Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tango

Tango

23-02-2017 om 17:22

Buikpijn met onbekende oorzaak

ik wist even niet of deze nou hier moet of bij medisch of misschien zelfs wel school.
Zoon van 12 klaagt regelmatig over buikpijn. Dit heeft hij al langere tijd, maar de laatste tijd wordt het erger. Konden we hem eerst nog wel naar school krijgen (met af en toe ook wel eens een dagje thuis) lukt dat dus de laatste tijd echt niet meer. Hij is nu ook gisteren en vandaag thuis geweest. Van de week bloed laten prikken en urine-onderzoek laten doen. Komen geen bijzonderheden uit. Naar mijn idee is het iets psychisch en speelt het op school. Hij zegt zelf van niet, maar komt wel met signalen over dingen die hij niet fijn vindt op school.
De situatie is als volgt: hij zit in groep 8, maar doet eigenlijk veelal leerstof van groep 7. Ging altijd prima, maar mogelijk heeft hij daar nu toch problemen mee. Laatst liet de juf hem ook iets meedoen van klokkijken, met groep 6. Hij kwam boos thuis, hij kan namelijk prima klokkijken en snapte totaal niet waarom hij dit moest doen.
De vaste juf is een periode op zwangerschapsverlof geweest en nu net weer terug. Ze hadden een geweldige invaljuf, die heel goed bij zoon aansloot. Dit heeft mogelijk tot gevolg dat hij nu heel veel moeite heeft met de terugkeer van de vaste juf. Daarnaast staat er nog 1 1/2 dag een andere juf voor de klas waar hij helemaal geen klik mee heeft. Op die dagen is het extra moeilijk om hem naar school te krijgen.
Mijn vraag is nu, hoe krijgen we boven water wat hem nu zo dwars zit? Hij moet volgend jaar naar het voortgezet onderwijs, dus ik vind het wel fijn om het nu duidelijk te krijgen, want daar krijgt hij natuurlijk zeker met docenten te maken die niet allemaal even goed aansluiten. Ik denk aan iets van hulp inschakelen, maar wie/wat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.