Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
moeder van allemansvriendje

moeder van allemansvriendje

06-11-2017 om 14:56

allemansvriendje (8 jaar)

De titel zegt het al, mijn zoon is een allemansvriendje. Het is een lief en oversociaal kind, komt veel op verjaardagspartijtjes, maar..... het zijn bepaald geen diepe vriendschappen. Dan speelt hij weer eens met die, dan weer met die, met zowel jongens als meisjes. Hij is helemaal geen macho-jongetje, maar in bepaalde opzichten wel stoer (nergens bang voor, bijvoorbeeld). Ook spreekt hij vaak met niemand af, omdat er iemand was die met hem wou. Het lijkt wel alsof iedereen hem aardig vindt, maar er niemand is die echt bij hem past (maar dat vul ik zelf zo in). Ik moet ook zeggen dat als er hier gespeeld wordt, de kinderen heel vaak niet weten wat ze moeten doen. Echt leuk spelen komt er meestal niet van bij de jongste (en ze mogen van mij niet altijd met een schermpje).

Heel anders dan mijn oudste kind; die heeft niet veel vrienden, maar dat zijn dan wel echt zijn vrienden. Ook toen hij 8 was.

Herkenbaar voor iemand?

Pirata

Pirata

06-11-2017 om 18:12

Jawel

Mijn 10-jarige is ook zo. De "popi" van elk gezelschap. Heeft wel vriendjes hoor, maar veel afspreken gebeurt niet. Maar iedereen ziet hem graag komen. Gelukkig heeft hij één soulmate. Jammer dat die nu in groep 8 zit. Ik vertrouw er op dat mijn zoon als hij ouder is meer "soortgenoten" tegen komt. Degenen die hij nu ontmoet, zijn niet zo levendig en creatief als hij. Behalve zijn soulmate dan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.