Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marit

Marit

20-04-2018 om 22:15

Cadeau idee meisje 11 jaar

Iemand nog een leuk cadeau idee voor een meisje van 11 jaar? Dochter is creatief, houdt van lezen, sporten (korfbal op dit moment nog), vindt eigenlijk heel veel leuk, ze vermaakt zich altijd wel (ook zonder computer en tv). Ze heeft weinig wensen, het weinige wat we hebben, is al doorgegeven. Het is een tevreden kind, geeft zelf aan het ook niet te weten 'want ze heeft al zoveel'.
Mobiel wachten we nog even mee, wat kleine dingetjes heb ik al in huis. Een korfbaltrui met naam heb ik overwogen, maar we weten nog niet of ze er mee doorgaat dus dat is misschien wel, misschien geen optie. Boeken heeft ze al veel en ze gaat vaak naar de bieb, dus ook daarvan weten we niet echt meer wat dan. Teken- en knutselspullen, daar zwemmen we in. Dagje uit hebben we overwogen (maar wat dan?). We weten het dus niet meer, en we hebben nog anderhalve week

Wie helpt?

Marit

Inanna

Inanna

20-04-2018 om 22:35

ik denk mee

Naar een voorstelling in de schouwburg
Een tijdschriftabonnement
Schilderen op nummer met eigen foto

Lou

Lou

20-04-2018 om 23:24

Een uitje

Voor iemand die geen specifieke wensen heeft is een uitje vaak superleuk. Naar de Efteling, vriendinnetje mee of juist niet. Naar Amsterdam (of een andere stad, iets wat bijzonder is, waar je niet vaak komt), bezoek iets wat ze leuk vindt, etentje eraan vast. Parijs is ook leuk natuurlijk

Kaori

Kaori

20-04-2018 om 23:43

kleding

Mijn dochter vroeg in die periode bonnen van kledingwinkels als de coolcat, didi etc.
Spullen voor haar sport, maar je geeft aan dat je niet weet of ze doorgaat met die sport.

Een hotel overnachting op een bijzondere locatie: De SS Rotterdam vond mijn dochter erg leuk, en dan eten in het restaurant bovenin de de Euromast.

Elk uur een kadootje: sokken, een snoepje, gummetjes etc. vond dochter ook erg leuk.

Het leukste vind ze tot nog toe de kadootjes die niets kosten: het bonnenboekje: 1 avond zo laat opblijven als je zelf wil, een dag alles mogen, een ijsje van 4 bolletjes bij de luxe ijssalon, een keer naar de film met alles er op en er aan (doen we even goed wel, maar het gaat om het idee), een nachtje bij mij in bed slapen.

Alison

Alison

21-04-2018 om 00:01

Creatief

Een bullet journal. Daar kun je heel creatief mee aan de slag of juist heel basic. Een notitieboek met een instructieboek is handig en dat kun je qua prijs zo gek maken als je wil

Marit

Marit

21-04-2018 om 21:48

dank jullie wel

allemaal voor het meedenken. Leuke ideeen zitten er tussen. Tijdschrift is inderdaad 1 van de weinige dingen op haar lijstje, dat hebben we nu doorgegeven aan familie, dus vermoedelijk krijgt ze dat al. Er stond nog 1 legodoos op, en een bidon, dus ook dat krijgt ze waarschijnlijk (van familie), evenals een naaidoos. Verder wilde ze vreselijk graag een huskyknuffel (die we hebben gevonden a 3 euro, dus dat is een klein ' grapje', ze krijgt nog een tasje, maar iets groters van ons miste dus (nog. Ik vind dat elk uur een cadeautje ook leuk, dus mss doe ik daar nog wat mee. Ik had ook al bedacht om een puberpakket te maken (aangezien ze soms al wat begint te puberen en daar zelf ook last van heeft). MOet nog ff bedenken wat daar in moet, maar in elk geval oordopjes

