Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marit

Marit

21-02-2019 om 18:48

Boekentips

Hoi, ik ben op zoek naar boekentips voor mijn 9-jarige, kieskeurige lezer. Hij leest heel goed, maar vindt veel niet leuk. Een hit was de 4 delige serie van stephen hawking over het heelal, de gorgels ook. Grijze jager dan weer niet en met voetbalboeken hoef ik niet aan te komen. Wel spanning, niet te makkelijk (waanzinnige boomhut vond hij te makkelijk en teveel plaatjes), heelal vi dt hij leuk, maar hoeft niet perse. We willen het lezen graag weer een impuls geven, zoeken alleen nog ff naar wat bij hem past.

Wie heeft tips?

Marit

Yanea

Yanea

21-02-2019 om 18:50

Bieb?

Meenemen naar de bibliotheek en lekker zelf laten uitzoeken.

Mijntje

Mijntje

21-02-2019 om 18:51

mijn tips

Alles van Roald Dahl, alles Paul Biegel, 'Karlsson op het dak,' van Astrid Lindgren, en hij kan beginnen met deel 1 van Harry Potter.

Marit

Marit

21-02-2019 om 19:29

Yanea en mijntje

Yanea, dat werkt niet... we moeten de keus beperken, anders is het drama. Teveel keus, niet weten hoe en wat hij moet zoeken. Hij gaat regelmatig mee naar de bieb, maar echt iets vinden lukt dan vaak niet. Het liefst leest hij alleen donald duck, en dat mag zeker ook, maar af en toe een gewoon boek vinden we ook goed.

Mijntje: roald dahl kunnen we idd naar gaan kijken, paul biegel heb ik heel veel voorgelezen, dus kent hij al, karlsson is ook idee, harry potter wachten we liever nog even mee, zus van 11 leest dat nu, en is nu bij deel 6, alles achter elkaar, dus als hij die leest, wil hij de rest ws ook.

Dank voor de tips! Neem ik zeker mee!

Marit

Boem

Van Mark Haddon.

Kleine geschiedenis van bijna alles van bill bryson. In de junior versie.

Guera

Guera

21-02-2019 om 20:23

Griezelbus

?

Lente

Lente

21-02-2019 om 20:31

Ik zou juist Harry Potter aanbevelen

Zijn zus leest het al. Hij kan het lezen. Het lijkt me juist heel motiverend als hij met zijn zus kan praten over deze boeken. En daarna samen de films zien, ook als zij ze al heeft gezien. Hier mochten ze de film zien als ze het boek gelezen hadden, onafhankelijk van hun leeftijd. Er is niets mis met alle delen achter elkaar lezen. Je bent toch juist op zoek naar boeken die hij wil lezen?

Pennestreek

Pennestreek

21-02-2019 om 20:37

Rick Riordan

Zijn serie over Percy Jackson werd hier verslonden, en vervolgens de films ook. En idd Bill Bryson en Stephen Hawking. Nu zoon 19 is in de volwassen versies 😉.
Suske en Wiske? Asterix en Obelix? Ikzelf vond die vroeger al leuk & leerzaam, en zoon heeft ze ook verslonden.

Carry

Carry

21-02-2019 om 22:23

Gladiotor

De gladiotorreeks van Simon Scarrow vond mijn zoon heel erg leuk, misschien is dit ook wat voor jouw zoon?

Carry

Carry

21-02-2019 om 22:25

Gladiator

Gladiator moet dat dus zijn.

Mijntje

Mijntje

22-02-2019 om 08:45

stimuleren

Harry Potter stimuleerde hier de leeslust enorm. Ik begon met voorlezen maar al gauw werd het uit mijn handen gegrist. Gewoon doen.
Mijn zoon mocht pas de film zien als hij het boek had gelezen.

Van Roald Dahl: de GVR, de Heksen, de griezels, Matilda, Sjakie en de chocoladefabriek, de fantastische meneer Vos en eigenlijk alles.
EIgenlijk mag je kind zonder dit te lezen niet het huis uit Je moet het zelf ook (her-) lezen!!

Maar denk ook aan Lampje (van Annet Schaap), ook prachtig!

Super Normaal

https://www.bol.com/nl/p/super-normaal/9200000095966459/?Referrer=ADVNLGOO002008P-G-56741762070-S-439415247820-9200000095966459&gclid=Cj0KCQiA2L7jBRCBARIsAPeAsaNNjCATDKHBsg28OqgV9E-aDTOM4ArVjumHPQMFns98HQmTkaeaM-waAn1uEALw_wcB

Dit lees ik nu met mijn zoon en hij vindt het helemaal geweldig en ik lig ook helemaal dubbel eerlijk gezegd. Veel tekst, niet veel plaatjes.

Zoon vertelde ook dat ze nu Boy 7 lezen op school en dat vond hij leuk genoeg om zelf te willen kopen, ook heel spannend blijkbaar: https://www.bol.com/nl/p/boy-7/1001004011248973/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=uCkPkI2mNw24awyFZKJFLg.1.2.ProductImage

verder kan ik de boeken van Rick Riordan alleen maar onderschrijven, fantastisch! Misschien ook Kruistocht in spijkerbroek? Nu voor heel weinig bij de boekhandel.

Verder was Sam Breker hier een hit, maar dat is misschien te makkelijk: https://www.bol.com/nl/p/sam-breker-en-het-gevecht-van-de-superschurken/9200000085203840/?suggestionType=searchhistory&bltgh=i3vnPbykVyqgz-coOopKwA.1.2.ProductTitle

alles van roald dahl

is hier ook verslonden. Het ministerie van oplossingen schijnt hierop te lijken. Ik ken het zelf niet.
Brief voor de koning.
Boy 7 vond zoon erg spannend en hij was toen toch al ouder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.