Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Summer

Summer

17-03-2018 om 20:13

9 jaar nog steeds moeizaam met kleding

Hallo

Mn dochter van nu 9 jaar is al vanaf dat ze op school is dwars geworden en moeilijk met kleding.
In het begin zijden ze steeds het is een face, nou die duurt hier erg lang en het wordt steeds lastiger douche haren wassen steeds maar dwaars.
Ik heb het tussendoor ook maar naast me neer gelegd die strijt zo vermoeiend.
Waarom wil je er zo onverzorgd bij lopen.
De jongste van 6 neemt het aardig over.

Iemand bekend hier mee?

Pirata

Pirata

17-03-2018 om 20:33

Denk tijdelijk

Als ze gaan puberen gaat dat vast over!
Hier een 10-jarige met ongekamd haar en gaten in zijn broek, het interesseert hem niks. Dat ie af en toe in bad gaat komt omdat het water zo lekker warm is en je er zo leuk kan spelen.
Maar zijn oudere broer begon tegen zijn 12e jaar opeens in de spiegel te kijken en gaat nu al jaren verzorgd de deur uit (stel je voor dat iemand hem ziet met haar zonder gel!!!)

Veer

Veer

18-03-2018 om 09:45

Ja, bekend mee en geen probleem van gemaakt

Vanaf dat mijn dochter kon praten wist ze al precies wat voor kleding ze wel en niet wilde dragen. En haar keus was echt anders dan de mijne...
Vreemde combinaties die niet bij elkaar kleurden of kleding van haar oudere broers, die droeg ze het liefst.

Maar, ik heb er nooit een probleem van gemaakt, ze mocht dragen wat ze wilde, zolang het maar schoon was.

Moeders van school zullen vast wel eens gedacht hebben 'wat zielig dat dat kind er zo uit ziet, die moeder ziet er leuk uit maar voor haar kind kan er niets af.."
Maar, ik had besloten me daar niets van aan te trekken. Mensen die ik beter kenden wisten dat mijn dochter een bijzondere smaak had en haar rare combinaties elke dag met zorg uitkoos.

Ook nooit moeilijk gedaan over 'te warm' of 'te koud' gekleed. Dan zei ik wel: goh, het is best koud, ik zou een trui aandoen in plaats van dat zomer t-shirt. Maar prima als ze het t-shirt aan wilden houden, als het te koud was, komen ze daar vanzelf achter.

Nu nog steeds kiezen mijn kinderen zelf hun kleding, en nee, vaak is het niet mijn stijl. Maar zolang er geen rare teksten op staan of het 'te bloot' is vind ik het prima.

Met haren kammen was het hetzelfde: graag schone haren, maar als je ze perse niet wilt kammen, dan gaan we (= ik) geen ruzie over maken.
Inmiddels zijn ze puber en zit hun haar altijd keurig in model.

Dus mijn advies zou zijn om je dochter zelf te laten kiezen wat ze aan wil trekken. Onder de douche hoeft ook niet elke dag, maar een schoon lijf, haren en kleding, daar zou ik wel energie in steken. Kun je het douchen makkelijk of fijner voor haar maken?

En hoe doe je het nu met kleding? Mag ze wel zelf kiezen uit haar kast? Of leg jij kleding voor haar klaar?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.