Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zorgenvriendjes knuffel

Wie van jullie heeft ervaring met de zorgenvriendjes knuffel? Gebruiken jullie kinderen ze ook om hun 'zorgen' en angsten te vertellen. Of is het gewoon een dure commerciele knuffel?
Het dochtertje van mijn vriend wordt binnenkort 4 en wordt de laatste tijd soms sochtends heel vroeg wakker dat ze om haar vader vraagt en dat ze begint te mokken en huilerig te doen als ik boven kom omdat mijn vriend al naar het werk is. Ik dacht dat zo'n zorgenvriendje misschien uitkomst kan bieden dat ze tegen de knuffel kan praten als ze haar vader mist. Of is het gewoon een fase waar ze doorheen gaat omdat ze een ander leventje heeft gekregen en nu altijd thuis slaapt ipv bij oma/tante en ze nu thuis door haar vader naar bed wordt gebracht ipv door oma/tante bij hen thuis en ik er sochtends ben om haar naar creche/school te brengen.

Tango

Tango

15-11-2016 om 22:59

Begrijp het niet helemaal

Ik moest even googlen hoor want ik kende de knuffels niet. Ik zie nu dat het een knuffel is met een ritsje erin waar je een briefje in kan doen met bijv. je angstige gedachte of een enge droom. Leuk bedacht maar een kind van 3 of 4 kan toch helemaal nog niet schrijven?? Tekenen kan misschien ook, maar als het gaat om praten kan je misschien beter een gewone knuffel nemen. Goedkoper en misschien nog leuker ook. Want echt leuk vind ik ze niet. Maar smaken verschillen natuurlijk.

AN8011

AN8011

15-11-2016 om 23:58 Topicstarter

Ik snap het idee van briefjes

Schrijven inderdaad ook niet terwijl het wel een knuffel is die ook bedoeld is voor jongere kinderen. Maar mijn nichtje (6 jaar) heeft er ook een en die praat er tegen ipv dat ze briefjes schrijft. Dus dat zou ook optie zijn voor jonge kindjes

Taruh

Taruh

16-11-2016 om 06:14

gewone knuffel

hier gebruikt dochter daar een gewone knuffel voor. Daar praatte ze tegen vroeger en nu drogen zijn oren haar tranen als het eens nodig is.

Niks geen dure knuffel voor nodig.
Een huisdier kan dezelfde rol hebben.

lieverdje

lieverdje

16-11-2016 om 08:50

commercieel dingetje natuurlijk

Zo'n knuffel. Hier heeft de jongste (7 jaar) er wel een, maar hij vond die knuffels gewoon ontzettend leuk en toen ze een keer in de aanbieding waren heeft hij hem van zijn zakgeld gekocht. Het is een fijn, zacht, netjes afgewerkt knuffeltje, wel van goede kwaliteit en je kunt leuk met dat ritsje spelen. Maar ook wel aan de prijs!

Het zou dus zomaar kunnen dat het kindje zo'n knuffel wel leuk vindt, maar of ze daar speciaal haar zorgen mee gaat delen... ik betwijfel het

mijk

mijk

16-11-2016 om 09:58

wat natuurlijk wel kan helpen

als je die van iemand krijgt die vertelt ik zie datje je hier zorgen over maakt en daarom geef ik je dit. Maar dan gaat het erom dat kind gezien wordt. Kan je hem net zo goed een superkrachtensteen of geven of samen zijn zorgen wegblazen. Ik gebruik zelf een vaas waar ik briefjes indoe met piekerdingen waar ik toch geen invloed op heb. Werkt best fijn!

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.