Verder vind ik een uitje ook wel een goed idee. Dat hebben we ook zomaar wel eens gedaan. Alleen onze jongste begint nu met ' dat wil ik ook wel eens' . Dus ja, dat moet dan een beetje gelijkelijk misschien. Van tante kregen ze vaak ook een uitje (maar daar is het a bonnement nu mede aan gevraagd, dus dat zal em dit jaar ook niet worden denk ik). En een uitje stond sowieso al op het wensenlijstje, we willen graag nog een keer naar Amsterdam en daar dan (gesplitst of samen) iets met de kinderen doen. Van Goghmuseum staat hoog op het lijstje van dochter, alleen zoon wil daar ws niet aan. dus dat zal ook wel een vakantieding gaan worden, mei of zomer.
VAn een bulletjournal had ik trouwens nog nooit gehoord! Ziet er heel grappig uit, maar zijn die niet meer voor volwassenen dan voor kinderen? Heb ze alleen van de buitenkant bij bol even gezien, maar mss moet ik eens een boekwinkel induiken om te zien hoe dat er uit ziet. Kan ze denk ik best waarderen!

en last but not least: vanavond was dochter een beetje sip omdat ze maar niks kon bedenken en ze bang was dat ze dan geen leuke cadeautjes krijgt en ineens bedacht ik me dat we haar een horloge zouden kunnen geven. Ze heeft er 1 gehad (stuk, kwijt), maar ze is nu wat ouder en ik vind dat eigenlijk best handig. en volgens mij kan zij dat ook wel waarderen. Man leek het ook wel wat, dus we gaan dat ook nog bekijken. En wie weet komen we op koningsdag nog wat op de rommelmarkt tegen. We kunnen altijd nog een stapel donald ducks kopen

Marit

Alison

Alison

22-04-2018 om 01:34

Bujo

Oftewel bulletjournal is ook leuk voor kinderen. Juist omdat je er van kunt maken waar je behoefte aan hebt. Wil je het als agenda of als dagboek? Of juist als schetsboek of alles tegelijk? Het kan allemaal. Op FB zijn veel groepen hierover en bij een aantal heb ik kinderen vragen zien stellen. Maar zo'n groep is overweldigend qua aantal berichten en ze zal ook nog wel niet op FB mogen dus dan is een boekje handiger. Ik heb er een paar liggen en wil best eens kijken welke geschikt zou kunnen zijn maar het handigst is als je een goed gesorteerde boekhandel in duikt.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

22-04-2018 om 05:54

horloge

zou ik niet te duur maken. Zodra ze een smartphone krijgen, kijken ze daar op.

Marit

Marit

22-04-2018 om 17:52

bedankt

Nogmaals bedankt voor de uitleg en de tip.
Horloge, tja, tis natuurlijk wat je budget is, ons budget is nou ook weer niet zo ruim dat het heel erg duur is. Dus dat zal wel loslopen.

Ik denk dat ze een bulletjournal wel leuk zal vinden, maar dan moeten we maar even kijken of er wat ligt bij onze plaatselijke boekwinkeltjes (die niet zo ruim gesorteerd zijn). En anders is het een idee voor sinterklaas Of voor haar kinderfeestje of zo, of waar ze een bijdrage aan kan vragen.
Ik denk dat we er zo wel gaan komen, bedankt allemaal.

Marit

weet

je wat echt leuk is, heb ik voor mijn dochter gegeven met 11 jaar
Boek: wreck this journal

Super leuk!

Sup (naam aangepast door forumbeheer vanwege reclame)

Sup (naam aangepast door forumbeheer vanwege reclame)

19-07-2018 om 15:47

Supfeestje

Een leuke supclinic of supfeestje voor kinderen.

Gaat ze naar de brugklas na de zomer?

Rugzak/ boekentas van wen net even te duur merk dat je ander msch niet zou kopen, nieuw etui, niet-kinderachtige lunchbox, mooi setje nieuwe pennen/ potloden/ etc. Mooie schriften.

Ingrid

Marit

Marit

21-07-2018 om 10:35

dank

Dank maar ze was begin mei jarig dus haar verjaardag ligt al weer even achter ons. we nemen het mee voor volgend jaar, al zal het dan wel een fiets worden, voor naar de middelbare

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.