebruiksaanwijzing). Als dat niets doet twee pilletjes. Mijn kind slaapt snel in met twee pilletjes.

anoniem

anoniem

04-02-2013 om 21:40

Wat is dat

Wat is dat voor spul?nooit van gehoord sorry ben er niet bekend mee neem aan op plantaardige basis nou ja vanacht slaapt hij ongeveer weer 11 uur en wat kan ik tegen de wallen doen mijn dochter heeft dat helemaal niet

schone slaapster

schone slaapster

05-02-2013 om 10:25

Anoniem

google er maar eens op. Het kan geen kwaad om uit te proberen en is overal verkrijgbaar (bv etos).
Die wallen moeten vanzelf wel minder worden als hij beter slaapt.
Ik zou gewoon eens met hem naar de huisarts gaan, misschien heeft hij wat onder de ledenen. Vraag dan ook maar meteen iets voor het inslapen, als dat nog een probleem is.

dc

dc

06-02-2013 om 21:05

Melatonine

Dat maakt je lichaam zelf aan. Het reguleert je dag/nacht ritme.

Je kunt het proberen, maar je kunt ook eerst proberen zelf even naar z'n ritme te kijken. Misschien stop je hem gewoon te vroeg in bed, waardoor hij niet in slaap valt. Probeer eens een half uurtje later en kijk hoe dat gaat.

En natuurlijk geen scherm een uur voor het slapen gaan. Sommige mensen reageren daar echt heel sterk op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.