Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Moeder

Moeder

11-06-2018 om 18:36

2 verschillende zwemonderwijzers

Na 3/4 jaar stagnatie in de zwemlessen heb ik mijn zoon sinds 2 maanden op 2 lessen in de week gezet. Dit gaat super en ineens maakt hij flinke vorderingen.....althans bij 1 van de 2 lesgevers. De meester op de zaterdag laat hem zonder kurken zwemmen in het diepe, de juf op de woensdag laat hem met zowel kurken om de armen als om de benen zwemmen. Bij de meester ziet het er ook echt super uit en bij de juf ook. Toen ik ernaar vroeg zei de juf dat hij niet sterk genoeg was om zonder kurken te zwemmen maar ondertussen zwemt hij in het uur zwemles op zaterdag wel zonder kurken.....

Tja

Het is geen wiskunde blijkbaar maken juf en meester een verschillende inschatting van je kind. Het is ook maar net wat ze van je kind op het gebied van zwembewegingen gezien hebben. En de een is ook voorzichtiger dan de ander.

En anders doe je hem toch weer 1x in de week maar nu bij de meester? Misschien kun je dan zelf nog samen een keer gaan zwemmen door de week?

Moeder

Moeder

11-06-2018 om 20:04

Het verschil is te groot

Ik begrijp dat het geen wiskunde is maar ik vind het heel apart dat niet overlegd wordt of ergens iets vastgelegd wordt. Daarnaast vindt ik het raar dat er niets wordt gedaan met mijn info aan de juf. Daarnaast is het raar dat er zo'n groot verschil is, ik bedoel de juf hangt hem vol drijfmiddelen.

Het verschil is gewoon te groot!

En ik wil juist dat hij leert zwemmen watervrij is hij allang.

Lente

Lente

11-06-2018 om 20:43

Zorg voor 1 leraar

Bij voorkeur natuurlijk de zwemleraar waar het goed gaat.
Probeer niet de juf te veranderen maar geef aan dat je liever maar 1 leraar hebt, desnoods naar 1 les per week. Twee leraren werken niet voor jouw kind. Dat kun je neutraal melden zonder kritiek te geven op de juf.
Zwemschool kan dan kiezen tussen 1x per week de leraar die jij wilt, of 2x per week de leraar die jij wilt.
Ga niet akkoord met twee verschillende leraren en ook niet met de juf waar jouw kind helemaal geen klik mee heeft (altijd goede beschrijving zonder persoonlijk te worden )

Er is niet voor niets jaren stagnatie geweest en je wilt het nu in een keer goed.

Moeder

Moeder

11-06-2018 om 20:46

Punt is

Kind gaat vooruit sinds hij zwemt bij de juf en daar vindt hij het ook echt super leuk. Bij de meester heeft hij lang geen vooruitgang gehad maar hij vindt het daar ook erg leuk. Ben bang dat hij bij les van de meester weer stil blijft staan en bij de juf ook maanden in kurken blijft hangen terwijl dit niet nodig is.

V@@s

V@@s

11-06-2018 om 22:09

laat het lekker zoals het is

Bij de juf kan hij met drijfmiddelen werken aan zijn techniek, bij de meester aan het zwemmen zonder drijfmiddelen.

Limi

Limi

12-06-2018 om 07:21

benen

Hoe doe je kurken om de benen???

Moeder

Moeder

12-06-2018 om 08:52

Ik bedoelde

Ik bedoelde middel.

Ik wil eigenlijk gewoon dat hij zonder kurken blijft zwemmen want zijn slag is goed zeggen beide docenten. Dus hij zwemt prima, als hij zonder kurken blijft zwemmen zal hij sneller genoeg kracht opbouwen om zijn diploma te halen want als hij 1 dag in de week lekker aan het dobberen is bouwt hij weinig kracht op.

Tango

Tango

12-06-2018 om 16:13

meester

Ik zou hem dan alleen bij de meester laten zwemmen. Dus terug naar 1 keer per week en dan bij de meester. Of als het lukt een extra keer bij de meester.

Cally

Cally

12-06-2018 om 16:38

raar

Mijn kinderen hebben altijd twee keer in de week zwemles gehad en ook niet altijd twee keer in de week van de zelfde zwemonderwijzer. Maar ik heb nog niet meegemaakt dat er tussen de ene en de andere zwemonderwijzer zulke verschillen zaten.
Net alsof er geen overleg is of dat er geen vorderingen worden bijgehouden. Daar zou ik dan benieuwd naar zijn.

V@@s

V@@s

12-06-2018 om 18:49

je schrijft het zelf

Kind gaat vooral vooruit sinds hij ook bij de juf zwemt. Blijkbaar zijn de kurken nog nodig voor zijn techniek.

Moeder

Moeder

12-06-2018 om 21:30

V@@s

Dat is juist het punt, dat was toen zo maar nu is zijn slag dus wel goed en blijven daar die kurken hangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.